baby extreem droge huid, gezichtje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, 26 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2013
    hey allemaal
    mn lief mannetje heeft een extreem droge plekjes op zijn gezicht.
    bij de wenkbrauwen en oortjes is de huid zo droog dat het precies een korstje word, een beetje geelachtig en op 1 wangetje een rood plekje

ik vind het zielig, hij zit ook vaak met zijn handjes bij zijn gezichtje dus misschien jeukt het ook?

ik smeer er een paar keer per dag belneum zalf op voor een droge huid en schrale plekjes maar ik heb ook baby olie van zwitsal. welke is het beste?

als hij en bad gaat doe ik er ook balneum olie in voor de droge huid

wat is het beste? blijven smeren of eens helemaal laten uitdrogen?

het ziet ook niet uit en donderdag moet ik naar het cb, wie weet wat hun denken als ze hem zo zien ;)

we zijn ook niet buiten geweest dus van de kou kan het niet zijn

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik gebruikte zwitsal zinkzalf een paar dagen en het was daarna weer super zacht.

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Vaseline gebruiken! Dat zal het cb waarschijnlijk ook aanraden.

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken Vaseline Lanette (kun je halen bij de apotheek zonder recept). Persoonlijk zou ik er geen Zwitsal opsmeren, maar alleen producten zonder parfum!

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ja vasaline lanette inderdaad! ... Als je kindje een gevoelig huidje heeft is zwitsal niet altijd een goed idee vanwege de parfum.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde balneum opperen maar zie al dat je dat gebruikt en het niet helpt.
    Zou inderdaad geen Zwitsal smeren maar eerder vaseline lanette oid. Cb adviseert hier bij droge plekjes bepanthen.

Niet druk maken over wat ze bij het cb denken, misschien hebben ze juist wel een advies voor je. Je doet er toch alles aan om het te verhelpen?

Verder niet te vaak en vooral niet te lang in bad.

Ik gebruik de extra vettende badolie en 'was' met m'n hand ook haar gezichtje tijdens het badderen. Dan haar huidje droogdeppen. Hier was het alleen niet zo extreem.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Balneum voor de droge huid zal beter zijn dan zwitsal. Die blijven smeren dus. of vaseline.
    Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar hier een klein beetje ervan opsmeren op hele erge momenten helpt hier ook goed.

Hier ook extreem droge huid (heb zelf eczeem en dus ook droge huid)
    1x per week in bad/douche, verder alleen wassen en insmeren.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

borstvoeding geef ik niet

ik blijf vandaag die balneum smeren, vind hij ook heerlijk, nooit meegemaakt dat een baby graag zalf op zn gezichtje krijgt

de zinkzalf van zwitsal is dus ook niet aan te raden?

als het morgen niet beter is ga ik vaseline halen, mn vriend heeft de auto mee vandaag

de rest van zijn huidje is niet droog.

hij gaat ook niet elke dag in bad, vandaag zou baddagje zijn maar misschien beter uitstellen tot morgen?

in bad gebruik ik ook balneum olie extra vettend maar zijn gezichtje ligt natuurlijk niet in het water :p dus eigenlij kan het niet echt kwaad? hij geniet echt van badjes

9. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Gebruik hier Zarqa babylijn en moet zeggen helpt hier heel goed!
    kleine man heeft een hele droge huid en gebruik voor in bad de drie in 1 wash (douche, bad en shampoo in 1) en na het badje (voor het afdrogen) smeer ik hem in met de baby oil en het werkt super. Ik smeer zijn hele lijfje in en neem als laatste zijn gezichtje mee. Hij heeft sinds ik dit gebruik geen last meer van een droge/schrale huid.
    Zarqa is een verzorgingslijn zonder geurtjes en dat is dan ook het enige nadeel, hij ruikt niet naar de beroemde zwitsal geur, maar voor zijn huid is dit super spul.

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gebruiken vaseline parafine zalf.
    is eigenlijk gewoon smeerbare vaseline.

Kan je bij de apotheek gewoon kopen maar op recept is het kostenloos.

Onze zoon had een zeer droge huid, ook iedere keer een soort exzeem plekjes en nu helemaal geen last meer.

Wij hebben dit op ercept gekregen van de dermatoloog en gebruiken het 2 maal per dag.

11. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    marketeer met nadruk op online marketing
    Apeldoorn
    Mijn zoontje heeft ook een erg droge huid, ook met allemaal schrale plekjes in zijn gezichtje en op zijn lijfje.
    Ik gebruik zelf ook de Balneum badolie (niet de creme, die doet niks voor mij), daarnaast smeerde ik hem 2x daags in met Enydrial bodycreme van RoC (Lipikar van La Roche-Posay schijnt ook erg fijn te zijn). Ik vond Bepanthen te dik, dat smeerde niet zo lekker.
    Nu was ik gisteren bij de kinderarts en die heeft me Koelzalf voorgeschreven. Een vette hydraterende zalf die lekker smeert. Bij de apotheek te krijgen. Het trekt snel in en voelt zacht aan. Gebruik het nu sinds gisteren, maar de huid zag er vandaag al rustiger uit.
    Tip: vaseline wordt niet opgenomen door de huid en daarbij vaseline hydrateert niet, beschermt met name voor invloeden van buitenaf.

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat was ik nog vergeten,

we zijn sindsdien ook gestop met alles wat parfum bevat.
    dus idd hier ook geen heerlijk ruikende zwitzal baby meer.

13. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    wij ook!

en maar 2x per week heel kort in een lauwwarm (36 graden) badje en niet al te warm kleden.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bepanthen werkt hier perfect. M'n zoontjes hadden het op allebei de wangen (leek wel een maanlandschap) Mijn ervaringen met Zwitsal zijn niet zo best, die hebben het alleen maar verergerd.

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Niet zoveel gebruiken, ik smeer een klein kloddertje op beide wangen en het is met een paar seconden klaar. Gewoon matig smeren dus geen dikke klodder.

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Je moet iig uitkijken dat het geen eczeem gaat worden. Mijn baby heeft ook een erg droge huid en daar werd het dus eczeem bij. Ik smeer op doktersrecept met een zalfje wat Cetomacrogolcreme met 10% vaseline en 1-% glycerine heet en het is van Fagron. Werkt heeeel goed. ook doe ik hem in de Balneum in bad. nog een tip: neit elke dag in bad doen!!

17. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier gebruiken wij ook Bepanthen. Iedere avond voor het slapengaan en vlak voordat we naar buiten gaan, smeren we haar gezichtje ermee in en haar huid ziet er nu heel goed uit. Haar wangen en kin waren ook ontzettend droog (dacht eerst dat het eczeem was) en dat is helemaal weggetrokken.

18. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    Klopt, ik gebruik Bepanthen dagelijks om plekjes in te smeren en op zijn wangetjes 's ochtends, voor het slapen gaan en als we naar buiten gaan en het guur en koud is. Maar voor grote oppervlaktes (zijn hele lijfje) in te smeren vind ik het te dik (de zalf dan, de creme vind ik weer te weinig vettend). Daarvoor gebruik ik dan dus een bodycreme van Enydrial of Koelzalf.

19. Msnijntje

Msnijntje Nieuw lid

12 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    DR SWAAB Vaseline wit. worked perfect for my son.

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn zoontje had dat ook heel erg, vanaf dat hij 2 weken was. Heb ook van alles gesmeerd, hielp allemaal maar erg matig. Na een tijdje kreeg hij er ook echt jeuk aan (schuurde zijn wangetjes tegen mijn schouder, veel met vuistjes in gezichtje etc), dus toen ben ik naar huisarts gegaan.

Hormoonzalf en neutrale zalf gekregen (vaseling 20%/cetomacrogol) en hiermee werd het stukken beter. Geen badproducten meer (ook geen balneum badolie e.d.), maximaal 2 keer per week kort in een lauwwarm badje, geen wasverzachter en vooral smeren, smeren, smeren...

In de loop der jaren werd het steeds minder en sinds hij 3-4 jaar is, is hij er over heen gegroeid, geen eczeem meer.

Deel Deze Pagina