Baby oorontsteking...hoe lang is normaal??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koekjesbakker, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter is over een paar dagen 6 maanden en heeft nu al ruim een week oorontsteking. Na een paar dramatische nachten en koortsig meisje, naar de huisarts geweest en toen oorontsteking vastgesteld. Op die dag ging het oor ook lopen.
    Dit was vorige week dinsdag (9 april) en volgens de huisarts zou het in de loop van vorige week beter moeten zijn. Niet dus

Overdag gaat het wel maar de nachten zijn een ware hel. Het arme kind is na een paar uur al wakker (vanaf ongeveer 22:00) en blijft de rest van de nacht spoken, huilen en is met vlagen hysterisch. Ze krijgt iedere 6uur paracetamol, soms even met 4 uur ertussen als het echt heel erg is, en neusspray die de druk op de oren moet verminderen.

Nou...ik vind dat het lang duurt en vraag me af of iemand ervaring heeft en/of tips.
    Ik vind het voor mn dochter vreselijk, en het begint ons nu ook op te breken want we slapen echt 2uur per nacht ofzo :(

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou vandaag weer de ha bellen.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook weer bellen. Misschien heeft ze toch even een ab kuurtje nodig.

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Normaal na 3 tot 5 dagen verbetering. Mogelijk heeft ze aan het andere oor nu een ontsteking. Ik zou huisarts even laten kijken want het doet zoveel pijn . Beterschap

5. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Huisarts hanteert hier drie dagen waarin het zelf beter moet worden, laatst kreeg ze op vrijdag koorts en klachten, ben ik op maandag naar de huisarts geweest omdat ze nog steeds 40 graden koorts had en kreeg ze een ab kuur omdat ze een dubbele oorontsteking had en deze na drie dagen nog niet verbeterd was

6. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Aaah ja oorontsteking is een ramp. Ons zoontje van nu 13 maanden kreeg met 10 maanden buisjes. Hij heeft van zijn 3 maanden tot 10 maanden gekrijst in de nachten voor we erachter kwamen dat hij oorontstekingen had (niet ziek, maar niet willen liggen en veel oorsmeer waardoor de oorontstekingen over het hoofd werden gezien) pas na een consul bij de kno arts bleek dat hij echt buisjes moest. Het enige wat hielp voor hij buisjes had was hoofdeind van ledikant wat omhoog zetten, neusspray met xylometazoline 0.25 via huisarts en hij dronk vaak om het weg te drinken. Wat nu ook goed werkt als hij weer pijn heeft is ipv paracetamol de neurofen voor kinderen vanaf 3 maanden. Is vloeibaar en ik geef het hem een beetje door zijn melk voor hij naar bed gaat. Werkt hier beter dan paracetamol, maar natuurlijk niet de oplossing Bij twijfel kno aanvragen hoor

7. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dank voor alle reacties! ik ben gewoon weer terug geweest afgelopen maandag en het was inmiddels een dubbele oorontsteking en keel ontsteking. We liepen dus al 10 dagen en werd alleen maar erger. Toch maar een ab kuurtje gehad en direct de eerste nacht al veel beter!
    Meisje is weer blij en vol praatjes! Erg blij mee!

sabagirl vindt dit leuk.
  8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Arm meisje. Fijn dat ze nu aan het opknappen is.

Deel Deze Pagina