22 weken zwanger weeën bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jetje7891, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Vraagje; nu 22.3 wk zwanger. Hele zwangerschap al bloedverlies, vanaf week 15 om de paar dagen hevig bloedverlies. Oorzaak kan gyn niet vinden, placenta ligt hoog achterin. Vannacht werd ik wakker vd buikpijn, weer veel bloedverlies en weeën. Zkh gebeld maar kan alleen voor echo komen. Dat gedaan en t lijkt allemaal goed, levendig kindje dus weer naar huis. Maar blijf steeds die stomme pijnlijke weeën houden om de 5/6 minuten. ..Wanneer kunnen ze daar wat mee? Iemand ervaring/tips? Pctmol al ingenomen. ..

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral NIKS doen en in bed/bank blijven en alleen opstaan om te plassen...

Vanaf 24 werken gaan ze remmen

En ik Zie regelmatig voorbij komen dat magnesium kan helpen de baarmoeder wat rustiger te maken

3. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Heb je geen advies gekregen van je verloskundige en/of in het ziekenhuis? Ik zou onmiddellijk de verloskundige bellen op het 06 nummer om informatie in te winnen, ik kan me voorstellen dat je niet goed weet wat te doen. In de tussentijd lekker in bed/op de bank gaan liggen en er alleen voor het broodnodige uitkomen. Pak je rust, je lichaam heeft het overduidelijk nodig.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 24 weken ( 23.6 ) kunnen ze pas weeën remmen, voordien sturen ze je gewoon nog naar huis omdat het kindje niet levens vatbaar is. Ik ben zelf dus die week enorm rustig geweest toen ik met week 23 harde buiken had.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik zou hun weer bellen

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ctg vragen of doen ze dat niet? Hoenweet je dat het echte weeen zijn?

7. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Maar als jij weeen hebt betekend dit dat jou baarmoedermond aan het verkorten is en de bevalling zich aandiend...normaal gesproken word je dan opgenomen en krijg je volledig bedrust. ik loop ook vanaf week 20 heel vaak bij gyn vanwege bloedverlies krampen en harde buiken. Mijn baarmoedermond verkort niet dus het zijn gelukkig geen weeen! Daarom mocht ik naar huis. Mij is geadviseerd om rust te nemen en zo de zwangerschap door te komen. Ik heb wel al 2x iets gekregen om mijn bm rustig te krijgen. bij 20w en bij 22 w. Ze laten je niet zomaar naar huis gaan. Sterkte en ik hoop dat je kleintje nog heel lang blijft zitten :)

8. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Klopt helemaal! Gistermiddag naar het zkh gegaan omdat t echt niet overging.. Daar bleek de baarmoedermond tijdens de weeën wat korter te worden maar na een wee weer een goede lengte te hebben. Werd opgenomen en er volgden allerlei onderzoeken (bloed, urine, echo, inwendige echo enz) Daarna kreeg ik indometacine zetpil (soort weeënremmer) en dat hielp! Na alle uitslagen te hebben gehad (alles was goed en waar het bloedverlies vandaan komt blijft een raadsel) en mijn buik en de weeën (waren volgens gyn echt weeën) rustig waren mochten we weer naar huis 's avonds laat.. Nu heel af en toe nog een flinke kramp en wel telkens een hele gespannen buik. Moet nu wel rustig aan doen voorlopig.. En vaker op controle (elke 2/3 weken).. Hoe is t nu met jou xxmamaxx2016?

9. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Jeetje wat spannend joh! Ik heb er niet veel verstand van maar bedrust lijkt mij wel een goed plan. Bij mijn eerste zwangerschap had ik al vrij vroeg van harde buiken. Ik heb toen ook heel veel rust genomen

10. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ja die zetpil heb ik idd ook gehad.. spannend he. Pff. Bij mij is het nu stabiel. Ben gestopt met werken en rust veel. Dat helpt gelukkig heel goed. Wel steeds wat bloedverlies maar bij mij ligt de placenta wel deels voor de uitgang. Dat verklaard het. Als ik jou was zal ik goed rust houden :) dat deed goed bij mij. Succes!

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Goed dat je niet bevallen bent vannacht.

Er zijn nog genoeg mogelijkheden om je te helpen deze zwangerschap zo ver mogelijk uit te dragen.

De eerste is je vanaf nu te gedragen als een oud wijf en het heel rustig aan te doen. Ik weet niet of je werkt, maar probeer deze week een afspraak te maken bij de bedrijfsarts.

De tweede is progesteron, je kunt deze krijgen als injectie of als Utrogestan. Ik zou vandaag even bellen dat je een recept wilt, als ze dit weigeren kun je een second opinion aanvragen in een Academisch ziekenhuis. En dan kun je het best een ziekenhuis nemen met een NICU en aangeven dat je baarmoederhals al verkort tijdens een wee.

Sterkte.

12. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Heftig! Neem je rust goed, dat is meestal het enige wat je kan doen.

Deel Deze Pagina