Baby op buik of rug slapen? Poll (onderzoek voor mijn studie)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muis26, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe ligt jou kindje te slapen (kind van 0 tot en met 4 maanden)

  1. altijd op de buik

  2. altijd op de rug

  3. ingebakerd op de buik

  4. ingebakerd op de rug

  5. alleen bij huilen op de buik

  6. alleen bij huilen ingebakerd op de buik

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Leliana

    Leliana Niet meer actief

    alle drie tot een week of 6/8 op de rug (ingebakerd). Daarna konden ze draaien en sliepen ze zelf op de buik. Heb gekozen voor "altijd op de buik".
     
  2. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Hier sliep ze vanaf 4w op der buik en nu nog steeds
     
  3. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje lag tot hij zelf kon draaien op zijn zij en vanaf dat hij kon draaien en de buikligging heeft uitgevonden ligt hij op zijn buik te slapen. Soms kom ik hem nog op zijn zij tegen als ik even ga kijken.

    Op de rug was geen optie en hij ging alleen maar huilen.
     
  4. Happy12

    Happy12 Niet meer actief

    Eerste 2 weken afwisselend op de zij, daarna altijd op de rug.
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ja, advies op maat idd. Want ik snap dat als een kind op de rug slaapt en het hoofdje niet steeds naar 1 kant draait, rugligging gewoon de handigste is. Maar advies op maat bij CB's zou wel eens fijn zijn. Ik hoor er eigenlijk alleen maar algemeniteiten.... ;)

    Overigens nog even ter aanvulling: ik heb de oudste een tijdje ingebakerd ook nog, maar dat was na behandeling bij de osteopaat niet meer nodig, (behandeling gestart bij 10 weken).
    De jongste heb ik inbakeren ook weer geprobeerd, maar dat hielp niet: de reflux werd daar niet minder van en daar werd ze juist wakker van. Toen naar buikligging dus en aangezien je niet in mag bakeren in buikligging met inbakeren dus weer gestopt. Maar buikligging is dus ook ideaal bij maaiende armpjes :)
     
  6. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    De oudste lag altijd op de rug en hebben we ingebakerd (puckababy en pacco).
    De jongste heeft altijd op de buik geslapen, overdag in een wiegje in de woonkamer en 's nachts in een wiegje naast ons bed. Nu draaide hij al van buik naar rug en vice versa met 3 mnd.
     
  7. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Aanvulling:
    Jongste kon ook niet op de rug liggen. Zodra hij op de rug lag trok hij helemaal in een komma en werd hij onrustig en ging huilen. Bezoek bij osteopaat heeft wel geholpen, maar rugligging is nooit zijn favouriete ligging geworden.
     
  8. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn oudste hebben we met 4 weken op zijn buik gelegd. Die maaide zichzelf steeds wakker en sliep bijna niet.

    De tweede hebben we op dag 3 op haar buik gelegd vanwege krampjes en toen was het goed.

    Deze baby zal ook vast wel weer op zijn buik belanden.
     
  9. KiRaSeSe

    KiRaSeSe Fanatiek lid

    10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ingebakerd op rug en afgebouwd ook op rug...
    Maar is nu dus een zijslaper (meer een vreemde wokkel) geworden :D
     
  10. mamaSylvia1975

    mamaSylvia1975 Fanatiek lid

    25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier hebben de 2 oudsten in het zkh altijd op hun zij gelegen om en om (links/rechts) Toen ze thuis kwamen eerst op de rug, daarna ook op hun zij in zo'n zijligger, dit ivm voorkeurshouding.
    De jongste slaapt altijd op zijn rug.
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    1. rug maar sliep amper, veel gejank
    2 buik
    3 buik

    nooit ingebakerd.
     
  12. saapje

    saapje Actief lid

    21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat er gewoon mensen zijn die hun kindje ingebakerd op de buik laten liggen. Daar schrik ik van....

    Hier ook een buikslaper vanaf een week of 4 (waarvan 2 totale ellende omdat meneer niet op zn rug wilde liggen). Bleek ook verborgen reflux te hebben en heeft nooit op zn rug willen liggen (ook niet in de kinderwagen of de box)
     
  13. Nienkiej

    Nienkiej Fanatiek lid

    5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    De eerste maand in een deken op haar rug, daarna zonder deken op haar rug, en uiteindelijk draaide ze zelf altijd om om op haar buik te slapen. Sinds 4 maanden ongeveer leg ik haar altijd op haar buik. Af en toe draait ze zelf 's nachts om tot ze op haar zij of rug ligt.
     
  14. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Ik heb ingevuld ingebakerd op de rug. Maar overdag ligt ze nooit ingebakerd, maar wel altijd op haar rug. Of ze draait zich zelf op haar zij.

    Zoonlief werd sinds hij zelf kon omdraaien een buikslaper. Ben benieuwd wat deze kleine dame gaat doen.
     
  15. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nummer 1; Niet ingebakerd op haar rug (maar is eigenlijk een buikslaper, vond ik te eng dus dat kon later pas)
    Nummer 2; Slaapt alleen op zijn zij (ook eigenlijk een buikslaper, maar graaft zijn gezicht in het matras, dus ook bij hem vind ik het eng) een paar weken ingebakerd op zijn rug geslapen.
     
  16. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hmm.. Heb op rugligging niet ingebakerd gestemd..
    Maar dat geld alleen voor die zeldzame momenten dat ze alleen sliep want bij mij lag ze altijd op dr buik, soms op me soms naast me.
    Inbakeren wel geprobeerd maar daar ging ze alleen nog maar harder van krijsen.
    Uiteindelijk heeft de osteopaat hier geholpen (gestart bij 8 weken geloof ik, met 16 weken afgerond) toen sliep ze heerlijk op haar rug, wel moeilijk soms met inslapen. Nu ze heeft ontdekt dat ze kan omrollen in dr slaapzakje en ook andersom ligt heb k dr deken en laken eruit gegooid.
    Ik leg haar weg op dr rug en ze rolt zelf naar buik.
     
  17. knap

    knap Niet meer actief

    Heb voor de rug gekozen. Maar legde ze meestal wat op hun zij.
    Zeker in het begin. Dochter spuugde en bij haar legde ik het matrasje wat hoger. Op hun buik hebben beide kinderen nooit gelegen dat vonden ze zelf niet prettig. En heb ze nog nooit ingebakerd. ( o ja een keer dochter met een doek ( die hydro( dingen) weet niet hoe je dat schrijft... Maar vond het niet zo prettig er uit zien.
     
  18. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hier zijn we bij allemaal begonnen op de zij, maar alle 4 overgegaan op buikligging.
     
  19. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    om en om op li en re zij
    en waarschijnlijk tegen alle regels in, ingebakerd.
    rolletje in de rug ging prima.

    zij ligging overgenomen van het ziekenhuis.
    Moesten thuis gaan inbakeren omdat ie heel onrustig sliep.
    toch zij ligging aangehouden omdat ie het beste sliep.
    Moet wel zeggen dat hij tot ongeveer 6 maanden totaal geen woelwater was in bed en heel stil bleef liggen anders hadden we het natuurlijk niet gedaan.
    En hij lag niet heel strak op zn zij, maar een beetje schuiner, richting rugligging toe zegmaar.

    heb de pol niet ingevuld want mij obtie ingebakerd met zijligging staat er niet bij.
     
  20. cook

    cook Bekend lid

    17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hier eerste twee zijligging met rol dat was toen cb advies..
    en deze is echte buikslaper..wat we ook probeerde in begin ze sliep te weinig. uiteindelijk op haar buik gelegd en weg was ze.. sindsdien buik. ookal leg ik haar op haar rug of zij ze draait naar haar buik...
     

Deel Deze Pagina