M'n zoontje heeft vannacht een flesje gehad van 90cc en daarna weigerde hij elke fles. Hij is wel ziek, van vrijdag tot maandag hoge koorts gehad, maar toch dronk hij gewoon. Hij bleek aan twee oren oorontsteking te hebben en krijgt nu antibiotica en neusspray. Ook voelde ik vandaag dat zijn eerste tandje doorkomt. Natuurlijk genoeg redenen om niet te willen drinken, maar ik maak me wel zorgen! Want dat betekent dat hij al bijna 18 uur niet meer heeft gedronken! Hoe lang kan ik dit aankijken? Moet ik morgen naar de huisarts? Hij heeft overigens wel 2 fruithappen op vandaag en een half potje avondeten en een toetje. Dus eten doet hij verder wel. Maarja het gaat om het vocht he? Ik krijg het er echt niet in, hij draait zijn hoofd helemaal weg en houdt zijn lippen stijf op elkaar...
geef hem lekker veel fruithap en vla als hij dat dus wel wil. Daar zit meer vocht in dan je zo denken. Als hij geen diarree heeft of moet spugen hoef je niet zo snel bang te zijn dat hij uitdroogt. Mijn dochter vertikte ook altijd om te drinken maar is dankzij potjes fruit en pap nooit uitgedroogd.
18 uur is wel een hele tijd voor zo'n kleintje. Ik zou toch wel contact opnemen met de huisarts/huisartsenpost. Je kunt ook even kijken of het vel blijft opstaan als je het iets inknijpt en omhoog haalt,als dat blijft staan is er sprake van uitdroging.
Evt proberen met een lepeltje wat vocht toe te dienen.Of een nat washandjes geven waar hij op kan sabbelen. En als ie nog veel kwijlt of huilt met tranen in de ogen is er nog niks aan de hand.
ja maar hij krijgt met fruit en toetje toch best heel wat vocht binnen? Waarom dan zo ingewikkeld doen, tuurlijk als je je zorgen maakt kun je de hap bellen maar lijkt me in dit geval echt niet nodig.
Misschien omdat hij ziek is geweest last van spruw, even in zijn mondje kijken dus Heb je al ors gegeven? Zou persoonlijk niet zolang wachten tot er iets gebeurd, maar gelijk actie ondernemen. Luiers in de gaten houden, als je denkt dat er geen vocht meer in de luier zit even wegen, eerst een droge schone luier wegen en dan gedragen wegen. In eten zit er ook vocht, dus hij krijgt echt wel vocht binnen, maar hou het in de gaten
Heeft hij goede plasluiers gehad vandaag? Je zou vanavond voordat je zelf naar bed gaat kijken of hij in zijn slaap nog een flesje wilt. Ik neem aan dat hij helder naar bed is gegaan, dan zou ik het even aankijken tot morgenochtend. Drinkt hij morgenochtend zijn fles weer niet leeg (je zou dan ook nog pap kunnen proberen), dan zou ik wel even contact opnemen met je HA. Even vragen hoe hun erover denken. Mijn dochter heeft 2 dagen (afgelopen week) ook amper iets gedronken of gegeten (1 dag net geen 300 cc en de dag erna krap aan 500 cc), daarna begon ze weer te drinken (toen ik met de telefoon in de hand zat om de HAP te bellen, daar haar plasluiers ook minder werden na 2 dagen). Wel maakten ze nog een heldere indruk en toonden geen verschijnselen van uitdrogen. Ze is en neusverkouden, en gewoon verkouden plus als bonus 4 tanden, waarvan er nu 2 doorgekomen zijn, en 2 op het punt van doorbreken staan.
ik geloof dat een fruithap voor 2/3 meetelt qua hoeveelheid vocht. Ik zelf zou dat dan nog proberen verder te verdunnen met wat water, en zo ook de groentehap. Geef qua vocht wat hij lekker vind in elk geval (yoghurt/fruit/etc) Mijn ervaring is, dat ze wel controleren, maar niet héél snel ingrijpen. Weinig natte luiers zijn belangrijk om in de gaten te houden (maar natuurlijk logisch dat dat nu een stuk minder wordt) , maar zolang ze nog huilen met traantjes, een nat onderlipje hebben en een heldere, alerte indruk maken - zijn ze niet uitgedroogd (werd hier gezegd) . Maar de huisarts bellen kan in elk geval nooit kwaad bij twijfel! Succes en sterkte in elk geval! Hopelijk knapt je kindje snel op en drinkt weer wat meer! Akelig is dit!