hmmm, nou dat wisten we dus niet. armen naar beneden werkte hier wel, maar misschien is het wel tegen de regels in, geen idee
Mijn dochtertje heeft de eerste weken toen we haar op de buik legden beneden in de bak van de wandelwagen gelegen. Ook zij is erg sterk in haar nek, ik heb haar goed in de gaten gehouden en ze gaat niet met haar neus in de matras liggen. Nu slaapt ze overdag gewoon in haar bedje, heb een beeld babyfoon, ga regelmatig bij haar kijken en we hebben zo'n aerosleep systeem. Ik vond het in het begin doodeng maar nu heb ik er wel vertrouwen in!
Nu al 3 keer geprobeerd.....maar buikslapen is niets voor haar. Dus helaas in de zijligkussen. Hopelijk valt de afplatting mee. Ik lees op internet dat zodra baby's meer op de buik liggen en kunnen zitten dat de afplatting minder wordt en soms verdwijnt.
dan zou ik haar gewoon vaak op de buik leggen in de box tijdens het spelen" ....met een rol handdoek onder de borst ...
beiden kinderen hebben sinds 4-5 weken op hun buik geslapen en ze hebben beiden een mooi rond hoofdje.
Heb ook 2 buikslapers gehad. mijn jongste lag eerst wel op zijn rug maar kreeg platte zijkant door voorkeurs houding. Bij fysio geweest en moest ook in zij slaper. Overdag op buik en na tijdje ook 's nachts op buik. Handjes lagen dan naast zijn hoofdje.