Baby op de fiets en dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dubbelfriss, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb een dochter van 3 en een zoontje van een paar maanden, nu zat ik te denken om een fietsstoeltje aan te schaffen zodra mijn zoontje er klaar voor is om bijv boodschappen te doen of even de stad in te gaan. (Heb ik bij mijn dochter niet gehad). Maar ik vroeg me af, hoe doen jullie dat als jullie ergens naar toe gaan, neem je dan een draagzak mee? Of draag je de baby? Misschien een stomme vraag maar van de ene kant lijkt me dat een beetje onhandig met zo'n kleintje

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ga alleen op de fiets als ik bij de winkel een winkelwagentje kan pakken en naar psz en volgende maand naar school ook op de fiets en dan neem ik d'r gewoon even op de arm.
    Winkelen e.d dan ga ik gewoon met de auto en neem de wandelwagen mee, kinderboerderij voor nu ook nog, als ze kan lopen misschien op de fiets maar dan zullen we al wel weer richting de winter gaan.

3. IT234

IT234 Actief lid

16 mrt 2017
    294
    178
    43
    Ik nam idd de draagdoek of draagzak mee als ik ergens langere tijd was (bv dorp of kinderboerderij). Of bij niet al teveel boods even op de arm en de ander lopend. En in de supermarkt idd in een winkelwagen.

4. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ja aan een winkelwagentje kan natuurlijk zeker als je boodschappen gaat doen. Maar voor kleine dingetjes in de stad lijkt t me idd niet zo handig. Of ze moeten idd al ouder zijn en al kunnen lopen....

autumn86 vindt dit leuk.
  5. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Thanks voor de tip. Misschien toch maar eens kijken voor een draagdoek. Heb er eigenlijk ook geen ervaring mee

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik geloof dat er van die hele lichte paraplubuggy’s zijn die je met een speciale haak aan fiets kan hangen.
    En anders draagdoek/zak of in een winkelkarretje.

Vero0504 en Dubbelfriss vinden dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb een buggydrager op de fiets. Dus kan de buggy meenemen. Is gewoon een standaard Prénatal buggy.
    Verder is een drasgddra ook handig, maar vond het vaak wel lastig om dat in mijn eentje te doen, fiets vast houden met kind, draagdoek om en dan kind in draagdoek doen. Zeker met meer kinderen vond ik dat onhandig.

Dubbelfriss vindt dit leuk.
  8. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Buggydrager dus, ik ga eens googlen:), dankje voor de tip. Wist niet eens dat dat bestond voor de fiets, haha . Ja heb er idd twee , de oudste kan best even "wachten" maar t lijkt me idd een beetje onhandig. Maar nu moet ik zeggen dat ik ook niet bekend ben met een draagdoek, misschien als die handigheid er eenmaal is....

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Maar past een buggydrager ook nog als je al een achterzitje op de fiets hebt voor de oudste? Dat leek mij namelijk niet mogelijk, maar als het wel kan ga ik er toch eens voor kijken, voor sommige momenten wel handig.
    Draagzak zie ik niet meer zitten nu ze minstens de 11kg voorbij is, ze heeft er na de 4 maanden ook nooit meer ingezeten en denk dat ie ook niet meer past en lijkt me inderdaad best een gedoe naast je fiets met 2 kinderen.:oops:

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb een buggydrager en achterstoeltje. Dus, ja, dat kan passen, maar kijk even bij de fietsenmaker. Kan per fiets mogelijk schelen.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ja hoor, dat kan prima. Ik voel me wel een pakezel: 2 kinderen op de fiets, 2 tassen aan het stuur en buggy achterop.

Sommigen gebruiken ook een fietskar die je vervolgens loskoppelt en als wandelwagen gebruikt voor in de stad. Zelf geen ervaring mee.
    Onder de 1,5 zou ik voor de draagzak kiezen, omdat ik vond dat ze bij mij slecht in een buggy zaten.

12. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Draagzak lijkt me idd wat handiger voor die keertjes dat je de fiets gebruikt. Ben nou niet iemand die alles op de fiets doet. Dus zo'n kar lijkt me dan ook overbodig, maar toch beda
    nkt voor de tip. 2 kindjes is misschien wat onhandig idd maar ik bedoelde ook vooral om met hem weg te gaan als mijn oudste op school zit.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Zodra dr hier een buggy aan te pas moet komen om iets te doen laat ik de fiets staan en ga ik met de wandelwagen (ik loop liever dan dat ik fiets al is t 10km) maar goed, dat is de luxe van 1 kind die de wandelwagen bovendien zalig vindt.

Wij hebben een koelstra simba buggy, die is te zwaar voor een standaard drager. Paraplu buggy is misschien nog een idee. Draagdoek van tricot kan je voorknopen dat maakt t iets makkelijker allicht maar heeft als nadeel dat hij kneiter heet is. Ik ben normaliter een koukleum maar voor mij was dat ook te warm midden in de winter.

14. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankje. Ik vind wandelen ook lekker bij goed weer. De oudste gaat dan mee op een meerijdplankje voor als t te ver is. Ik denk dat ik tegen die tijd dat we op de fiets kunnen een draagdoek ga proberen idd. Al kijken we waarschijnlijk ook voor een kleine buggy erbij. Wij hebben een easy walker omdat we ook veel t bos in gaan enzo, super handig ding maar op de fiets ook veel te groot!

Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja ik heb ook nog fietstassen bij m'n achterzitje, wordt denk erg krap allemaal. Hier gelukkig ook in het bezit van een auto dus als t nodig is pak ik die gewoon. Ben allang blij dat ik bepaalde dingen weer op de fiets kan doen. En ik pak inderdaad ook snel de wandelwagen, vind een buggy inderdaad ook niet comfortabel, maar voor eventjes ook weer geen ramp. Draagzak vind ik zelf niet prettig meer als ze zo groot zijn. :oops:

16. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja dit. Al heb ik er zelf niet voor gekozen ik vind het maar zwaar met twee kids en dan nog zo'n buggy. Ik ga nu alleen met de fiets als ik mijn draagdoek mee heb of een winkelkarretje kan pakken. Is ook maar tijdelijk volgend jaar zomer loopt hij hopelijk :roflmao:

17. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Uhm ja hier nog een pakezel maar dan met 1 kind: kind voorop, fietsendrager met paraplu-buggy links aan bagagedrager en rechts een fietstas. In theorie past er een kinderzitje achterop bovenop maar dat zullen we pas zien als ze naar achter verhuist.
    Draagzak vind ik makkelijker en koeler dan draagdoek. Vind alleen 11kg nog steeds wel zwaar hangen op buik/rug.

Tip: de chicco ohlala buggy past op de fietsendrager, maar krijg je alleen vast als je de hulk bent (hij weegt wel minder dan 4kg).

Oh en niet om je topic te stelen, maar vraagje aan anderen. In welke volgorde krijgen jullie alles op de fiets?
    Ik denk nu: tas, buggy, kind. Maar ben bang dat ze ervandoor gaat in deze volgorde. Alleen kind, tas, buggy vind ik eng want hoe houd ik de fiets dan vast?

18. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Geen probleem joh, ben juist blij met alle tips die binnen komen! Zoals hopsatee al zei is het idd maar iets tijdelijks maar wil natuurlijk wel goed voorbereid zijn en niet onnodig dingen gaan aanschaffen die ik later toch niet meer gebruik. Mijn idee is dan ook om het idd met een draagdoek te doen. :) voor de buggy ga ik wel even kijken want een kleinere buggy erbij is sowieso ook handig voor ons! thanks allemaal.alvast

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    @Blijdorp als ik vanuit de stad weg ga is het eerst de jongste voorop (idd ivm weglopen) buggy achterop, oudste achterop (vooral omdat zoontje de rugleuning nog wat naar achteren drukt, waardoor het lastiger wordt om daarna nog een buggy erop te zetten), eventuele tassen aan het stuur en gaan.
    Ik heb een fiets met dubbele standaard en stuurslot, dus ik durf de fiets wel even los te laten om de buggy te plaatsen.

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb een mamafiets, dus met dubbele standaard en stuurslot, ik kan de fiets dus loslaten.
    Hier gaat dus eerst baby op de fiets en daarna de boodschappen en evt. zoon nog achterop. Die is bijna 4 en weet prima dat hij bij de fiets moet blijven staan.
    Kind pas als laatste is hier geen optie, ze is nog geen jaar en loopt nog niet, zou dus direct de straat op kruipen aangezien ze nog geen 3 seconde op d'r gat blijft zitten.

Deel Deze Pagina