Baby op de fiets en dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dubbelfriss, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Feye en @Olifantje1991 thnx voor de tip. Hier ook een mamafiets met dubbele standaard en stuurslot. Leek me alleen zo eng dat ding los te laten wanneer ze erin zit.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Volgorde hier is kind als laatste. Nog geen buggy maar wel dubbele booschappentassen.

Ik zal allicht de meest neurotische mama zijn maar hier ben ik dr aan t trainen om bij de fiets mij beet te houden, ik heb een lanyard altijd aan mn broek hangen vanwege mn sleutels dus die pakt ze dan beet. Zat nog te dubben of fiets beethouden allicht niet beter was maar ik zag dr in gedachten al met volle gewicht trekken aan die fiets. Ik kan die nog wisselen zo vaak zijn we nog niet wezen fietsen.

Bij de auto is t hand op de zijkant van de auto en blijven staan, zijn maar hele korte momenten nu uiteraard van een paar seconden maar ze doet t wonderbaarlijk goed en nu ook uit zichzelf.

Buiten is t ook aan de hand lopen (kost me me mn rug momenteel maar tis voor een goed doel).

Zolang t goed gaat ben ik blij, de uitdaging komt wel als ze gaat peuteren vrees ik. Maar dat is dan.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij de oudste had ik een buggydrage, maar dat vond ik een verschrikking. Dus daar maakte ik weinig gebruik van. Ik ging dus vooral naar de supermarkt of op bezoek.
    Bij de middelste geen buggydrager want met 2kids op de fiets vond ik een buggy erbij doodeng. Dus ook alleen supermarkt of op bezoek .
    Bij de jongste had ik een draagdoek en later een draagzak. Ideaal. Ik heb een stevige fiets met een dubbele standaard. Kon dus makkelijk de draagzak om doen zonder dat ik ook nog een fiets moest vasthouden. De oudste 2 waren 7 en bijna 5jr toen de jongste geboren werd dus dat was met wachten geen probleem.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Hier bij de eerste een buggydrager.. bij de tweede had ik een auto dus was het alleen voor de leuk.maar had ik dus 2 kids én een buggydrager..
    Had ook een draagdoek. Maar de échte oplossing voor mij was de ringsling.

Zo ideaal: letterlijk in 5 seconden je kind er goed is.
    Je kunt toch pas gaan fietsen als de kleine zelf gaat zitten, dus inimini zijn ze niet meer. Dat scheelt met wat je mee moet slepen allemaal.
    Ik kon goed met de ringsling dragen tot 15 kg. Daarna was het eigenlijk alleen.voor de fijn nog maar. Dus eventjes vlug.
    Nu heb ik een klein vermogen aan dragers etc, dus had ook andere opties. Maar de ringsling won met de fiets:)

5. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dank jullie voor de tips. Ik denk dat ik het tzt inderdaad ook gewoon probeer met een draagzak. Dochterlief zit tegen die tijd op school en dan wil ij eerst eens kijken hoe t fietsen met 1 kindje gaat. Ben vandaag overigens ook even naar prenatal geweest om me te informeren over een kleine buggy

Deel Deze Pagina