Uhm, ik weet niet wat voor auto jij hebt, maar de vering van een auto is totaal anders dan die van een fietskar. Een fietskar hobbelt vele malen erger.
Het gaat niet om de maxi cosi maar om de fiets... Iets met kleine, gevoelige ruggetjes en ademwegen en hobbelige fietspaden...
ik zou toch gaan lopen, weet niet hoe lang het lopend is; maar jongste in de buggy(aangezien je aangeeft dat het voor jongste wat ver lopen is) en baby in een draagdoek. Maxi cosi in een buggy vastzetten zou ik niet zo snel doen, dat lijkt me zo gammel.
het word aangeraden om ze pas vanaf 3 maanden in de fietskar/of achterop de fiets in maxi cosi te vervoeren. dit ivm met hobbels en dergelijke. de kleine krijgt dan flinke klappen te verduren dus dat is niet zo goed voor zn ruggetje en nek. (sowieso is een maxi cosi daar al niet goed voor dus zou deze zo min mogelijk gebruiken als vervoermiddel) je kan de maxicosi in de wagen doen met spanbanden. maar wat was dan je idee? maxicosi eruit en op de zapp zetten? de maxicosi zet je vast in de fietskar en laat je dan ook vast staan. die haal je niet even zo los. je zal dus een 2e maxi cosi moeten hebben. 1 die je gewoon voor thuis voor in de auto of zo gebruikt en 1 die je in de fietskar kan laten zitten. geloof me, je gaat echt niet elke keer de maxi cosi opnieuw vastmaken met de spanbanden. en een gewone quinny zapp kan niet in ligstand. dit is diegene die je makkelijk tot klein pakketje op kan klappen en op de fiets mee kan nemen. in de gewone quinny zapp kunnen ze dus pas als ze kunnen zitten. je hebt wel een quinny zapp xtra, deze kan wel in ligstand maar deze heeft 2 onderdelen. een los frame en een los frame met zitting die erop geklikt moet worden. niet handig dus om 2 dingen mee te moeten slepen. die dingen voor achterop heet een baby-mee. ziet er eng uit maar is echt super veilig. veel mensen vinden het er eng uitzien omdat het zo wiebelt. dit is juist goed, dit is de vering die ervoor zorgt dat je kindje geen hobbels of klappen voelt. kindje zit in de maxicosi dus die is rondom helemaal beschermd. al zou je omvallen dan zal de kleine de grond nooit raken door oa de beugel die omhoog staat en de hoge zijwanden. maxicosi die in de baby- mee achterop de fiets zit, kan je WEL makkelijk los maken. quinny zapp onderstel meenemen en je kan de maxi cosi er zo op klikken. je kan er een regenhoes overheen doen tegen wind en regen en de kleine kan lekker in een wrapper of onder een dekentje. maar ook met een baby-mee kunnen ze pas mee vanaf 3 maanden. ik heb mn kinderen zelf altijd de eerste maanden met de auto weg gebracht. hierna heb ik op marktplaats een fietskar gekocht. voor, jawel: 7,50 euro was echt een super ding. 2e hands maxi cosi erin gezet met spanbanden. wrapper erin en kleine zat veilig en goed beschut. daarnaast had ik altijd een draagzak bij me. die had ik op de fiets al om. bij aankomst hoefde ik alleen de kleine erin te doen en kon ik winkelen, naar school whatever. ook later toen ze konden zitten en in het fietsstoeltje mee konden. altijd de draagzak mee. heb nooit een buggy gehad. en las hier ergens iets over fietsen met kleine in draagzak of doek, NIET DOEN. die mensen die dat doen zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer. ALS je valt, wat een keer kan gebeuren, dan val je boven op je kleine en met een beetje pech, je fiets erbij. kindje is niet beschermd en zal ws het stuur in zn ruggetje krijgen. hier fiets er ook zo'n lampenpit langs met kindje op haar buik. tegenwoordig op haar rug. zo ondoordacht. je brengt gewoon je kleine in gevaar. mogen ze van mij een flinke boete op zetten. zelf
De baby-mee van Steco is geweldig! Zit super stevig vast, veert goed. En je kunt er desnoods nog een extra spanbandje bij doen. Ik zelf ben ook aan het kijken voor iets. Ik vind een bakfiets geweldig. Heb ook gekeken naar zon kar voor aan je fiets. BIj de Praxis hadden ze pas een mooie. Die kon je ook aan de zijkant van je fiets doen en er zo afklikken en mee weglopen.. dus als wandelwagen gebruiken!
Ik heb ook maanden de steco baby mee gebruikt voor de maxicosi achterop de fiets. Van 4 maanden tot wel 1 jaar. Ideaal! Hij heeft er echt heerlijk in gezeten tot hij heel stevig voorop kon. Met de tweede gaan we hetzelfde doen. De eerste 4 maanden wandelen en vanaf 4 maanden de kleinste achterop in de maxicosi en de oudste voor in het kinderstoeltje.