baby 5 maanden oud laat maar 4 uur tussen laatste avond en eerste nachtvoeding.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door griekie, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hallo,

Graag hoor ik jullie mening/advies.
    Ons zoontje is 5 maanden oud. Hij had erg reflux en heeft hier uiteindelijk na van alles geprobeerd te hebben zantac gekregen. Vanaf 6 weken oud liet hij steeds langer tussen voedingen. Vanaf 12 weken oud werd ons zoontje weer wakker snachts en kwam om de 3 uur zowel overdag als snachts. Nu is hij 5 maanden oud en doet dit nog steeds. Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen gezien het mij opbreekt.

Nu was zijn drinkschema gisteren als volgt:

04:00 borstvoeding slapend in bed gelegd.
    05:30 huilen, speen verder slapen
    07:00 wakker flesvoeding 165 ml. Meer wil hij niet.
    10:00 borstvoeding maar 1 borst willen
    11;00 fruithapje, eet gerust een hele peer
    13:00 flesvoeding 165 ml drinkt hiervan 150 ml
    16:00 borstvoeding drinkt maar 1 borst
    18:00 avondhapje 1 aardappel met groente
    19:00 fles 165 ml drinkt de hele fles
    21:00 niet willen slapen blijven huilen. Weer fles leegdrinken van 165 ml
    01:00 huilen geen speen willen borstvoeding
    04:00 borstvoeding en dan beginnen we weer van voren af aan.

Iemand suggesties, ben kapot.

Het lijkt wel of hij in een dagritme blijft.

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Dit doet mijn dochter van dochter van 10 maanden ook,heel normaal bij borstvoeding..

3. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt idd heel normaal. (Helaas)
    Zit hier ook aan de koffie nu haha.. Hoofdpijn

4. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh trouwens tot week 12 kwam ze ook om de 7 uur snachts, maar nu gaan mijn nachten exact t zelfde als jouw nachten. 2-3 x voeden en 1 x speen

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas is dit inderdaad het geval, dus niks vreemds. En helaas biedt de fles ook biet altijd garantie. Enige wat je kint proberen is het indikken van de laatste fles. Voed je in de nacht zittend of liggend? Liggend kun je nog wat dutten (ik val vaak ook gewoon in slaap).

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Niet alleen bij bv...
    Hier ook zulke situaties met 100% kv.
    Ik geef hem snachts ook wel eens een slokje lauw water. Wil ook nog wel eens helpen.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Dit zijn wel heel veel voeding's momenten op een dag. Is het niet teveel voor hem? Heb je een idee van hoeveel hij binnen krijgt als je borstvoeding geeft? Want hij krijgt s al vier flessen plus behoorlijk wat vaste voeding dat zou eigenlijk al bijna genoeg kunnen zijn?
    Mijn zoontje kreejg rond dat hij drie maanden oud was nog een avond fles rond 22.30 uur maar werd dan 's nachts altijd wakker en leek zich niet zo lekker te voelen. Ik heb toen een keer die avond fles overgeslagen en toen bleek hij gewoon de hele nacht door te slapen vanaf 7.30 uur. voor hem was het dus duidelijk teveel. Ik zou kijken of je niet wat kan weghalen bijvoorbeeld een fles.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Gebeurde hier ook met kV! Bij 3 maanden liet hij 6 uur ertussen vanaf 5 maanden tot 8 maanden kwam hij weer om de 4 uur... Dus gek is het niet en volgens mij ook niks aan te doen. (Aangezien wij alles hebben geprobeerd) ineens van de een op de andere dag slaapt hij van 20-6!

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier net weer een periode achter de rug dat hij 's nachts wel 2x voor een fles kwam. Overdag uiteraard geen fles meer, maar hij at/eet als een bouwvakker.
    Inmiddels gaat het steeds weer wat beter en is hij 's nachts weer te troosten met een speentje en een muziekje. Wel krijgt hij z'n ochtendfles nog tussen 5.00-6.00, daarna slaapt hij meestal nog even verder, maar dit is eigenlijk altijd al zo geweest op een paar weken na.
    Hier dacht ik ook dat het nooit beter zou worden, deze periode heeft bijna 3 maanden geduurd! Maar opeens de afgelopen 2 dagen gaat het beter.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    O ja, ik vind het inderdaad ook wel erg veel voedingsmomenten op een dag.
    Ik weet niet hoe lang je al combineert met borstvoeding en kunstvoeding? Mijn zoontje reageerde heel slecht op die combinatie, werd er erg onrustig van, al was hij toen wel een heel stuk jonger. Misschien ook nog iets om naar te kijken.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Deed mijn zoon van ruim 6 maanden ook. Sinds drie dagen kolf ik de laatste voeding en voeg rijstebloem toe. Nu slaapt hij 6 uur aan 1 stuk!

12. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het zijn inderdaad veel voedingsmomenten, vandaar ook mijn vraag.

Ik ben sinds 2 weken de borstvoeding aan het afbouwen.Ik begon met 1 voeding te vervangen door H.A flesvoeding. Die voeding kolfde ik de eerste momenten geheel af en daarna steeds minder. Soms vergat ik te kolven en dan zat er soms 5 uur tussen terwijl mijn zoontje om de 3 uur dronk. Ik kolfde toen maar 130 ml in totaal terwijl hij met de flesvoeding nu zeker 150 ml per keer drinkt om de 3 a 3,5 uur.

Ik ben eerlijk gezegd 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben. Ik herken dit namelijk niet terug van mijn dochtertje die nu 4 is. Ieder kind is anders, maar ik was bang dat ik iets verkeerd deed.

Het liefste zou ik ook minder voedingsmomenten willen hebben. Maar met de borstvoeding heb ik elke keer op verzoek gevoed dit was om de 3 a 3,5 uur. Hij mag nu flessen van 180 ml water met 6 schepjes, maar dat krijgt hij echt niet op.

Als hij snachts wakker wordt en niet te sussen is met een speentje weet ik dat hij dorst heeft. Dus ik geef hem snachts nog borstvoeding zolang de voeding nu nog doorloopt. Hij heeft dan ook echter dorst.

Ik weet het niet.

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Griekie, ik vervangde steeds 1 voeding van Bv voor fv, wel deed ik on aan de snaak te wennen 50/50, maar meer omdat hij een echte flesweigeraar was. Je bv bouwt zich zo ook vanzelf af. Je hoeft biet te kolven. Elke week 1 voeding minder. Bijv, eerst vroege middag. Ik deed de nacht als laatst. Naar zeggen zou deze dan vanzelf teruglopen, maar dat was bij mij niet het geval. Kun je voorlopig nog wel lekker misbruiken. Ik hield rekening met ochtend, middag, vroege avond en late voeding en de nacht liet ik voor wat het was. Voor de late voeding maak(te) ik de kinderen nooit wakker. Ik kijk wanneer hij komt. succes. Overvoeden kan zeker bij reflux voor extra klachten zorgen.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Is er een reden dat je hypo allergene voeding geeft? Doorgaans heeft hypo allergene voeding alleen nut als er in de familie veel allergieën voorkomen en je dit gelijk vanaf dag 1 geeft.
    Hypo allergene voeding vult over het algemeen minder, dus daardoor komt je kindje ook weer eerder.
    Ik zou, als er verder geen redenen zijn om het niet te doen, overstappen op de standaard voeding, misschien is je kindje dan meer tevreden?

15. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uberhaupt is het natuurlijk, voeding maakt niet zoveel uit.

16. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dus ;)

17. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    De reden dst ik HA geef is omdat ik zelf koemelkallergie heb. Borstvoeding is ook licht verteerbaar. Maar dat is puur op verzoek. De hoeveelheden die hij nu drinkt met flesvoeding kreeg ik er niet uit met kolven.

Ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bv is ook licht verteerbaar en als bv de enige voeding (bijvoeding uitgesloten) voor het starten met kv was heeft ha voeding wel nut.

Een kindje wat start met ha voeding heeft geen idee van wel of niet licht verteerbaar. Onze oudste liet op ha voeding er vrijwel direct 4 uur tussen. Overstap pepti en later zelfs nutramigen deed niets wijzigen aan de benodigde hoeveelheid of tijd tussen de voedingen.

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is hier ook zo, dochter 4 maand krijgt bv
    Rond 21 u laatste voeding en 3-4u later is ze er weer en 3-4u daarna nog eens..

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nachtvoedingen zijn zeker tot 2 jaar fysiologisch gezien heel normaal, hier 3 die nog wakker werden voor een voeding tot 2 jarige leeftijd (1kv en 2 bv).

Deel Deze Pagina