baby op de kamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door acnaib, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Haha ja same here wij woonden in een studiootje.... Maar ik vond het fijn baby zo dichtbij. :)

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoontje slaapt ook bij ons op de kamer omdat we maar 1 slaapkamer hebben. In het begin was het wel even wennen want hij kreunde en steunde nogal in zijn slaap, maar nu gaat het prima. Hij slaapt vaster, valt meestal gelijk in slaap als we hem in zijn bedje leggen en slaapt dan ook door tot 04.00. Dan voeden en dan vervolgens slaapt hij zonder geluid te maken door tot 08.30.
    In het begin werd ik trouwens nog wel wakker om te kijken of ie het nog 'deed', maar ik heb nu steeds meer vertrouwen in mijn kind (was als de dood voor wiegedood) en hij doet het prima.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ook wij hebben maar 1 slaapkamer (2 kamerwoning) dus moet ook bij ons maarja maakt niet uit wij maken er gewoon ook klein beetje kinderkamertje van en bij de 2e hebben we gewoon wel een babykamer tis jammer maar goed wel zo makkelijk met voeden.

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hier komt de baby ook eerst bij ons op de kamer,ook omdat ik borstvoeding ga geven,en makkelijk is s'nachts :D:D

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik woon nog bij me ouders thuis en er was geen vrij kamertje dus hij moet wel bij mij op de kamer.
    omdat hij er vanaf het begin ligt heeft hij geen last van mij en ik niet van hem.. ik kan gewoon tv kijken op me kamer en hij slaapt gewoon door.
    echt heerlijk.

als ik straks me eige huisje heb dan krijgt hij wel een eigen kamertje.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, wel een opluchting dat wij niet de enige zijn met een 2-kamerwoning, dus maar 1 slaapkamer.

En dan te bedenken dat we nog maar 6 maanden in onze woning wonen en er veel geld in hebben gestoken! Echt zonde want het is een huurwoning.

Maar we willen echt gauw op zoek naar een grotere koopwoning. Een eengezinswoning.

Anyway...
    Een collega van mijn man zei dat we problemen kunnen krijgen met de verloskundige/kraamzorg omdat we maar 1 slaapkamer hebben?!?
    Dat ze dit niet accepteren ofzo?
    Vond het nogal raar klinken.....

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Die heeft ook ergens een klok horen luiden ofzo... Hier hadden ze bij het kraamhulpburo een heel beleid over dat kindjes juist bij de ouders sliepen. Liefst zo lang mogelijk, want veilig en beter ivm borstvoedingsbeleid... En dan nog al vinden ze het niet goed, ze hebben altijd nog 0,0 te zeggen over hoe jij het doet hoor! Ze kunnen slechts adviseren! Het zou wat zijn. Mensen met een 1-slaapkamerwoning gedwongen kinderloos als ze niet verkassen naar een groter huis!

Heb Lena de eerste weken naast me gehad, was erg fijn. Wakker worden, eruit halen, flesje erin, kolven, verder eten geven en Lena weer terug in bed. Op een bepaald moment voelde het gewoon beter dat ze naar haar eigen bed ging, dat was toen ook geen enkel probleem. Gewoon doen waar jij en je kindje je goed bij voelen!

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48

Precies, het lijkt ons ook juist fijn om ons kindje bij ons op de kamer te hebben.
    Tuurlijk hadden wij ook graag een grotere woning gewild met een babykamer, maar het is nu even niet anders... :rolleyes:

Ik kon me ook niet voorstellen dat kraamzorg er moeilijk over zou doen, hoor. Maar omdat zijn collega dat zei schrokken we er van. Vooral mijn man :p

Waar ik me WEL zorgen om maak is: Stel, we blijven in dit huis wonen tot het kindje 1 jaar oud is... Heel veel kinderen krijgen dan moeite met het slapen in een eigen kamer en willen bij de ouders op de kamer blijven slapen.
    Mijn neefje was zo een kind...en hem laten slapen was voor mijn zus elke keer een ware hel :confused:

9. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Kan, maar hoeft niet. Ons zoontje heeft door ruimtegebrek (ook 2-kamerwoning gehad ;) ) 1 jaar bij ons op de kamer geslapen, direct naast mijn hoofdeinde. Toch heeft hij na de verhuizing vanaf nacht 1 héérlijk in z'n eigen kamertje geslapen!

Hangt dus heel erg van het kind af, maar zover ik weet, is het eerder een uitzondering dat het overgaan naar een eigen kamertje ècht een probleem is en blìjft. Mijn zus heeft maar bij 1 kind twee jaar nodig gehad om van hun bed naar het eigen bed te wisselen - kind viel dus 2 jaar lang alleen bij (één van) hun in bed in slaap, daarna konden ze hem pas in z'n eigen bed leggen -, met de andere 3 hebben ze ook geen enkel probleem gehad met 'overwennen'...

Ook dit beebje komt tenminste zolang het nog niet doorslaapt bij ons op de kamer en als het wéér zo goed bevalt, gewoon weer lekker tot zo 1 jaar. Daarna komt het bij grote broer op de kamer.

10. Wij hebben onze eerste een aantal weken de nachten bij ons gehad, ivm borstvoeding en wij sliepen een etage hoger dan de kleine. Overdag lag hij in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer. Deze kleine gaat ook als ik me er lekker bij voel de eerste weken ook weer heerlijk bij ons naast het bed.
    Je moet kijken hoe je, je erbij voelt en of het bevalt. Ik werd zelf de eerste nachten van elk piepje wakker, dat is echt behoorlijk wennen.
    Succes!

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

Onze dochter heeft de eerste 3 maanden bij ons op de kamer gelegen.. vond het zelf een fijn idee dat ze bij ons lag.. en zij vond het ook erg gezellig :p
    daarna hebben we haar op haar eigen kamertje laten slapen.. we werden steeds wakker van haar geluidjes toen ze wat ouder werd...

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben dus ook een huurwoning en kunnen niet kopen en groter huren kan nog wel even duren we reageren wel, maar ze kunnen wel moeilijk gaan doen over 1 slaapkamer maar wat willen ze dan, je kunt er toch moeilijk een kamer bij maken....Wij wonen er net een jaar en hebben er toch ook redelijk wat geld in gestoken.

Deel Deze Pagina