Overdrijf ik nou?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door botervliegje, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Mijn moeder (schat van een moeder en doet alles voor haar kleinkinderen) had vandaag de pony van zoonlief bijgeknipt. Gewoon strakke rechte lijn, halverwege het voorhoofd. Gelukkig nog net geen dr. Spock van Star Trek ;) Omdat het volgens haar voor zijn ogen zou zitten. Ik ben me toch een potje nijdig geworden! Ik heb haar toen ze een foto mailde direct gebeld en gezegd dat het míjn kind is en dat niemand anders dan ikzelf of manlief beslist over het wel/niet knippen van haartjes en dat ik niet snapte hoe de gedachte in haar op kwam dit zelf te doen. Nu heeft ze excuus gemaakt en ik ook voor mijn botte gedrag. Volgens haar begon zoonlief te huilen (die blijkbaar op schoot zat, maar dat had ik ook niet door natuurlijk). Maar ik was gewoon écht boos. :) Zouden jullie dat ook hebben? Of is het een beetje maf? Objectief gezien denk ik het laatste, maar op de één of andere manier had ze me werkelijk op de kast hiermee. Herkenbaar of juist niet? Eerlijke reacties mogen uiteraard, ik vind namelijk ook dat ik uit de bocht ben gevlogen. Maar weet dus niet goed waarom ik zo heftig reageerde...

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mijn moeder heeft kappersopleiding gedaan dus in mijn geval zou ik het niet erg vinden :) in jouw geval wel maar ik zou het wat rustiger vertellen.
    Maar je hebt je excuus aangeboden dus dan is het goed toch?
    Het is jouw kind en jij bepaalt, tenminste zo denk ik.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik zou ook woedend zijn!!

4. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik zou ook echt not amused zijn als mn moeder het haar van mn dichter ging knippen.

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ze had het best even mogen vragen, je kunt ook overdrijven met alles voor je kleinkinderen doen. Je blijft de oma en niet de moeder. Ik zou waarschijnlijk ook niet happy zijn.

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik vind het niet een beslissing die je als oma kan maken. Ik zou ook not-amused zijn.

7. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Ik zou ook boos geworden zijn.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O verschrikkelijk...zo'n rechte pony... ( net zo erg als een rechte nek)

Ik zou ook zeker niet blij zijn ( het is vast goed bedoeld)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Afgezien het feit dat ik echt een vreselijke hekel heb aan eenpony mag ik echt hopen dat mijn moeder zoiets nooit zou fl*kken!
    Ik zou ook echt boos zijn!

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Oh ja, daar zou ik ook echt boos van worden. Ik zou waarschijnlijk niet zo van leer trekken tegen mijn moeder, dat vind ik ook niet nodig en netjes, maar ik zou wel echt eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet blij mee ben.

11. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik zou ook boos geworden zijn hoor! Manlief en ik zijn de enige (nu zoonlief nog niet zelf kan beslissen) die bepalen hoe het haar van ons zoontje zit en wanneer het tijd is om te knippen.

12. Jupjeh

Jupjeh Lid

5 dec 2012
    56
    0
    6
    Ik zou er ook niet blij mij zijn. Volgens mij wil je gewoon zelf bepalen wanneer je je kind zijn haar laat knippen.
    Ik snap je botte reactie, ondanks dat het niet de beste was. Dus ik zou me er niet te druk om maken dat je zo hebt gereageerd. Je hebt vast een punt gemaakt! ;)

13. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik vind het heel bijzonder dat dit zonder overleg gewoon gedaan wordt! Ik zou het ook echt NIET leuk vinden! Dus ik snap jouw reactie volkomen. Jammer, dat het er misschien niet heel subtiel uit kwam maar dat is je eerste reactie.

Ik zou me echt gepasseerd voelen....

14. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bedankt voor de reacties! Voel me wat beter, ben niet helemaal gek dus ;)
    Moeder was ook geschrokken, ben namelijk niet gauw zo boos. Maar het is weer uitgepraat, punt duidelijk en samen weer genieten van de (klein)kindjes :)

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou het niet leuk vinden en dat ook zeker duidelijk maken. Maar iedereen doet wel eens iets waarvan je later denkt had ik dat niet anders kunnen aanpakken. De bedoeling was goed, als ze maar weet dat ze het volgende keer uit d'r hoofd laat denk ik niet dat ik boos was geworden. Wel foto maken voor later, dan kan je er vast om lachen ;)

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan sta je idd wel even gek te kijken.

Mijn moeder zou het niet in haar hoofd halen.Maar wel met de kinderen naar de kapper gaan ze zou mij bellen.

Ik zou ook boos worden maar later bedenken ze ze heeft het vast zeker lief bedoeld.

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Sorry, ik vind het best een beetje grappig, zie het helemaal voor me :D.
    Maar ik zou het ook niet leuk vinden en dat zou m'n moeder weten ook! Onze man heeft trouwens een kruintje voorop, pony gaat waarschijnlijk nooit lukken hier. Geen dr. Spock gelukkig!!!

18. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik zou daar ook boos om worden, ze had het eerst moeten vragen en dan kan je zelf beslissen of ze het mag doen of niet. Mijn schoonmoeder zeurt al een tijdje dat de pony van dochter geknipt moet worden, maar ik vind dat niet nodig omdat ik haar pony straks in een staartje naar achter wil doen en ik doe het nu gewoon opzij vast met een speldje. Maar ze zou het echt niet zonder vragen zelf gaan doen, gelukkig maar

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik zou het ook helemaal niet leuk vinden hoor! Maar ik denk niet dat jou moeder het een tweede keer zou doen ;)

20. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn moeder heeft dat ook gedaan. Het maakte mij niet zoveel uit. Ik ken mijn moeder langer dan vandaag, dat is echt iets voor haar.
    Ik kan mij wel voorstellen dat je het niet leuk vond hoor. Maar om nou écht boos te worden, dat had ik zelf dus niet.

Deel Deze Pagina