Ik loop op het moment nog bij de gynaecoloog door omstandigheden aan het begin van de zwangerschap, en heb daar 2 echo's gehad ( met 6 en 8 weken) .bij de laatste echo lieten ze weten dat als die van as. vrijdag ook goed was ,ik gewoon naar de verloskundige mag. Dus ik had alvast een afspraak gemaakt voor een intake bij de verloskundige, en die hadden we dus vandaag. na een hele vragenlijst werd ik gewogen en mijn bloeddruk gemeten. hierna gig ze mijn buik voelen en zei: "Ik ga proberen naar het hartje te luisteren, het is nog wat vroeg dus je heb kans dat je niks hoort. Als ik wat hoor leg ik wel uit waar je naar moet luisteren.." Nou ze hoefde ons helemaal niks uit te leggen, want zodra ze ijn buik raakte met de dopler hoorde je de hartslag onwijs hard en duidelijk!! ze was zelf ook een beetje verbaast :" oh ! Zo die hoor je goed!" Ohhhh ik ken me lach nirt van me kop meer krijgen ! Wat onwijs leuk zeg!!!
Wij hebben het afgelopen maandag heel even gehoord. Het klonk net als een galopperend paard ... Betere omschrijving kan ik even niet bedenken . Was echt een mooie ervaring, vooral omdat het kindje uitgebreid op z'n zij lag te lounchen en totaal niet van plan was om actief te worden ....
Het is echt een enorme realisatie van wat in je zit als je het voor de eerste keer hoort. Ik heb afgelopen dinsdag bij 7 weken hat hartje mogen horen en ook opgenomen me telefoon om de oma's aan het huilen te kunnen maken Wegens problemen krijg ik al vanaf 6 weken elke week een echo in ziekenhuis tot aan 12 weken. Wel mooi om zo de vooruitgang te kunnen volgen!