hoe lang in de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    ik vraag me af hoelang jullie je kindjes alleen in de box laten liggen. Onze kleine spruit kan zich er al lang in vermaken (gezien hij nog zo klein is) maar ik heb best weleens de nijging om te denken: ik haal hem er uit. Als alternatief speel ik dan een tijdje met hem in de box, hij begint dan meteen te lachen. En soms laat ik hem dan weer. Hij kan zichzelf tenslotte ook ontwikkelen met speeltjes uit de box maar hem te lang alleen er in laten liggen (ook al is hij zoet) vind ik toch wat lastig. Wat is jullie mening hierover?

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Tsja wat is lang...
    Ik denk dat dat van kindje tot kindje heel erg scheelt. Mijn zoontje kon zich best goed vermaken dus liet ik hem als snel best lang liggen. Als hij het zat was hoorde ik het wel, natuurlijk ging ik regelmatig bij hem kijken en kriebelen en zo, maar ik vond het ook wel iets goeds dat hij mij niet steeds nodig had.
    Nu zie je dat nog steeds aan mijn zoontje. Hij kan al heel goed zelf gaan spelen en af en toe kruipt hij naar me toe om een knuffel te halen. Ik speel ook regelmatig met hem, maar vind het niet nodig om steeds mee te spelen.
    Kijk gewoon naar je kindje, vind hij het nog leuk dan kan je hem toch nog wel even laten liggen?

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Onze kleine man kan zich ook heel goed vermaken in de box. Ik laat hem eigenlijk net zo lang liggen totdat ik merk dat hij er geen zin meer in heeft. Tussendoor hang ik wel af en toe boven de box om even tegen hem te praten of hem aan te raken. Ik zie er geen probleem in om hem een tijdje in de box te laten liggen, zo leert hij ook om zichzelf te vermaken :)

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoon kon (en kan) ook lang alleen spelen in de box. Ik laat hem meestal een kwartiertje of 20 minuten alleen spelen, daarna ga ik me er "even mee bemoeien", oftewel met hem spelen terwijl hij in de box ligt. Vind ie geweldig! maar hij zou (als hij vrolijk is) best langer alleen kunnen spelen. Maar ik vind het lang genoeg zo, hij is pas 7 maanden.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier nog geen drie maanden en hij kan soms bijna een uur volhouden. Vind dat best lang. Maar t is inderdaad fijn als ze zichzelf kunnen vermaken dus t zou wel leuk zijn als dit voor de toekomst aan zou geven dat hij zich dan ook zou vermaken....

Maar ik vind het ook erg leuk om met hem te spelen dus heb ik al snel de nijging om met hem te gaan spelen. Maar goed mocht ik dan weer weglopen vermaakt hij zich ook dus niks aan de hand :) ik was alleen benieuwd hoe dat bij andere mama's gaat....

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zolang ze nog niet bewegen (rollen, kruipen etc) maakt het niets uit.. als ze een mooi uitzicht hebben dan is het de mooiste plek om te zijn. Ik vond de box geen plek om te slapen maar verder.. leef je uit! Ik heb ook kinderen die de box prima vonden (wel makkelijk natuurlijk)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook, mijn meisje ligt heel graag in de box. Ze heeft genoeg speeltjes om zich bezig te houden. De babygym is ook helemaal favoriet. Ze kraait dan enorm en ligt lekker te spartelen en te draaien.

Soms ligt ze er wel een uur in, je hoort haar gewoon niet. Dan neem ik haar er wel uit om bijv. even een boekje te gaan lezen, ook al is ze nog tevreden. Ik maak me ook snel zorgen of ik haar niet teveel alleen laat, omdat ze gewoon niet gauw moppert.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Onze zoon heeft amper in de box gezeten. Wij hadden hem veel op de grond met een speelkleed. Box vond hij niets aan. De eerste maanden, denk tot zo'n 4 maand heeft hij wel af en toe in de box gelegen. Vanaf 6 maanden gebruiken we de box niet meer en met 8 mnd hebben we m er uit gedaan.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter kan zich prima in haar eentje vermaken, maar ik vond een tijd lang in de box maar niks. ZIj lag dus vaker op de grond op het speelkleed. De box is hier ook inmiddels ingeruild voor een groter speelkleed met allemaal speelgoed boxen. Nog steeds kan ze zich makkelijk een hele tijd vermaken.

10. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Mijn zoontje (ruim 7 maanden) vermaakt zich ook prima in z'n uppie. Tegenwoordig leg ik hem veel op een speelkleed op de grond hij begint te kruipen en dan heeft tie meer plek. Hij ligt met gemak een uur op de grond te rollen kruipen en te spelen.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Die van mij speelt nog niet echt natuurlijk. Al is hij wel gek op de muziekmobiel maar verder is het nog alleen maar slaan tegen dingetjes. Misschien ook daarom dat ik zo vaak de neiging heb naar hem toe te gaan. Lijkt een soort van zielig om hem daar zo te laten liggen al slaat dat natuurlijk nergens op want hij ligt te kraaien dus hij vind het wel leuk. Straks als hij echt speektjes kan pakken zal ik er misschien minder moeite meenkrijgen :)

Ik ben overigens wel super blij dat hij zich zo goed vermaakt. Ik hoor ook verhalen van kindjes die je in de box legt en gelijk beginen te huilen....

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Hier ook een baby die al vanaf geboorte lang in de box kon liggen tevreden en wel.. Nu 10 maanden later speelt hij nog makkelijk alleen, en de box gaat hier echt nog niet weg! Hij vind het en een leuke plek, en ik kan met een gerust hart even plassen of de deur open doen. Meneer tijgert anders de kamer door en dat vind ik toch nog wel gevaarlijk zonder toezicht.
    Wel speelt hij nu meer op de grond op en van zijn Ikea speel verkeerskleed. De box wordt hier nu alleen gebruikt als ik hem even veilig wil hebben.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt voor alle reaties! Wat een zoete kindjes allemaal. Ook fijn om te horen dat jullie kindjes nog xo fijn in de box kunnen spelen. Dat geeft hoop voor de toekomst :) t is voor een baby ook fij als hij zelf kan spelen en zich dan fijn voelt...

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het ligt erg aan je kindje. Als ze het leuk vinden, waarom niet?

Mijn jongste kon de eerste maanden prima in de box spelen, hield ze met een maand of 3, 4 zo een half uur vol, vond ik toen echt lang voor die leeftijd. Maar momenteel moet ze er helemaal niets van weten, ze gaat meteen staan en wil eruit. Ook prima. Ik ga er geen drama van maken.

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Hier ligt ze wel ruim n uur in de box, soms wel langer. Ik haal haar eruit als ze dat zelf aangeeft of als ik lekker met dr wil knuffelen:)

16. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij ook veel op kleed op de grond. Box bijna niet gebruikt
    Alleen als opslag voor al t speelgoed!

Deel Deze Pagina