In eerste instantie wilden we 3 maanden bij ons onze zoon laten slapen, echter we zagen dat hij al gauw uit zn wiegje groeide. dus de eerste 8 weken volledig op onze kamer (dag en nacht) daarna een week overdag in zn kamer, maar wel in zn wieg en in d enmacht bij ons, mede ivm BV, en toen na 10 weken in zn ledikant overdag, dat ging zo goed, dat hij de nacht ook meteen daar bleef. Vond het wel moeilijk om hem daar te laten. Doe wat goed voelt bij je. Mijn mening is dat ze echt prima op hun eigen kamer gaan slapen. Er zijn ook ouders die hun kind het eerste jaar tussenin nemen en daarna in hun eigen bed/kamer.
Onze dochter is nu bijna 10 weken en slaapt snachts nog in de wieg op onze kamer. Dit meer voor het inslapen, dan wil ze dr speentje nogal vaak uitspugen Overdags slaapt ze nu al 5 weken denk ik op dr eigen kamer in het ledikant en dat gaat super goed! Ze slaapt nu ook elke nacht door, dus ga één dezer dagen proberen om de nacht ook op haar eigen kamertje te leggen. Maar kvind het nog zo heerlijk dat ze naast me ligt
Wij hebben gekozen om de kleine op onze slaapkamer te leggen. Als het niet zou bevallen, zou hij zo weer naar de eigen kamer gaan. Maar ik vond het heerlijk! Een week of 11/12 gedaan, daarna werd het bedje een beetje klein. Deze keer gaan we het zeker weer zo doen. Ik vond het heerlijk en helemaal niet erg om wakker te worden van eventuele geluidjes.
Heb mijn dochter op haar eigen kamer neergelegd op het moment dat ze rustiger werd, beter ging slapen. De eerste weken is alles zo wennen en vaak krampjes dat ze in die tijd bij ons op de kamer heeft geslapen. Overdag ging het eigenlijk in de kraamweek al vrij goed met slapen, dus toen al begonnen met haar af en toe in haar eigen bedje te laten slapen. Zo langzaam opgebouwd, steeds vaker in haar eigen bedje. Denk dat het een week of 4 a 5 heeft geduurd totdat ze ook in de nacht op haar eigen kamer sliep.
Ik hoor mezelf nog roepen... Als de kleine er is, wil ik ze meteen op d'r eigen kamertje. Ik was nl erg bang dat ik dalijk een kindje had wat niet op haar eigen kamertje wilde slapen. Toen ze er eenmaal was wilde ik, op advies van de kraamzorg, toch proberen mijn kleintje bij me te laten slapen. Dit omdat ik bv geef en zo de signalen leer kennen van honger etc. Ik ben zoooooooooooo blij dat ik dit gedaan heb!! Vind het heerlijk In het begin wat last gehad van de geluidjes enzo, maar ook daar ben ik aan gewend geraakt!! Slaap door de niets betekenende geluidjes heen, en van de wel wat betekenende wordt ik netjes wakker. Nu is ze 10 weken en slaapt ze overdag in d'r eigen kamertje. 's Avonds en 's nachts bij mij en partner op de kamer... Vannacht gaat ze voor het eerst op haar eigen kamertje... Volgens mij vind ik het erger dan dochter lief!! Hahaha Nou ja, ze slaapt in principe door 's nachts dus heb er geen problemen mee als ze bij me slaapt, maar ze wordt tegenwoordig mee wakker van de wekker van mijn vriend.... daardoor wil ze vaak om 5 uur ook drinken. Dus vandaar gaat ze vanavond helemaal over!! Ben benieuwd hoe het gaat...
Onze kleine heeft tot twee nachten terug bij ons op de kamer geslapen. De laatste tijd toch wel erg onrustig s'nachts en vaak nog een keer extra willen drinken (ik geef bv). Nu dat hij op zijn eigen kamertje ligt heeft hij wel dat hij even een kwartiertje huilt en daarna valt hij rustig in slaap om zo 5 uur later voor een voeding te komen en daarna door te slapen tot de volgende morgen. Dit geeft hem (en ons!) dus meer rust dan bij ons te slapen, daarom mag hij voortaan op zijn eigen kamertje slapen.
Mijn zoon slaapt nu al 9 maanden bij ons op de kamer (in bed) en overdag slaapt hij in zijn eigen kamer in zijn eigen bed. Ik zou een pasgeboren baby niet alleen laten op een kamertje, ik vind dat zo onnatuurlijk. Zo'n klein mensje moet doodsangsten uit staan volgens mij.. na 9 maanden in een buik, met de hartslag van zijn moeder.. en dan helemaal alleen op een kamertje. Dat je wakker wordt van allerlei kleine geluidjes, dat is maar goed ook, dat is de bedoeling! Bij het eerste signaal van honger moet een baby worden gevoed, niet pas als hij huilt, dan ben je al 'te laat'. Baby'tjes horen bij hun moeder..
Jolisa slaapt nu nog steeds in haar eigen bedje bij ons op de kamer. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar op zo'n grote kamer alleen te leggen, ik ben zo bang voor wat ik aan kan treffen als ik haar op haar kamertje leg. Verder is het nu pas sinds 3 weken dat ze wel boven ligt alleen. Ze heeft dus tot 3 weken terug geen minuut alleen boven door gebracht. Ze sliep of in de box(hebben een matras erin liggen) of in haar kinderwagen tot dat ik naar bed ging.
Onze zoon heeft de eerste drie nachten bij ons in bed geslapen (was anders ontroostbaar), toen nog 8 weken in een wiegje naast mijn bed en daarna is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Dat was echt een geweldige move; hij slaapt zoveel beter, en wij ook. Ons kindje maakt namelijk een hoop lawaai, ook als hij niet huilt en gewoon slaapt. Hij gromt, rochelt, piept, hikt en slikt, gék werd ik ervan. Ik schrok van alles wakker en kwam niet meer in slaap. Nu moet ik wel zeggen dat wij een vrij gehorig huis hebben, dus ook op z'n eigen kamer hoor ik hem vóórdat hij gaat huilen. Als er iets is (beetje ziekjes, vaccinatie ofzo) ligt hij nog wel bij ons.
De kids hier hebben beide vanaf de eerste nacht op hun eigen kamertje gelegen, zo konden ze direct wennen aan hun omgeving.. De jongste is nu 13 mnd en heeft alleen de eerste week op onze kamer gelegen omdat hij zo moeilijk ademde en ik hem in de gaten wilde houden, daarna is die gelijk weer naar zijn eigen kamer gegaan. Ik persoonlijk vind het niet nodig om ze in mijn kamer te zetten.
kleine slaapt hier nog altijd naast mij. zijn begonnen met de wieg en sinds ze daar niet meer in past staat haar ledikant naast mijn bed, bevalt erg goed en blijft ook nog wel een tijdje zo. kan nog niet zeggen wanneer ze naar haar eigen kamertje gaat.
Ik riep in het begin heel hard dat onze dochter direkt in haar eigen kamertje zou slapen... tot de dag dat ze er was... Ze heeft dan 11 weken bij ons op de kamer geslapen, daarna was het genoeg. Ik wou tijd hebben voor mijn partner en een diepere slaap. Dat lukte niet met onze dochter op de kamer.
Onze eerste werd door de kraamverzorgster zonder pardon in zijn bedje gedeponeerd. En wij lagen in shock van de bevalling samen in bed te luisteren of we hem hoorden. Doodzielig vind ik het, als ik eraan terugdenk krimpt mijn hart ineen. Het ventje zelf heeft er niks aan overgehouden hoor. Onze tweede is op komst en die gaat in een wiegje bij ons op de kamer.
Wij zijn van plan de kleine straks gewoon op zijn eigen kamertje te laten slapen. Ik slaap echt ontzettend licht dus zou de hele nacht wakker liggen van alle nieuwe geluidjes. Ons huis is ook al super gehorig en zo heb ik toch nog een beetje nachtrust en kan onze kleine man wennen aan het slapen in zijn eigen kamertje.
1e heeft 2 nachten bij ons opd e kamer gelegen maar bleef maar huilen dus hup naar haar eigen kamertje 2e slaapt nu al bijna 4 weken bij ons opd e kamer ivm borstvoeding
Onze dochter slaapt nog steeds in haar wiegje bij ons op de kamer. Vind ik fijn, vriend maakt het niets uit , en we slapen alledrie prima. Ik ben dus zo'n moeder die niet bij elk geluidje wakker wordt. Tijd terug werd ik wakker van huilende dochter, draai me om naar vriend of hij.... en meneer bleek allang beneden een flesje aan het maken te zijn. Oeps!
Onze zoon heeft zo'n 3 weken bij ons op de kamer gelegen, maar we merken dat hij daardoor onrustig ging slapen. Zodra hij op bedje ging viel hij als een blok in slaap, maar zodra wij dan naar bed gingen, dan werd hij wakker. Na 3 weken eens geprobeerd in zn eigen bedje en dit ging perfect. Ik vond het wel een beetje eng, en werd 's nachts vaak wakker en ging toen even bij hem kijken. Hij sliep in zijn eigen bedje een stuk rustiger en beter... en sliep toen ook wat langer door als toen hij bij ons op de kamer lag.
De eerste 2 nachten moesten we in het ziekenhuis blijven dus dat is sowieso op 1 kamer, daarna heeft Ryan thuis een paar nachten tussen ons in geslapen op het voedingskussen en afgelopen nacht heeft hij voor het eerst op zijn kamertje geslapen en dat ging hardstikke goed.
Emma heeft een aantal weken bij ons op de kamer gelegen'. Julia slaapt nu nog wel op onze kamer. De meiden komen nl bij elkaar op de kamer en we willen dat wel doen op een goed moment.