wat te doen tegen exceem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natascha25, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi,

Mijn zoontje zit helemaal onder de exceem. Van de dokter al hormoon zalf gekregen (hiel niet) nu overgegaan op Louis Wildmer badolie en vaseline van de huisarts en zelf gebruik ik nog aloe vera huidgel.

Heeft iemand een goude tip voor me? Hij wordt er snachts vaak wakker van.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb wel eens gehoord, verbeter me als ik het fout heb hoor
    Zout uit de dodezee, weet niet of je een bad hebt.
    Dit kan je bij de tuinen kopen geloof ik.

3. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn schoonmoeder baadde haar zoontje met eczeem in een bad met keukenzout (met jodium). Dat hielp bij hem erg goed. Maar ik heb het nooit ergens anders gehoord. Toevallig dat iemand anders over zout uit de dodezee begint. Succes, wat naar als hij er zo'n last van heeft!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien n domme vraag.. maar doet dat niet ongelooflijke pijn dat zout>>>?

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
  6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja dat weet ik dus niet
    Daarom heb ik het even een beetje opgezocht, maar het schijnt dat veel mensen het toch gebruiken

7. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden ... maarreh is dit nu aan mij om dat uit te proberen :) :) :)

Ik ga dit zeker ff lezen en testen bedankt voor de tips ik laat het weten en andere tips zijn ook welkom

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik bad mijn kindjes regelmatig in dode zeezout idd, verder hou ik het vettig met vaseline creme van de apotheek en ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak (als die er is) , want als eczeem een oorzaak heeft dan kan je smeren en badderen tot je een ons weegt, dan blijft die prikkeling. Misschien een voedingallergie of wasmiddel/wasverzachter? Of een irriterende badschuim/bodylotion? Huisdieren etc.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Eerst uitzoeken/uit laten zoeken waar de eczeem door komt.
    En dan heb je nog verschillende soorten eczeem.
    Een paar dingen die je kunt proberen, natuurlijke oplossingen:
    Bad met Dode Zeezout of (minder handig bij een kind, maar wat wel vaak beter werkt) Dode Zeezoutmodder. Honingzalf of Calendula kan ook helpen.
    Maar het is vaak een ellende hoor, mijn vader heeft al heel wat zalfjes voorgeschreven gekregen en geprobeerd en hij is er nog steeds niet van af. Sterkte!

10. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    vorig jaar had ie er ook last van. zomers niet, nu weer wel. De dokter stuurt jeneit snel door vind ik. Ze zijn nog jong en het is moeilijk vast te stellen is hun antwoord. Omdat ze vaak nog over dingen heen groeien.I was met neutral dus daar mag het niet aan liggen. Zeep gebruik ik niet mer. Ja even snel zn haar wassen met zwitsal maar verder is het alleen maar vet houden.

We hebben wel een hond amar daar ma et niet aan liggen omdat het seizoens gebonden is. Dit hoop ik althans. Maar dan moet het minder zijn als ie bij de oma's is. En het is niet minder geweest en dan weer meer. et enige wat ik menog kan bedenken is melkallergie. mischien moet ik dat proberen. Heeft iemand hier ervaring mee?

x

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Klinkt als constitunioneel exzeem , wat mijn dochters ook hebben, het is idd erger in de winter, zover ik weet (na alles geprobeerd te hebben) is dat je daar weinig aan kan doen, alleen de dingen die je nu al doet.

Ik heb ervaring met koemelkallergie en ook met lactose intolerantie, wat wil je weten?

12. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    hi mama deluxe

I zou graag willen weten waarin zich dat uit. Alleen exceem of ook andere uitingen. Heeft het nut om dit te proberen?

groetjes

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    gewoon zeewater werkt ook heel goed, en prikt minder als dodezeezout. bij lars werkt de zalf van de dokter heel goed, en als de plekjes weer weg zijn smeer ik hem in met schapenwolcreme van de noordkroon, heerlijk.

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @natascha, op eigen houtje is nooit aan te raden, en bij jonge kinderen uit zo'n allergie zich in eczeem voornamelijk, evt. diarree/verstopping of spugen, maar dat was bij mijn kinderen niet het geval. Wat je kan proberen is je kindje onder begeleiding van je huisarts (cb kan ook maar een huisarts kan alleen een aanvraag voor dieetvoeding behandelen bij je zorgverzekeraar, mocht het een dergelijke allergie zijn) en dan begin je met een zogenaamde provocatie-test, ik zou zelf níet voor de pepti gaan maar voor de soya, omdat pepti niet ook tegen lactose intolerantie is, alleen zonder de eiwitten. Als de klachten zichtbaar verbeteren (verwacht zéker niet dat het eczeem snel zal verdwijnen want eenmaal ontstane eczeem is erg hardnekkig en vatbaar voor allerlei extra irritaties), dan stap je na een week of 2 week weer geleidelijk over op de normale voeding, en dan weet je het meestal wel. Dan zie je of de klachten weer terugkomen of gelijk blijven.

wat ik zelf heb ervaren is dat ze mij pepti aan wilden smeren en daar werden de klachten niet minder van , dus was het maar constituioneel eczeem, en klaar. zonder ook maar verder te kijken. Als je kindje echt zo vreselijk onde rhet eczeem zit als mijn 4de dochtertje (zij zat van top tot teen eronder, zelfs onder haar haartjes) dan zou ik aandringen als ik jou was, het kan je kindje een heleboel leed besparen mocht er wel sprake van een allergie zijn. Mijn dochtertje is nu trouwens 4 en zij krijgt nog steeds uitslag en erge buikpijn als ze koemelk heeft gehad per ongeluk. Haar huidje is ongelofelijk maar waar super gaaf nu, dat had ik toendertijd nooit gedacht.

@fioontje bij mijn weten prikt dode zeezout niet hoor, ik heb hier er nooit klachten over gehoord iig, er hoeven ook maar een paar eetlepels in een groot bad he.

Heel veel succes ermee, ik weet nog wel dat ik toen wel regelmatig huilend erbij heb gezeten om haar zo te zien.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik vond t zelf nogal prikken :( maar ik had een paar open plekjes (sneetjes)

16. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    alysia had van de zomer ok exzeem maar wij waren toen in turkije... toen zei iemadn ga de zee in met haar help gelijk.. wij met haar de zee in en ja hoor alles na onvoorstelbaar na 1 dag weg... en ze heeft neit gehuilt niks dus zal geen pijn gedaan hebben...

maar sorry heb je nu niks aan kan nu de zee niet in me je kleintje... succes :)

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ah het zou ook best kunnen hoor, ligt er ook aan hoeveel zout je gebruikt denk ik,en wij volwassenen zijn nou eenmaal mietjes vergeleken met de pijngrens van kinderen :)

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    nouja... als je aan zee woont even een jerrycannetje halen en lekker verwarmen. deed mijn vriendin ook altijd voor haar zoontje. opa ging 2 keer per week naar het strand... maar das hier heeeel dicht bij natuurlijk :D

haha das waar ja

19. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hai,

Welk product van Louis Widmer gebruik je?
    Ik gebruik voor Sanne de Remederm lijn van LW.
    Tot nu toe werkt deze erg goed.

20. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Ook hier een boefje met eczeem, we zijn nu ook een aantal weken bezig met Nutrimigen (bij KMA). Hier zijn we toevallig achter gekomen toen ie (helaas) een nachtje in het ziekenhuis moest liggen ivm buikgriep, toen heeft ie 30 uur geen melk gekregen (alleen ORS) en z'n hele eczeem was weg. Daarna, met de KM-vrije melk gaat t stukken beter.

verder kan ik wel zeggen dat zwitsal producten HEEEEEEL veel parfum bevatten (zelf bij mezelf prikt het nog!) en dat ik hier alleen maar katoenen kleertjes kan gebruiken (ook slaapzak!). verder geen vanish oxi, wasverzachter of iets dergelijks gebruiken voor zijn kleertjes. Verder zijn huidje inderdaad flink vet houden, eerst hadden we lanette-creme, maar sinds een tijdje cetamacrogolis ofzoiets (via HA of apotheek). in bad doen we alleen zemelen (GEEN zemelenbad) in een oude panty.
    qua verzorgingsproducten gebruiken we Weleda (we gebruiken van alles heeeel erg weinig).

verder kan ik, uit eigen ervaring, zeggen dat t niet fijn is wanneer de lucht erg droog is, de verwarming erg hoog staat (droge lucht) en wanneer t vriest hebben we (mijn zoontje en ikzelf) ook meer last van ons eczeem).
    wanneer ie veel jeuk heeft werkt blazen nog wel eens (koude lucht!) of een washandje met een koelelement erin ook wel eens.

JEUK is namelijk echt NIET LEUK

@mama deluxe; waren jouw kindjes helemaal eczeem vrij na t km-vrije dieet of bleef het altijd een zwakke plek? indien t na t weglaten helemaal weg zou moeten zijn is het misschien toch geen KMA? bij ons kereltje.

Deel Deze Pagina