Hallo, Ik heb even een vraagje... M'n dochtertje is nu 2 maand en eet zeer onregelmatig. Ze heeft van het cb meegekregen om 6 flessen van 150/5 te eten, maar ze krijgt de helft van de tijd die flessen helemaal niet leeg. Dan drinkt ze de ene keer 120 ml en soms 150 ml. Dus ze komt ook steeds op andere tijden...Soms om de 3 uur, zelfs soms al wel 2 uur na de fles. Wat voor voedingstijden hebben/hadden jullie? Alvast bedankt Groetjes Jolanda en Isabella
Op verzoek, tussen de 7 en 10 flesjes op een dag. Merel at ook weinig per flesje, daarom bood ik haar meerdere flessen aan. Zo kwam ze dan wel aan de aanbevolen hoeveelheden. Richtlijn is 115-150 maal lichaamsgewicht. Dan krijg je een getal wat je dan door de hoeveelheid flessen kunt delen. Het is beter om meerdere keren een kleinere hoeveelheid te geven dan een paar maal een grote plons......cb kan wel zeggen 6 flessen, maar dat is een richtlijn, geen must....
Ja ik deed het ook al op verzoek, maar ik hoor iedereen zo over rimte aanbrengen in het eten en in het slapen... Maar opzich doe ik alles op verzoek, dus daar ga ik dan ook maar gewoon mee door. In ieder geval bedankt
Tuurlijk, gewoon doorgaan wat voor jullie goedvoelt! Ik kijk ook niet op de klok, eet ook wanneer ik honger heb. Als je merkt dat je kleintje de flessen niet opkrijgt, dan heeft ze gewoon genoeg gedronken. Ik zou de flessen wat minder vol maken en bv. 7 flessen geven. Ze hebben ook nog zo'n klein maagje.
Ik geef ook gewoon op verzoek hoor. Hier heeft het even geduurd en wilde ze soms ook 6/7/8 x per dag drinken. Maar nu zit ik op 5 voedingen per dag en dan gemmiddeld om de 3 uur. Er zit hier ook absoluut geen ritme en regelmaat in maar zolang ze goed groeit vind ik het ok.
Hier zaten we met 2 maand ook op 6-8 flesjes.. Net wat uitkwam en hoe de nachten gingen.. Qua regelmaat hoef je niet direct naar de klok te kijken, maar meer naar de activiteiten. Je kunt beginnen door bijv. spelen, flesje, slapen, spelen etc.. Meestal worden de flesjes vanzelf wel regelmatiger. Met 2 maanden hoef je zoiets nog niet op te dringen (vind ik)
IK heb ook altijd op verzoek gegeven, en Quinn heeft er zelf een ritme in gevonden. Hij zit nu op de 5 flesjes op een dag Soms gooit hij zijn eigen ritme in de war, als meneer uitslaapt, maar op de een of andere manier krijgt hij zijn laatste flesje altijd tussen half 12 en 12 uur.
Ja dat heb ik ook steeds wel ja. Tussen half 12 en 12 uur de laatste fles. En gelukkig slaapt ze dan ook lekker tot 6 of 7 uur door
Ja Quinn is ook een enorme uitslaper hoor, half 9 kom eerst tegen woordig. Van het weekend was het zelfs half 10. Hoe bedoel je hij lijkt op zijn vader
Ohh heerlijk! Maar isabella heeft nu sinds een paar dagen 's avonds vreselijke krampjes... Iemand daar nog tips voor? Heb haar vanavond lekker in badje gedaan maar zodra ze er weer uitkwam was het helaas weer mis
Mijn meisje is nu ook 2 maanden en krijgt 5x 150 (+ 5 schepjes) = 170cc per dag. Ze weegt nu net 6 kilo (vanmorgen gewogen bij cb). Ze komt om de 4 a 5 uur voor haar flesje. Dit zijn haar tijden: - 3.30 - 4.30 uur (ergens hier tussen in) - 8.30 - 9.00 uur - 12.30 - 13.00 uur - 17.00 - 17.30 uur - 22.30 uur (dan moeten we haar wakker maken) Overdag wil het nog wel eens verschillen, maar de avond slaapt ze altijd door. Of ze nu om half 5 haalf fles krijgt of om 6 uur, moeten haar om 22.30 uur wakker maken. Liever heb ik dit naar de nacht verschoven (dan slaapt ze tenminste door), maar dat wil deze dame nog niet. Gaat op zich prima zo. Ik vind 6 x 150 (+ 5 schepjes) wel erg veel voor een kindje van 2 maanden. Ik zit nu al aan max zegt cb. Toen ik tot 3 weken terug nog 6x voeding gaf was dat 6 x 120 (+ 4 schepjes) = 135cc per dag.
Rick krijgt 6-8 flesjes per dag (afgekolfde bv) als je meissie evengoed genoeg natte luiers heeft en ze is tevreden na iedere voeding dan maakt het toch niet hee veel uit. liefs anita
Rick krijgt 6-8 flesjes per dag (afgekolfde bv) 130 ml als je meissie evengoed genoeg natte luiers heeft en ze is tevreden na iedere voeding dan maakt het toch niet hee veel uit. liefs anita
Rick krijgt 6-8 flesjes per dag (afgekolfde bv) 130 ml als je meissie evengoed genoeg natte luiers heeft en ze is tevreden na iedere voeding dan maakt het toch niet hee veel uit. liefs anita