Baby op je eigen slaapkamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dot, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Baby op de slaapkamer?

1. Maar heel kort gedaan, vreselijk.

2. Wel fijn en handig met bijv. voeden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris tot 10 weken naast me gelegen in een wiegje. Vond het zelf erg prettig! Het idee dat hij zo dicht bij me was. Ik sliep overigens heel goed, werd wel vaker wakker om even te kijken maar ik was niet moe in de ochtend ervan...!

Ik vond het toen wel vreselijk om hem daarna op zijn eigen kamertje te laten slapen. Maar ik was er zelf al snel aan gewend en hij ook trouwens. Heeft hier wel even geduurd voordat hij in zijn eigen bed sliep. Ben toen begonnen met overdag te laten wennen. Dit duurde een paar dagen voordat hij pas goed sliep...

Als hier ooit een 2e komt, gaat precies hetzelfde gebeuren! Lekker dicht bij mama :D

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier 10 maanden op onze kamer geslapen. Vond het jammer dat hij naar zijn eigen kamertje ging.
    Hij werd niet wakker van ons, maar toen hij 10 maanden was veranderde dat. 's Ochtends werd hij ook wakker als wij al wilden opstaan.
    Dus toen werd het tijd dat hij naar zijn eigen kamer ging.

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier sliep ze gelijk vanaf de eerste dag meteen goed in haar nieuwe bedje in haar nieuwe kamertje. Ze sliep natuurlijk ook al 3 maanden op het dagverblijf in een ledikantje alleen in een slaapkamertje... Baby-lief heeft er geen kik om gegeven, degene die er het meeste moeite mee had, was mama hier zelf :)

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nog steeds naast me! Eerst in een wiegje en nu in een co-sleeper. Om me 's morgens wakker te maken trekt ze aan mijn haar :rolleyes: :D ! Dan rol ik haar naar me toe, ze drinkt wat bij me en met een beetje geluk slapen we samen verder. Ik zou niet anders willen.

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hier alleen goede ervaringen!

Vond het heerlijk om mijn meisje bij ons op de kamer te hebben. Buiten dat het bijzonder handig is met (borst)voeden is het ook nog eens gezellig. Mijn vriend en ik lagen uren naar haar te kijken hoe ze sliep in haar wiegje en ik vond het prettig om haar geluidjes te horen. In het begin moet je wel wennen aan die geluidjes hoor maar later vonden we het heerlijk om zo'n klein kreuntje uit het wiegje te horen komen!

Voor de kleine is het bovendien ook nog eens erg vertrouwd om te slapen met geluiden van papa en mama om haar/hem heen, dit was ook zo in de buik.
    Ik vind het erg zielig voor baby's als ze zo snel alleen op een kamertje worden gelegd maar ja, dat is mijn mening ;)

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    De eerste heeft uit nood een paar weken op onze slaapkamer gelegen, ik vond het vreselijk, de tweede heeft dan ook vanaf dag 1 in zijn eigen bed in zijn eigen kamer geslapen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon in zijn eigen slaapkamer vanaf dag 1 onze slaapkamer is van ons en dat is een van het weinig wat we voor ons houden, behalve zondagochtend dan komt ie lekker erbij!

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze zoon heeft 5 maanden bij ons op de slaapkamer gelegen in zijn wieg.
    Ik vond het jammer dat zijn wieg te klein werd en hij dus naar zijn eigen kamer moest.
    Het was handig met de nachtvoeding, maar belangrijkste reden voor ons was dat wij hem lekker dicht bij ons wilden hebben die eerste tijd.
    Ik vind het heel onnatuurlijk om een kind wat 9 maanden in je heeft gezeten opeens aan de andere kant van een muur te leggen.

Onze zoon sliep altijd overal doorheen, we hadden geen last van elkaar.

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia slaapt nog steeds bij ons op de kamer... ze krijgt nog bv en wordt geregeld 's nachts wakker voor een slokje, het stoort ons niet en het stoort haar niet dus het blijft nog even zo, denk misschien over een maand of drie naar haar eigen kamertje.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inge heeft 6 weken bij ons geslapen en het was handig met voeden maar ik vond het erg lekker toen we haar met zes weken op haar eigen kamertje lieten slapen. Wij sliepen daardoor en zij ook een stuk rustiger.
    Dus eigenlijk beide antwoorden.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze oudste heeft 17 maanden bij ons op de kamer geslapen met veel plezier voor ons alle 3! we hopen dat het met zijn broertje net zo'n succes word :) we vonden het heel fijn en handig, en voor hem was het ook heel vertrouwd. veel slaapproblemen <1,5jr zijn grotendeels opgelost juist doordat hij bij ons op de kamer sliep en dus altijd zijn papa en mama hoorde (snurken hihi) en kon zien als hij snachts bang wakker werd. wij hebben niks dan voordelen ervan gehad, al was het met 17mnd wel mooi geweest omdat hij ons toen heel vroeg wakker ging maken en er wakker van werd als ik naar de wc moest (ál die voorgaande maanden is hij er nooit wakker van geworden! we konden ook gewoon fel licht aan doen in de slaapkamer en nog een uurtje de dag bespreken met zn tweetjes, hij is daar nooit wakker van geworden!)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ongeveer 5 maanden naast ons in de wieg. Toen werd de (antieke ... mn oma, moeder en ik hebben er in gelegen) wieg echt te klein ... Ik vond het heerlijk om mn meisje zo lekker naast me te hebben.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik vind het met de nachtvoedingen (BV) heel handig dat Danique bij ons op de kamer slaapt in een wieg. En ik word niet wakker van ieder zuchtje, alleen als ze om een voeding komt.
    Ze gaat pas naar haar eigen kamertje in d'r ledikant als ik haar niet meer in het wiegje kan proppen :)

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik had het wiegje aan mijn kant van het bed staan. En als ze dan wakker werd kon ik haar zo uit bed pakken voor een voeding. Handig en ik vond het zo bijzonder om haar nog zo dichtbij mij te hebben die eerste weken na haar geboorte.

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Louise slaapt trouwens overdag ook op haar eigen kamer. We proberen haar te wennen aan het ledikant, maar meestal rijden we het wiegje er even heen, want id heeft wieltjes.

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Toen ze in mijn buik zat zei ik daar begin ik niet aan op de slaapkamer, maar toen kreeg ik een ongeplande spoedkeizersnee en dan wordt het toch een heel ander verhaal. In het ziekenhuis stond ze in haar bedje de hele dag & nacht naast me en omdat ik niet zo geweldig kon lopen enzo kwam het goed uit om haar op de slaapkamer te doen. Als ik een gewone bevalling had gehad weet ik niet hoe het was gelopen.

Ben in het begin toen ik weer op de been was nog wel van plan geweest haar naar haar slaapkamer te doen, maar elke avond toch weer terug geplaatst. Kan er nog geen afscheid van nemen, ben bang dat ze pas uit onze kamer vertrekt als ze ECHT niet meer in de wieg past.

*even slikken*

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri heeft 6 maanden in zijn wieg kunnen slapen en omdat ik hem nog langer bij me wilde hebben, heb ik bij de ikea een goedkoper ledikant gekocht en matrasje. Daar heeft hij nog 4 maanden in geslapen.
    Dit ledikant kan aan de zijkant open, dus dat komt binnenkort wel van pas. Dan hoeft hij ook niet meteen een groter bed.

De volgende wil ik ook zo lang mogelijk bij me hebben 's nachts.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft tot bijna 6 maanden in de wieg naast me gelegen. Daarna paste het nog wel, maar ze probeerde eruit te klimmen, toen is ze naar haar ledikant op haar kamer gegaan (waar ze overdag ook al sliep).

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

@mamadeluxe en jalae.. Is het dan niet moeilijk voor beide partijen zeg maar, als je kindje dan uiteindelijk op zn eigen kamer slaapt?

@TS... Sasha slaapt nog steeds bij ons op de kamer, vind het voorlopig nog wel even goed zo. Vooral met die nachtvoedingen nog (ze komt gemiddeld 2 a 3 keer per nacht)

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @wendyp, ehmmm, nee hier is dat altijd een beetje vanzelf gegaan eigenlijk, helemaal niet bewust over nagedacht ofzo.
    Ze slapen nog graag bij me (ook de van 11 :p ) en dat mag, in het weekend ook best wel, soms zelfs met z'n allen smorgens lekker voor de tv hangen op bed :D

Deel Deze Pagina