Baby op je kamer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm nouja ik vind het toch anders, met zo een cosleeper heb je echt contact met je kindjes, je schuift ze een stukje op en hebt ze echt tegen je aan, je kan met je arm om ze heen in slaap vallen als het ware (jaja, krijg echt helemaal meteen van die droomgedachtes als ik hun bedjes zie...). Met een ledikantje, heb je toch een bariere ertussen zitten, toch een afstand, door die spijlen ertussen.

Wij hebben overigens het ledikantje op ong 40/50 cm (denk ik) van mijn kant van het bed af staan.

2. adi

adi Niet meer actief

Dat is ook wel inderdaad, maar bij verhaal 'kind bij je in bed' denken meeste mensen aan een baby tussen ouders in, tussen twee grote kussens en onder een dekbed.
    En bij haar liggen kindjes in hun eigen 'bed' apart ingestopt onder eigen deken enz. (zoals ik het op de foto zag). Dat vind ik noemenswaardig anders.

Als die van ons 's nachts bij ons komen (bij een onrustig nachtje), hebben ze vaak de neiging om met hun gezicht bij mij onder de kussen te gaan snuiven. Wij liggen dan altijd zonder kussen als baby erbij ligt, of baby op de aankleedkussen tussen ons in.

En ik ben op zich helemaal niet tegen een baby bij ouders op kamer, vind het ook iets natuurlijks (voor de eerste periode). Wij konden helaas 3 wiegjes niet kwijt bij ons op kamer (en zou echt te veel zijn met 5 personen), en ik kon niet kiezen voor één wel en ander niet, daarom lagen ze meteen op eigen kamer.

Ik merk wel dat mijn kindjes hierdoor een goede band met elkaar krijgen. "s ochtends gaan de meiden vaak samen 'zingen' als ze wakker worden. Mijn zoontje kan helaas niet slapen als er nog iemand op kamer ligt, hij wordt zelfs wakker als de deur open gaat. Daarom ligt ie alleen op de kamer. En dit is niet omdat ie dat vanaf de eerste dag was gewend, want zijn eerste levensmaand heeft ie in zkh doorgebracht en daar sliep die door alle herrie heen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daar ben ik het dan wel weer mee eens, je kind bij je in bed (zoals wij dat doen) is toch iets anders dan zo. Maar is juist wel een heel veilige optie om je kindje bij je in bed te nemen. Wat dat betreft doen wij het zelf een soort van onveilig ;)!

Dat van de 3 wiegjes komt me bekend voor, alleen ging het bij ons over 2 ledikantjes. Daarom eerste twee dus ook nooit bij ons op de kamer geslapen, maar wel heel vaak lekker bij ons in bed :D!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Onze dochter heeft 13 maanden bij ons IN bed geslapen en vannacht sliep ze voor het eerst in de co-sleeper. Ik vond het inderdaad wel een beetje ver weg hoor. Maar toch ook weer niet alsof ze in een eigen bed sliep. Ze sliep nog wel echt bij ons.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

emma lag hier eerst ook bij ons op de kamer. Maar Emma wilde helaas de borst niet dus zijn we op fles overgegaan. Ze heeft niet zo heel lang op onze kamer gelegen (paar maanden) omdat ik echt van elk geluidje dat ze maakte wakker werd. Op haar eigen kamertje sliep ze gelukkig gelijk al goed.

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind het gezellig op mijn eigen kamer hoor, maar nou moet ze er wel hoognodig vanaf.:) Gauw doorklussen maar.;)

7. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ik vind het wel grappig om die verhalen allemaal te lezen... ons mannetje lag vanaf nacht 1 op zijn eigen kamertje, heeft nooit 's-nachts gehuild om eten (of iets anders) en krijgt keurig 's-morgens om half 7 voeding. Ik vraag mij dan af of wij zo verwend zijn met zo'n makkelijke baby :p

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een maand bij ons op de kamer geslapen en daarna is ie naar zijn eigen kamertje gegaan. Ik vond het wel fijn om hem dicht bij me te hebben (zeker vanwege de nachtvoedingen), maar hij hield me echt wakker. Bovendien sliep hij zelf ook direct beter toen ie naar zijn slaapkamer ging. Ik had daarbij in het begin de babyfoon 's nachts aan dus ik heb absoluut geen signalen gemist (voor als mensen dat willen beweren).

Onze eventuele tweede zal langer bij ons op de kamer blijven. Ik ga er namelijk vanuit dat we nog niet zijn verhuisd voordat hij of zij komt en dan komen we dus een slaapkamer te kort. Ik vind dat geen probleem, al hoop ik dat ik dan wel wat beter kan slapen ;)

Ik kan me voorstellen dat borstvoedingsmama's grote profijt hebben van kinderen die dicht in de buurt slapen. Met die toch veelal meerdere voedingsmomenten, kun je toch zodoende snel weer verder slapen.

Maar persoonlijk vond ik bij ons IN bed echt helemaal niets. Ik was echt veel te bang dat hij onder het dekbed, kussen of onszelf terecht zou komen. Pas toen hij wat ouder werd, is het wel eens voorgekomen. Nog steeds komt hij iedere ochtend eerst even bij ons in bed liggen waar we nog half slapend wat liggen. Inmiddels geloof ik wel dat ik niet op hem rol ;)

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wie zegt dat zij het altijd zijn die cosleepers liggen? Zojuist liep ik de slaapkamer binnen omdat mijn jongste wakker werd en ik zag mijn man in de cosleeper liggen en mijn oudste op zijn plek, hahaha! Dit gebeurt regelmatig, hoor!

Ik vind het wel degelijk een verschil; een wiegje of een co-sleeper. Mijn oudste lag de eerste vijf maanden in een wiegje, naast ons bed. Het voelde toch echt anders dan nu! Nu zijn die cosleepers gewoon 'verbreders' van ons bed, de matrassen liggen ook op gelijke hoogte.

Ik vind het laten slapen in cosleepers ook echt veiliger dan tussenin.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Uh, ja? Geniet ervan zou ik zeggen!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee dat is doodnormaal, mij wij doen het gewoon allemaal fout..

Sorry hoor :)

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het belangrijkste is dat je weet dat het niet standaard is. En denk maar eens aan al die ouders die iedere nacht keer op keer wakker worden!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, dat vind ik nou nog eens grappig! Hoop dat ie de bedjes wel redelijk stevig heeft gemaakt :p! Anders ligt ie straks nog op de grond :D!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja je kan het ook nog anders zien, juist dat degene van wie het kindje snachts wakker word, dat die verwend zijn. Ik moet zelf zeggen (enkele wel 'baal' momentjes daargelaten) dat ik juist de nachtvoedingen altijd extra knus gevonden heb en nog altijd vind. Juist dat wij zo een lekker intiem momentje hebben van ons samen, terwijl verder iedereen in diepe rust is :D! Voor ons echt iets dat ik echt niet zou willen missen, dus zijn wij juist verwend dat wij juist snachts een (of meerdere) kindjes mogen voeden!

Maar heel gewoonlijk is het niet idd, maar prima als het bij jullie zo is.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tot nu toe is 'ie er nog nooit door heen gezakt, blijkt maar weer dat goedkope bedjes niet altijd slechte bedjes zijn!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ik zou bang zijn dat de bodem eronder uit zou gaan :)! En soms zijn juist de goedkoopste dingen het degelijkste :D!

Ik ben eens in het bedje van M moeten gaan staan (hoewel moeten, ik zag op dat moment geen andere optie, terwijl er genoeg waren achteraf) en vond het doodeng :D!

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik moet er ook niet aan denken, hoor, ik zak er vast wel doorheen! Binnenkort natuurlijk niet meer :).

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo is het! Binnenkort niet meer meid ;)! Je doet het super :D!

(hier was bedje aan de kant schuiven en stoel of trap pakken uiteraard geen optie, enige optie was in dat bedje klauteren....)

Deel Deze Pagina