Baby op jou kamer laten slapen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 25meisje, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier sliep m'n zoontje bij ons op de kamer, in z'n wiegje naast mij. Beviel prima, gaan het nu weer zo doen :) overdag wel gelijk op z'n kamer

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Na 3 maanden sliep onze zoon van 19:00 - 7:00 maar ik werd van elk geluidje wat hij maakte wakker dus toen hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd.

3. ennasus

ennasus Actief lid

16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Wat zijn er nog veel die niet met hun baby op de kamer slapen. Ik dacht altijd dat bijna iedereen dat deed. Onze oudste sliep ongeveer 4 maanden bij ons in z'n wiegje. Daarna op z'n eigen kamer en ging prima. Bij zijn broertje die we in sep verwachten, willen we het eigenlijk weer zo doen. Ik vond het juist heel prettig om hem zo dichtbij te hebben.

4. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ons zoontje heeft de eerste 4 maanden bij ons op de kamer geslapen, in zijn wiegje. Hij werd veel wakker s'nachts dus toen was het fijn dat we hem snel konden troosten en daarvoor niet ons bed uithoefden, ook met de borstvoeding was het ideaal. Uiteindelijk werd zijn wiegje te klein voor hem en hielden we elkaar wakker, en aangezien onze slaapkamer te klein is voor een ledikantje naast ons bed, is hij toen naar zijn eigen kamertje gegaan, en dat gaat super. Zijn kamer is naast die van ons en we hebben ook nog een babyfoon, zodat we er snel bij kunnen zijn als hij wakker word. Zoontje is nu 9 maanden en slaapt heerlijk.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Onze oudste sliep 8 maanden bij ons op de kamer, de middelste 6 maanden en de jongste hoop ik ook 6 maanden naast me te hebben :)

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ons zoontje is net voordat mijn verlof afgelopen was naar zijn eigen kamer gegaan.. daarvoor bij ons op de kamer in zn wiegje. Gaf mij een goed gevoel.. ik wou voordat ik weer moest werken dat zowel ik als de baby gewend waren om 'apart' te slapen. Dat is ons goed bevallen! Gaan we nu weer doen!

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Eerste 12 weken en de tweede nu na 12 weken nog steeds bij ons op de kamer. Die slaapt nog niet door waar de eerste dat wel deed en ik geef borstvoeding. No way dat ik daarvoor twee keer per nacht naar een andere kamer loop. Het is allemaal al zwaar genoeg. Wij hebben geen last van de geluiden van de baby.

8. 25meisje

25meisje Lid

7 jul 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een hoop reacties al! Fijn zeg om jullie ervaringen te lezen.
    Mijn vriend werkt inderdaad ook onregelmatig, dus of het handig is als onze kleine man bij ons slaapt word een tweede..
    Ook is mijn vriend bang dat ik de kleine daarna moeilijk alleen kan laten slapen op zijn eigen kamertje haha.
    Wel wil ik borstvoeding gaan geven.. dus dan lijkt het me fijner als hij bij ons op de kamer slaapt.
    Nog genoeg tijd om er over na te denken, maar ben blij om al jullie ervaringen te lezen !! ☺

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ze heeft de eerste 2 jaar bij ons op de kamer geslapen, omdat ons oude huis niet praktisch was. Ze lag gewoon in haar eigen bedje naast ons bed. Ideaal, we snurkten door elkaar heen maar ook fijn dat ik haar snel een speentje kon geven als ze lag te mopperen. Onze (nog niet geboren) baby zal ook de eerste weken bij ons slapen denk ik. Vind het een geruststellend idee om hem dicht in de buurt te hebben.

10. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer. In zn ledikant bij ons voeteneind. Hij drinkt s'avonds bij mij in het grote bed en dan gaat hij z'n eigen bed in. Vind het fijn dat hij zo dichtbij is😊 Hij blijft iig tot hij 6 maanden is bij ons op de kamer, daarna zien we wel.

11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Mijn meisje slaapt altijd op mijn kamer, ze is nu 14 maanden. De eerste tijd had ik het ledikantje naast mijn bed staan, later heb ik die in een hoek gezet met een kamerscherm ertussen. Ik vind het heerlijk om haar dicht bij me te hebben en haar te kunnen horen.
    Nu ben ik alleenstaand dus heb ik toch geen "privacy" nodig.
    Ik zou, als ik jou was, er wel voor kiezen je kindje de eerste weken bij je op de kamer te laten slapen. De eerste tijd moet je er veel uit s nachts en dan is het wel veel makkelijker.. Ook vond ik het toen fijn dat ik meer op haar ademhaling kon letten enzo, op het begin ben je toch snel bezorgd.

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat je kan doen is 1 slaapje per dag sowieso in eigen kamer leggen?

Mijn dochter was gehospitaliseerd die sliep de hele nacht al door in haar bedje. Had ook 3 weken met der in het zkh geslapen en 7 weken van huis geweest, dus was vooral blij weer thuis te slapen.
    Mijn dochter sliep van 18.30-7.00u ze sliep verder overdag bij mij op de borst en een keer per dag in de middag legde ik haar in bed om te slapen.

De komende baby gaat in een hangwieg naast mij slapen. En ook zal ik deze weer een x per dag boven in het ledikant leggen.

13. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Hier in de kraamweek bij ons op de kamer. Daarna met het middagslaapje op de eigen kamer en na een paar dagen 's nachts ook. Wel de babyfoon op onze kamer gezet. Het ging meteen heel goed. Een enkele keer gehuild 's nachts en dan even bij ons gelegd.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier sliepen mijn kindjes overdag in hun ledikantje in hun kamertje, in de nacht in de (grote) wieg naast mij.
    Veel te veel gedoe zeg, midden in de nacht mijn bed uit..nu was het gewoon optillen, terug in bed,aanleggen,drinken,en terug in de wieg.
    Hand op het lijfje als ze daar behoefte aan hadden.
    En uiteraard de bekende gezondheidsvoordelen voor baby.

Bij de oudste was ik erg alert op alle geluidjes (ademt ze nog?:D)
    Bij nr 2 en 3 vond ik het wel geruststellend ❤️

Na 4/4,5 maand werd de wieg te klein en gingen ze naar hun kamertjes. Was geen probleem.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier sliep hij de 1e 3 weken in de kinderwagenbak naast mij, we hadden geen wiegje en ledikant paste niet op onze kamer. Na 3 weken dus 's nachts naar z'n eigen kamertje.
    Zoontje had daar best moeite mee en belandde regelmatig bij ons in bed.
    Daarom nu voor de 2e toch een wiegje geleend en we zien wel hoelang die bij ons bed blijft staan. In elk geval de eerste 2-4 weken, daarna zien we wel hoe het gaat.

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze oudste heeft 2,5-3 weken bij ons in de kinderwagen gelegen. Handig want vooral in het begin hebben ze vaak nogal moeite met inslapen en de kinderwagen kon ik makkelijk wiegen. Onze dochter sliep al wel vanaf het begin door tot 6 uur s ochtends dus dit was echt luxe.

Nu met de tweede hebben we een wieg waar ze tot nu toe in slaapt. Ze is tot 2 nachten geleden nog gekomen voor een nachtvoeding en dan is het wel heel fijn dit tijdig te horen en daarna ook snel weer in bed te kunnen leggen. Overigens heb ik wel erg moeten wennen aan alle geluidjes... Mijn man slaapt overal doorheen.

17. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Gewoon doen waar jij/ jullie je goed bij voelen. Ik heb mijn zoontje ongeveer 11 maanden bij ons op de kamer gehad. Het voelde voor mij vooral de eerste weken niet natuurlijk om zo'n klein hummeltje op z'n eigen kamertje te leggen. Verwacht ook niet dat dit nu bij de tweede anders zal zijn

18. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Allebei onze kinderen hebben ongeveer 6 maanden bij ons op de kamer geslapen. Daarna probleemloos op hun eigen kamer. Ook deze derde komt eerst bij ons op de kamer. Daarna samen met onze middelste.

19. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ons zoontje heeft 4 maanden bij ons op de kamer geslapen daarna naar ze eigen kamertje. Ons dochtertje zal ook de eerste maandjes bij ons slapen voordat ze naar haar eigen kamertje gaat.

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Dit vooral. Ik was zelf niet gemaakt voor rooming in ;), de eerste heeft 2 wkn bij ons gelegen, maar ik sliep nauwelijks door al die geluiden.
    Op aandringen van kraam bij tweede weer geprobeerd, zij mocht na 2 nachten naar haar eigen kamer.
    Bij derde dus niet eens meer aan begonnen (tegen advies van kraam in dus), meteen vanaf het begin in eigen ledikantje op eigen kamer. Wel met de deuren open, zo lukte het mij prima om goed te slapen, maar ook hongersignalen op te pikken (voordat het daadwerkelijke huilen begon).

Voor mij (en mijn baby's) werkte dit het beste, maar iedereen (en iedere baby) is anders...

Deel Deze Pagina