hoi mama's Max is al een paar daagjes een beetje verkouden...als het erger wordt wil ik zijn neusje spoelen met zoutwater maar hoe moet dat? ik heb er speciale dingetjes voor...ook speciaal voor baby's. het is een soort spuitje zeg maar...maar moet ik dat doen als hij zit? en hoeveel moet ik door zijn neusje doen?? tell me! groetjes floor
Ik zou er voor kiezen om hem te laten 'zitten', maar ik vind een kant-en-klare neusspray zelf het fijnst, omdat je dan nooit te veel in een keer in spuit.
Hier gebruik ik een soort "ampullen" met zoutoplossing. uit je verhaal begrijp ik dat jij die ook hebt. Ik heb ook neusspray maar het spoelen werkt hier vele malen beter. Ik leg mijn zoontje op de commode, hou zijn hoofd een stukje omhoog, stop het flesje een stukje in zijn neusgat en knijp er even in (ik gebruik dan ongeveer 1/3, ligt er een beetje aan hoe hard ik knijp en hoe hard hij beweegt En daarna het andere neusgat op dezelfde manier. Is zijn neus heel erg verstopt, dan loopt er weer veel terug uit zijn neus, maar als het minder wordt "verdwijnt" het echt en slikt hij het gewoon door. Kijk wel uit dat het niet in de ogen loopt (vandaar het hoofd iets optillen) Succes ermee!
Niet zittend anders heeft het geen effect wel het hoofdje iets schuin houden. Ik doe altijd 1cc per neusgat en dat 1-2x per dag max
ik heb een brief meegekregen van het ziekenhuis over zoutoplossing, hoe je die moet maken enzo... ik kan kijken of ik hem kan inscannen voor je?
Ik kan je aanraaden om Physiomer neusspoelling te gebruiken. Dit is een kant en klare spoelling speciaal voor baby's Je legt de baby op zn rug, draaid het hoofdje naar dr zijkant en plaatste de tuut in het neusje, door de straal spoel je het goed door en zie je het door het andere neusgat naar buiten komen en weet je zeker dat het goed is schoon gespoeld! suc6!