Baby op komst en 2 kamer appartement?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juneau, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Mijn vriend en ik wonen in een 2 kamer appartement en ik ben nu heeeeel erg aan het twijfelen of we moeten verhuizen of niet. Ons situatie is als volgt.

Ik heb afgelopen jaar mijn universitaire bachelor behaald en heb dit jaar een sabbatical genomen. Ik begin met mijn master aanstaande september (ben in augustus uitgerekend). Ik zou aan de ene kant graag willen verhuizen, omdat ons meisje dan een eigen kamer kan krijgen en wij iets groter kunnen wonen. Maar aan de andere kant heeft hier blijven ook zo zijn voordelen. Het appartement is supermooi en luxe met alles erop en eraan en wij hebben eigenlijk geluk gehad dat wij dit appartement hebben gekregen. Daarnaast hebben we een hele ruime slaapkamer (groter dan onze woonkamer), dus ons meisje kan prima een eigen babyhoek krijgen inclusief ledikant, commode, linnenkast etc. De locatie is daarnaast ook ideaal. Daarnaast heb ik ook niet bepaald zin om te verhuizen (we wonen hier pas 8 maanden) - vooral niet nu ik zwanger ben -en het brengt kosten met zich mee die wij momenteel liever in iets anders kunnen steken. Daarnaast kan ons meisje dus prima een jaartje in onze slaapkamer verblijven, totdat ik mijn master heb behaald en ook een baan heb gevonden en dat onze kansen op een (mooie) woning vergroot. Maar goed, een grotere woning nu en een eigen babykamer klinkt ook zo aantrekkelijk..

Wat vinden jullie? Hier blijven tot ik afgestudeerd ben of nu verhuizen voordat de baby er is?

2. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2.5 jaar met onze baby op 1 kamer geslapen en dat beviel prima.
    Zeker het eerste jaar moet je er zo vaak uit 's nachts dat het alleen maar praktisch is.
    Tot een jaar of 3 / 4 spelen ze ook niet echt alleen op hun kamer, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Met ruim 2.5 zijn we verhuisd en is onze dochter zonder moeite alleen op een kamer gaan slapen.

Zo te lezen zitten er vooral voordelen aan jullie appartement dus zou ik lekker blijven zitten.

Een tussenoplossing zou trouwens een kamerscherm kunnen zijn, om bijv licht van de tv tegen te houden e.d.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik ken meer mensen met dit "probleem". Als je een grote slaapkamer hebt zou je misschien een roomdevider/afscheiding kunnen neer zetten.

Ik zou me eerst op de komst van de baby richten, studie afmaken en dan lekker kijken naar een nieuw huis. Bedoel in principe kan je kleintje tot aan de basisschool op jullie kamer. Niet ideaal maar er zijn genoeg mensen die dit zo doen!
    Als ze naar de basisschool gaat is t fijner om een eigen kamertje te hebben waar ze kan spelen etc ook ivm vriendinnetjes.

Ik zou dus even wachten tot de baby er is en weer beginnen met de studie. Vanaf daar verder kijken naar een huis.

Succes!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Tja wij wonen in een huis met 3 slaapkamers en 3 kinderen :). Jongste ligt nog bij ons op de kamer, incl commode etc. dat gaat prima. Wij willen op termijn wel verhuizen, maar we kunnen door hier te blijven zitten (goedkoper) wel weer meer sparen en wat ruimer leven. Dus voorlopig hebben we gekozen voor krap in ruimte ipv geld. :D

Ik zou zeggen volg lekker je gevoel, verhuizen is prima, blijven zitten is ook prima. Een kind maakt het (zeker in de eerste jaren) geen bal uit waar hij/zij woont. Doe waar jij je goed bij voelt.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou inderdaad nog even hier blijven wonen. Zo kan jij rustig je studie af maken en hebben jullie tijd om te sparen etc. En inderdaad je moet er zoveel uit snachts dat het ook handig is.

Hier hebben wij op de eerste verdieping 2 slaapkamers en 2 op de tweede verdieping. Dochter slaapt nu helemaal boven , andere kamer is nu meer een rommel kamer. Zoon slaapt op de eerste verdieping en wij ook. Met de tijd gaan de jongens naar zolder zeg maar maar die zijn nu nog veel ste klein willen dat ze goed zelf de trap op en af kunnen. Baby kamer is dan nu ook bij ons in de kamer en als deze baby doorslaapt/goed slaapt gaat hij bij zijn broertje op de kamer tot ze groot genoeg zijn. Man wilt namelijk niet naar zolder en de kinderen beneden zeg maar. In iedergeval kan het prima , wij hebben ook een grote slaapkamer heb de commode , kast en ledikant gewoon bij ons in de kamer nu. Maar ook onze linnen kast , bed (1.80) , nacht kastjes etc. En nog voldoende ruimte over :)

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik zou lekker hier blijven wonen. Maar dat komt ook omdat wij vrijwillig met onze eerste een jaar standaard sanen sliepen en nu nog steeds vaak. De tweeling moet door ruimtegebrek straks sws bij ons op de kamer, maar dat was toch wel gebeurd. Ik zou lekker nog een jaartje hier blijven zitten, zoals je de situatie nu schetst.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook de baby de eerste twee jaar (peuter dus) op onze slaapkamer gehad. Het eerste jaar was het ideaal. Gewoon opstaan, speentje erin en weer gaan liggen. Helemaal heerlijk!

Niet zo praktisch op een gegeven moment omdat hij om de haverklap wakker werd van ons en andersom. MAAR... Toen hebben we daar wat anders op bedacht; we hadden een campingbedje ingeklapt staan en elke avond rond half twaalf (ofzo) klapten we die uit, gingen we naar onze slaapkamer - werd onze peuter wakker van ons, legden we hem in de woonkamer en gingen we zelf in bed liggen.

Dan is dat probleem ook alvast getackeld; mocht je daar tegenaan lopen!

8. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Wij wonen op 35 vierkante meter en krijgen ook een kindje. We hebben de pech dat we een mini slaapkamer hebben, maar wél een grote woonkamer. Oplossing was als volgt: Mini slaapkamer als babykamer, en wij op een comfi slaapbank in de woonkamer. En eerlijk, ookal is ie nog niet geboren, dit gaat perfect! Hoeven geen babyfoon aan te schaffen omdat we letterlijk naast de babykamer slapen, en er past genoeg in de babykamer qua babyspullen en de woonkamer is nu ruim genoeg voor een box en slaapbank!

Wel zijn we van plan te verhuizen als ons kleintje max. 1,5 jaar oud is, puur voor de bewegingsruimte en omdat de wijk gewoon niet alles is. Maar het moet kunnen :)

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wij hebben ook 1 slaapkamer! Dat gaat prima... Wel voor de handigheid willen we verhuizen. Ivm verder ruimtegebrek maar de eerste tijd is het prima hoor op de kamer.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij hebben 2 slaapkamers en 2 kinderen.
    de oudste heeft haar eigen mini slaapkamertje waar net haar bed past en een beetje speelgoed.
    de jongste van 6.5 maand slaapt sinds de geboorte bij ons op de slaapkamer maar ik wil haar daar weg.
    ze maakt zoveel kabaal..
    savonds na de late fles is het nog herrie maken.
    smorgens vroeg is het herrie maken.
    ze heeft smorgens dan nog geen honger maar is dan wakker en laat dat even horen.
    wij hebben dan nu ook ons huis te koop staan want we slapen a 6.5 maand erg weinig

11. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het niet te hard roepen maar wij hebben 5 slaapkamers en slapen allemaal samen. Het heeft zoveel voordelen voor iedereen! Ik zou ook lekker waar je je goed voelt blijven wonen. Jullie merken vanzelf wel wanneer het tijd wordt voor iets anders!

12. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Het klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt ;). Ik zou lekker blijven voorlopig!

13. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou er nog lekker een jaar of 2 blijven wonen. zoals ik het lees kan dat prima bij jullie. een zwangerschap is voor je lichaam al zwaar genoeg..om dan ook nog te verhuizen oeefff... ik heb dat 1 keer gedaan toen ik zwanger was van mijn dochtertje. het ging prima hoor maar zou het niet weer doen.

14. Blackwater

1 feb 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben 13 weken zwanger en ook ons kleintje gaat ook geboren worden in een 2 kamer appartement.
    Het kan even niet anders ivm hypotheek, volgend jaar kunnen we kopen.
    wij vinden dit helemaal geen probleem, why not! X

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zou even blijven zitten waar je zit. Hier ondanks voldoende ruimte beide kindjes het eerste half jaar op onze slaapkamer gehad.
    Wat je al schrijft, volgend jaar is je master afgerond en dan ook meer kansen op mooiere woning.
    Zeker het eerst jaar kan het makkelijk bij jullie op de kamer hoor. Daar is met voldoende ruimte ook echt een mooi baby-hoekje te maken!

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier een klein 2 kamer apartementje en onze dochter slaapt op onze kamer. Ze weet niet beter
    Door omstandigheden kunnen we (nog) niet verhuizen, maar dat komt ooit wel

17. Foefoes

Foefoes Lid

19 feb 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou dan voorlopig lekker in jullie appartementje blijven. Ze kan nog prima bij jullie op de kamer tot ze 3 of 4 is.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier zou dat absoluut geen optie geweest zijn. Niemand van ons slaapt namelijk als dochter bij ons op de kamer ligt. Maar dat is voor iedereen anders. Dus als jullie het zien zitten: gewoon doen.

19. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Als het kan waarom niet? En als je je er prettig bij voelt gewoon doen! Is een wandje plaatsen misschien een optie?

20. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Bedankt voor de reacties dames! Ik neigde inderdaad al meer naar hier blijven wonen, maar had wel ergens m'n twijfels. Maar ben nu meer overtuigd geraakt! We kunnen inderdaad hier prima verblijven met z'n drieën, er is eigenlijk geen reden om hier weg te gaan. Ja, voor een aparte babykamer, maar dat voordeel weegt niet op tegen alle voordelen van het hier blijven wonen. Dus ja, ik ga de knoop gewoon doorhakken en hier blijven totdat ik klaar ben met m'n studie en dan op zoek naar iets ruimers! Bedankt! :D

Deel Deze Pagina