Hier slapen we ook al 18 maanden met zijn drieën in dezelfde kamer, en zou niet anders willen. Wij hebben wel een extra kamertje, maar die is echt mini en ik vind het veel te gezellig met ons zoontje in hetzelfde bed of in de co-sleeper.
Wij wonen in een 3 kamerapp. Met 1 grote slaapkamer en een kleintje. Ons appartement is niet al te groot, maar goed zat voor ons drietjes. Ze heeft een eigen slaapkamertje en enigszins wat ruimte voor haar speelgoed en om te spelen in de woonkamer. We wonen er goed, qua huishouden zijn we zo klaar, en het is financieel goed op te brengen. Onze dochter weet niet beter, en is altijd extra uitgelaten als ze bij mijn schoonouders of schoonzusje in de tuin kan spelen. Wel staat ons appartement te koop omdat we heel graag naar in het dorpje willen gaan wonen waar mijn vriend is grootgebracht en heel graag onze kinderen wil grootbrengen. Wij hebben ook een grote wens voor een tweede kindje over een tijdje. Als het appartement dan nog niet verkocht is, weegt die kinderwens toch meer op dan tegen eventueel het praktische gedeelte. Een eventueel tweede kindje kan makkelijk een tijdje op onze kamer slapen aangezien die groot zat is. Ik zou in jouw geval ook lekker blijven wonen waar je nu woont. Ga studeren, haal je diploma en kijk daarna verder. Want met jou diploma straks heb je meer kans op een goede baan en dan kan je daarna makkelijker jullie droomhuis kopen.
Ik heb een ledikantje met wieltjes , erg handig. Ik kan de kleine dan makkelijk naar mijn kamer rijden of andersom kamer uit. Mss handig om naar te kijken? Ik heb het tweedehands gekocht van Stokke sleepi.
Maak je niet druk...als je ruimte genoeg hebt in je slaapkamer moet je dat gewoon doen...nadenken over verhuizen kan altijd nog...
Ik zou het ook een beetje laten afhangen van je kansen op de (huur)woningmarkt. Ik neem aan dat je een huis huurt. Als er bij je woningbouwvereniging een toewijzingssysteem is met loting, dan zijn je kansen heel anders dan toewijzing op inschrijfdatum. Als je kansen op een betaalbare huurwoning niet zo heel groot zijn, dan zou ik nu al beginnen met zoeken. Als het niet uitmaakt, of je hebt een ruim budget, dan zou ik gewoon lekker wachten. Het vinden van een betaalbare huur-eengezinswoning valt niet mee. De wachtlijsten bij woningbouwverenigingen zijn hiervoor lang. En particulier ga je hier geen eengezinswoning vinden onder de 750 euro. Dan heb je dus ook geen recht op huursubsidie. De huurprijzen verschillen wel per regio, evenals het aanbod. Maar toch iets om rekening mee te houden.