Baby op ouderslaapkamer vs. seksleven

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Flamingooo, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #21 Novastar, 17 apr 2018
    Laatst bewerkt: 17 apr 2018
    Klopt, en daarom vind ik “rooming in” een goed ding. Achteraf vind ik ook dat we onze oudste te snel op zijn kamer hebben gelegd, al heeft hij er niks van meegekregen volgens mij. Dat deden we omdat mijn man toen weer ging werken en hij dan niet wakker werd als ik ‘s nachts borstvoeding gaf. Nu zijn we een inmiddels achter dat hij toch overal doorheen slaapt dus dat is geen argument meer. Voeden doe ik ook nog steeds lekker comfortabel in bed. De eerste paar maanden als hij nog zo kwetsbaar is vind ik het nu fijner om de baby bij me te hebben maar daarna mag dat van mij wel wat losgelaten worden. Maar dat verschilt dus per persoon. Wat ik bedoel in mijn post is dat met name volwassen mensen andere behoeftes hebben dan dieren (voor baby’s maakt dat inderdaad niet zoveel uit) en dat die niet compleet weggecijferd hoeven te worden. Daarom vind ik die vergelijking met andere zoogdieren een beetje vreemd.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Jongste is 1 en slaapt nog bij ons. En seks gebeurd bijna altijd in bed. Dus ja, met kind in dezelfde kamer. Maar hij mag het nog zien, de andere 3 niet :p

Voor mij voelt het raarder om een kleine baby alleen te leggen snachts dan seks in je bed met de kleine slapend in zn eigen bedje in dezelfde kamer

fafa, Sela~, lies276 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Het gaat mij er ook niet om of de kleine meid het kan zien/horen/er last van heeft. Bij mij is de mood gewoon meteen verdwenen zodra ik haar zou zien liggen naast ons haha.

En ik denk dat wij een beetje "veroordeeld" zijn tot de slaap kamer. Ook al wonen we hier al drie jaar, we hebben nog steeds geen gordijnen aan de achterkant van ons huis maar wel mensen die naar binnen kunnen kijken. De bank, keukentafel etc. vallen daarmee al af en de douche is in (een klein) bad. Maar goed onze dochter ligt gewoon op haar eigen kamer dus wij gebruiken ons bed vol plezier :p.

Dank in ieder geval voor jullie reacties ;). Mijn nieuwsgierigheid is gesust.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

De jongste slaapt bij ons op de kamer in een ledikant en we hebben wel eens seks gehad in bed maar het gaat toch beter op de bank beneden. Ik zou niet weten wat er ongepast aan is. Ze slaapt en ze is nog geen jaar oud.

Sela~ vindt dit leuk.
  5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Ach, "veilig" ben je nooit als je kinderen hebt. Onze oudste is weleens komen binnenwandelen, midden in de nacht, omdat hij ons hoorde. Hij was toen een jaar of 4 en we hadden niets in de gaten tot hij ML op zijn schouder tikte...

gitaartje, Blijdorp en Marchella vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze jongens hebben ook bij ons op de slaapkamer gelegen de eerste maanden. De jongste zelfs meer dan een half jaar. Wel in hun eigen wiegje, Oudste stond destijds aan het voeteneind en de jongste aan mijn kant naast het bed. Het heeft ons niet belemmerd. Baby slaapt en zelfs al zou die wakker worden, dan heeft ie geen idee wat er gebeurd. Laat staan dat ie het zich later herinnert.

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    @Flamingooo De wereld is groter dan alleen de slaapkamer :D;)

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Onze dochers sliepen de eerste 7 maanden op onze kamer, maar we hadden er toen gewoon zo af en toe seks. Ik reed dan het wiegje dan altijd even naar een donker hoekje, zodat de babygewoon alle rust had. Ik kan me juist totaal niet voorstellen dat iemand er moeite mee zou hebben dat er een baby ligt. Op die leeftijd zag ik eigenlijk weinig verschil tussen een baby in een hoekje of de katten in een hoekje. Zo'n baby heeft toch geen enkel benul van hoe of wat en zolang je niet al teveel geluid maakt, zal het de baby een rotzorg zijn. If anything dan vindt een baby het alleen maar fijn dat papa en mama in de buurt zijn, wat ze dan ook aan het doen zijn, hahaha.

Blijdorp en fafa vinden dit leuk.
  9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wij hebben gewoon sex in ons bed. De kleine slaapt in zijn wiegje, krijgt daar echt niks van mee . Heb er zelf ook geen problemen mee.

10. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ja wij hebben ook seks als onze dochter van 10 weken in haar wiegje op onze slaapkamer slaapt. Heb er geen problemen mee tenzij ze slaapt natuurlijk. Wel apart was dat ze vorige week begon te klappen toen we klaar waren!

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.374
    28.655
    113
    Ik denk dat je 'mits' bedoelt? :p

Blijdorp en nizzie86 vinden dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Blijdorp vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Maar degene die het niet vinden kunnen met een baby op dezelfde kamer.... doen jullie het dan tijdens de zwangerschap ook niet? Dat idee vind ik raarder, zwanger en seks (we deden het wel hoor maar ook hoop keer gestopt omdat de kleine ging "meedoen" :D)

Blijdorp vindt dit leuk.
  14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

In de babytijd hadden wij geen seksleven. Moest er niet aan denken.
    Bij oudste duurde het drie maanden voor ik weer normaal kon zitten.
    Bij jongste was ik echt veel te moe.
    Dus de baby op onze slaapkamer was geen punt. Overdag sliep hij wel op het eigen kamertje. Maar s nachts vond ik het wel fijn om hem binnen handbereik te hebben.

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hahaha. Ik heb ooit mijn ouders betrapt. Niet veel gezien, maar ik vond dat ze maar ingewikkeld aan het slapen waren. Ik was een jaar of 5 denk ik.

Blijdorp en MirW vinden dit leuk.
  16. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier ook baby op slaapkamer, ook lang nog wel. Als ze slapen hebben we wel eens seks in de slaapkamer gehad, maar wel meer ingehouden. Nu hebben we een kamer over met tweepersoonsbed waar het eventueel kan gebeuren, maar als de kinderen boven liggen te slapen gebeurt het toch meestal beneden. Alleen in de ochtend boven als de meute al beneden is.
    Zolang een kind niets meekrijgt, de ogen dicht heeft, snap ik het ongepaste ook niet zo.

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij hebben er echt geen probleem mee.... ZL slaapt als een blok, we hebben geen kamer over, gordijnen net niet voor dat ene raam beneden dus we doen het gewoon in bed op regelmatige basis (3/4 keer p/w) :thumup: we houden ons alleen een beetje qua volume in :p

Hij krijgt er echt niks van mee en anders snapt hij toch nog niet wat we doen aangezien hij 2 maanden is!

Maaaar ik snap dat het voor iedereen anders is....

Blijdorp vindt dit leuk.
  18. Liever een baby in de wieg op onze kamer dan een peuter of kleuter die komt zeggen dat ze niet kunnen slapen terwijl je dacht dat ze sliepen!

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen ze echt nog klein waren deden we het in de huiskamer op de bank. Niet ideaal, maar moest maar.

Deel Deze Pagina