Smakken/klakken tijdens fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door famkexxx, 23 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famkexxx

famkexxx Lid

23 mrt 2015
    48
    10
    8
    Mijn dochter is bijna 8 week oud. Krijgt ranitidine voor reflux klachten en pepti voeding voor evt kma. Ook krijgt ze nutriton in de fles ivm vele spugen.. Tijdens de fles is ze heel druk met smakken en klakken is dit normaal? We gebruikten eerst difrax en nu dr brown fles. Na de fles is ze ontzettend onrustig steeds, ik heb niet het idee dat ze honger of krampjes heeft ofzo..

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De dr brown fles is eigenlijk niet zo geschikt als je nutriton erbij doet. Daar komt waarschijnlijk het klakken vandaan. Ze pakt dan teveel lucht en wordt onrustig daardoor Doen jullie wel de fles roeren in plaats van schudden? Ook dat voorkomt kramp..

Misschien andere fles? Avent bijvoorbeeld?

Groetjes Adrienne

3. famkexxx

famkexxx Lid

23 mrt 2015
    48
    10
    8
    Bij de Avent fles smakt ze ook enorm, toen overgestapt op de difrax flessen en op advies van cb de dr brown flessen aangeschaft. We roeren de fles met een vork inderdaad.. als ik heel eerlijk ben weet ik het niet zo goed meer.. is dat geluid maken tijdens de fles erg?

4. famkexxx

famkexxx Lid

23 mrt 2015
    48
    10
    8
    Mag ik ook vragen waarom de dr brown flessen niet geschikt zijn met nutriton?

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat vervelend voor je dat het niet zo lekker gaat...

Dat komt omdat ze dan veel moeite hebben om de melk eruit te krijgen omdat de melk dikker wordt door de nutriton.

Heb je al eens naar het tongriempje laten kijken?
    Op zich is het niet erg als ze smakt, als ze er maar geen last van heeft verder. Dus als het goed gaat nu zou ik niets veranderen. Door het smakken zou ze wat meer lucht kunnen pakken waardoor ze dan weer meer kramp kan krijgen. Maar zoals ik al zei.. als het goed gaat.. houden zo!

Groetjes Adrienne

6. famkexxx

famkexxx Lid

23 mrt 2015
    48
    10
    8
    We zijn bij de kinderarts geweest vrijdag en die hoorde dat er veel lucht in haar darmpjes zit.. vandaar waarschijnlijk ook de onrust.. moest de Avent fles gaan proberen maar deze speen pakt zij niet goed dus krijgt ze alleen maar meer lucht binnen..

De verpleegkundige van de kraamafdeling dacht inderdaad dat ze een kort tongriempje had ook omdat ze de grote hap niet deed.. de kinderarts zei de volgende dag dat dit volgens haar niet het geval was... ze kan op zich ook wel goed de tong uitsteken Haha

Deel Deze Pagina