Ik kreeg deze link doorgestuurt van iemand, en vind het een interessant stuk! Hun beweren(incl.) filmpje, dat je een baby/kindje kan leren zichzelf om te draaien als het in het water valt. En zo dus met het hoofdje boven water blijft. Mocht dit echt werken dan hoop ik dat dit ook snel in nederland te leren valt! In het filmpje zie je een meisje van den 1,5/2 jaar, die in het water valt. Je ziet hoe ze zich uit het water red. Erg indrukwekkend. kus miek link: http://www.childdrowningprevention.com/pages/home.html
sorry maar ik kan het filmpje niet aan zien.. jemig zeg als mijn kind daar lag dan sprong ik er direct in...dus ik zou het niet kunnen denk ik.. die van mij raakt ook gelijk in paniek als ze met haar hoofd onderwater komt dus denk ook neit dat het werkt.. maar goed het is idd zeer goed wat dat kindje doet.. maar wat nou als het kindje uitgeput raakt of zoals ik al zei in paniek.. weet niet of het dan wel gaat doen wat hem/haar geleerd is..
Tja het zou inderdaad fantastisch zijn als je kindje niet in paniek raakt en dus het geleerde in uitvoering kan brengen. Maar als ik het filmpje bekijk schieten mij toch een paar dingen door het hoofd. Waar is het hek om het zwembad, ik zou mijn kindje niet rustig kunnen filmen in zo'n situatie, maar goed dat ze geen regenlaarsjes aan heeft want die lopen vol met water en worden zo zwaar dat ze het kindje naar de bodem zouden trekken. Nee ik vertrouw dan toch maar meer op mijn eigen aanwezigheid samen met Kylian in het zwembad en op het reddingsvest wat hij moet dragen als we op de boot van mijn ouders zijn. Groetjes Anita
Het lijkt mij vrij logisch dat je je kind altijd in de gaten moet houden met water in de buurt. Ind. een hek om het zwembad etc. Maar dit filmpje gaat erom om te laten zien welke beweging het kind is aangeleerd, om zichzelf te redden in het water. En niet om de andere veiligheid, als je verder leest zie je ook staan dat dit niet inhoud dat je geen andere maatregelen hoeft te nemen. Ze sommen zelf andere maatregelen op. Toezicht van ouders is altijd de beste manier, maar helaas...die is niet altijd aanwezig, anders waren er geen kindjes verdronken... Ik denk dat we nu in gaan op de veiligheid van het water, terwijl ik deze link juist plaatste om de techniek die dit kindje is aangeleerd. Iedereen doet zijn best zijn/haar kind te beschermen tegen verdrinking, maar toch, helaas, gaan er jaarlijks meerdere kindje dood aan verdrinking. En al red het 1 kindje meer, dan is dit toch een perfecte techniek??? Elke seconden telt, en met deze techniek heb je misschien wel die ene seconde extra! Latenw e voorop stellen, ik heb geen idee of dit werkt, maar vond het wel een interressant verhaal! kus miek
Tuurlijk laat je je kindje niet zo gaan. En tuurlijk probeer je er altijd voor te zorgen dat je kindje dit niet overkomt. Maar hoe vaak lees je in de krant en hoor je op het nieuws het droevige feit dat er een kindje is verdronken ze hoeven maar even onder water te zijn en als het troebel water is zie je ze ook niet gelijk. Dan is dit, als dit werkt een goede oplossing die levens van kindjes kan redden. Een soort van eerste hulp bij ongelukken.
ik denk alleen dat het maar bij beperkt aantal kindjes zal werken en die ouders zullen dat dan ook zeker weten moet doen als ze die mogelijkheid geboden word.. ik weet gewoon zeker dat het bij mijn kind geen enkel zin heeft..
Inderdaad een naar filmpje. Maar als dit bij mij in de buurt wordt gegeven, dan zou ik zeker deze lessen volgen. Tuurlijk hou ik me kind in de gaten, maar je weet maar nooit. En als elke seconde telt...heeft je kindje met deze techniek een paar seconden extra.
Wij wonen aan het water en ja er zit een hek voor maar als ze deze lessen hier zouden aanbieden doe ik mee want het zal je maar gebeuren.
Haha nou eerst maar eens goed bewijs dat het echt werkt en of het niet juist een averechts effect kan hebben.
Sorry dat ik het zeg, maar ik kan die filmpjes niet aanzien!!! Krijg er een kronkel van in mijn maag...
ja hier precies zo.. voelt heeeeel onnatuurlijk om me kind zo te moeten zien spartelen terwijl ze verwacht dat ze veilig is bij haar mama en dan sta je gewoon toe te kijken.. nogmaals snap het allemaal prima hoor maar vind zelf dat je dan gelijk al van jongs af aan moet gaan baby zwemmen enzo zodat ze gewend zijn aan water.. en niet zoals mijn kind het doodeng zou vinden.. denk dat ze er trauma's aan overhoudt en het water niet meer in zou durven
heb het hier vandaag met de zwemjuf van het babyzwemmen voer gehad en die zei dat het bij 8 van de 10 kindjes werkt die 2 op de 10 krijgen een trauma er van omdat je je kindje moet drillen om zo te reageren. en ze vond eht dus geen optie, ik dus ook niet. opletten is een betere optie, hoewel een ongeluk in een klein hoekje zit
Mijn schoonzus vertelde hier ook wat over... Bij hun babyzwemles wordt dit ook aangeleerd...en ze wordt niet gedrild hoor! Er is zelfs aan een kindje geweest die in de sloot is gevallen en die zichzelf dus liet drijven!