Hallo dames, Ons meisje (bijna 7 weken) slaapt bij ons op de slaapkamer. Hoe doen jullie dat met tv kijken / boekje lezen? Want die lichtflitsen van de tv lijken mij niet zo goed, zodat ze diep in slaapt kan vallen. Of zal ze hier weinig last van hebben? (Het lijkt erop dat ze er geen last van heeft) Vriendlief "zeurt" namelijk bijna iedere avond of de tv aan mag.. Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan! Liefs, Peace
Wij keken ook elke avond nog even tv in bed maar nu niet meer. We kijken gewoon beneden en gaan dan naar bed. We hebben een klein lichtje aan, vind ik handig met bv geven en eventueel verschonen. Maar bij ons gaat het lichtje tegenwoordig ook uit zo gauw we op bed liggen dus ook geen behoefte aan tv. Het lijkt mij idd ook niet fijn voor de kleine. Misschien hebben ze daar wel helemaal geen last van, maar lijkt me toch niet goed. Mijn vriend zou pech hebben dus
Wij hebben onze kleine meid tot 6 weken bij ons op de slaapkamer gehad. We hebben denk ik 2 keer even kort tv gekeken. Die flitsen vind ik zelf ook altijd vervelend als mijn vriend tv kijkt en ik wil slapen...we hielden dus het licht aan, zodat je de flitsen van de tv niet zag. Toch leek het mij wel onrustig voor de kleine, ook met het geluid.
Ja precies, het lijkt mij ook erg onrustig voor haar..(de tv heeft nu 2x aangestaan denk ik met het geluid heeel zacht, maar toch had ik er geen goed gevoel bij) Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt En een boekje lezen met een nachtlampje aan?
De tv ging hier niet aan want dan werd ze weer wakker. Wel een boekje lezen met een lampje aan, daar had ze geen last van.
Waarom ligt ze niet gewoon in haar eigen kamertje? Of is jullie huis niet zo groot dat ze een eigen kamer heeft? Mijn zoontje heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, dus jouw probleem heb ik zelf niet gehad. Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe groot jouw slaapkamer ook is. Als de wieg onder de tv staat, zou ik denk ik de tv ook niet aanzetten. een leeslampje moet geen probleem zijn, lijkt me.
Mijn zoontje van inmiddels bijna 2 sliep de eerste maand bij mij en daarna op eigen kamer. heb gewoon altijd even tv gekeken zonder problemen en nu is het juist zo dat als mijn zoontje niet lekker is even bij mij komt liggen en vaak tv juist even afleiding kan zijn om weer in slaap te vallen. Normaal slaapt hij dus zonder tv in eigen bed op eigen kamer, maar even de tv aan als ze nog zo jong zijn en jullie even tv kunnen kijken zou ik niet als probleem zien hoor, maar is natuurlijk ook afhankelijk van hoe een kind daar op reageert
mijn zoontje slaapt ook bij ons op de kamer...in zn kinderwagenbak...dus beschut met kap erop.. voed hem in bed en dan hij gaat rond 22uur in diepe slaap...laat hem altijd alleen op onze kamer in slaap vallen...daarna uur later gaan wij naar bed en dan gaat de tv aan..maar dan is hij in dromenland tv staat wel heeeel zacht
ons kindje slaapt snachts ook bij ons op de kamer, maar overdag op zn eigen kamertje. Als we op bed nog tv willen kijken haal ik hem pas naar onze kamer als de tv weer uit is. Hoe dan andere mensen dat met de wekker? Mijn man moet om 6u opstaan, maar ons kindje wordt iedere keer wakker van de wekkerradio
@ Gibbie: Wij hebben inderdaad geen extra kamer. Ons nieuwe huis wordt naar verwachting rond april opgeleverd. Dus dan heeft ze haar eigen kamertje
Ja, dan heb je niet veel keus hè : ) Balen dat jullie nog tot april moeten wachten. Dat duurt nog wel even! Ik zou gewoon, als ik jou was, mijn gevoel volgen. Je merkt vanzelf wel hoe je kindje reageert, en als jouw gevoel zegt tv uit (of juist aan) moet je dat lekker volgen!
@ Cowgirl: De wieg stond aan de bedkant van mijn vriend. Ik zette dan mijn wekker voor hem. Ik slaap heel licht, dus hij stond zachtjes op wekkerradio. Daar werd ze niet wakker van.
Ons mannetje slaapt een enkele keer beneden in de box en dan kijken wij gewoon tv hoor. Hij heeft dan nergens last van. Soms denk ik zelfs dat hij met wat geluid op de achtergrond juist beter slaapt. Want als we hem wakker in de box keggen valt hij dus wel eens in slaap, terwijl hij maar zelden zelf in slaapt valt als we hem wakker op bed leggen. Hij valt trouwens wel in slaap bij mij of mijn man op schoot en ook dan staat de tv vaak aan. Ieder kindje is natuurlijk anders, maar ik heb de indruk dat onze zoon er echt geen last van heeft. Wat lezen betreft; ik lig vaak tijdens de nachtvoeding te lezen of ik speel een beetje met mijn iPad. Als ik niks doe val ik in slaap. Ik heb dan een lamp aan die niet veel licht geeft (wake-up light op standje 2) dat gaat prima. Ik houd het expres 's nachts zo donker mogelijk, omdat hij dan na een voeding meestal gelijk in slaap valt.
Mijn zoontje slaapt ook bij ons op de slaapkamer. Kan helaas niet anders. De tv staat zeg maar naar ons gericht en mijn zoontje ligt aan de andere kant van de kamer. Maar heb al vanaf dag 1 voordat ik naar bed ga de tv aan. En zoonlief slaapt gewoon door.
Mijn zoontje heeft de eerste 2 weken 's nachts bij ons op de kamer gelegen. Vantevoren was ik ook erg bang dat hij wakker zou worden met de tv aan ookal staat geluid heel zacht. Maar ik werd gekker van zijn geluidjes dan hij van de onze! Tv kon gewoon aan zelfs met gewoon licht aan kon hij nog slapen. Baby's zijn natuurlijk ook veel geluid gewend vanuit de baarmoeder. Daar is constant geluid. Zo lang het geen harde en plotselinge geluiden zijn kan die volgens mij best aan hoor. Gaan we nu bij de volgende in elk geval wel doen. En een niet al te felle lamp moet ook kunnen. Merk wel dat ik er nu makkelijker over denk dan bij zoontje. Toen was ik ook bang dat hij van alles wakker zou worden. Of zou schrikken, maar heb inmiddels gemerkt dat je van alles kan doen en hij nog door slaapt.
is wel zo dat ookal slaapt je baby...en de tv staat aan..dat dat toch prikkels zijn...dus mocht je kindje er onrustig van worden, dan liever niet...maar als ie geen last van lijtk te hebben, is het heus niet erg... maar als je bijv in de woonkamer ook al heel de dag de tv/radio aan hebt en dan ook nog es als baby daar altijd slaapt..tja dan is het een btj te veel...anders lijkt t me niet zo erg hoor
ik heb het in het begin wel gedaan, tv kijken. maddi heeft tot 3 maanden bij ons op de kamer geslapen maar het bleek dat hij maar heel licht sliep door die flitsen van de tv. gelukkig kwamen daar redelijk vroeg achter...bij 3 weken ongeveer. hij was totaal niet uitgerust de volgende dag en chagrijnig dat hij was zeg!!!! erg gevoelig voor prikkels. ook tijdens het geven van bv zette ik de tv uit. merkte heel erg snel verschil hoor. dus nee bij deze laten we de tv ook gewoon uit. dan kijken we maar in dewoonkamer tv