Hallo, Ik heb 2 vraagjes. Ik heb een dochter van 12 dagen oud en ik heb een vraag over het slapen/voeden. Soms als ik haar gevoed heb (ik geef borstvoeding) wil ze niet in slaap vallen, niet in haar bedje ook niet op mijn arm o.i.d en daardoor is ze als ik haar bijvoorbeeld rond 12.00 gevoed heb van 13.00 tot 14.30 wakker. Maar als ze dan in slaap valt is het bijna 3 uur later en is het weer tijd voor een nieuwe voeding. Hoe lang kan ik haar dan nog door laten slapen? Ook heb ik soms last dat ze niet vanzelf in slaap valt als ze in haar bedje ligt. (ze valt wel vaak in slaap aan de borst) Ze ligt dan 5 minuutjes stil in bed en dan zet ze het op een krijsen niet eens een beetje jengelen maar echt hard. Dan haal ik haar er uit en ga maar met haar lopen of in de schommelstoel totdat ze in slaap valt, maar ik wil niet dat ze er aan gewent raakt om alleen in bijzijn van mij of mijn vriend in slaap te vallen. Vanaf hoeveel weken kan ik haar een beetje leren zelf in slaap te vallen? Groetjes Maartje
Hoi hoi, Ik heb het gevoel dat ze een regeldag heeft. Ze wil dan zelf regelen dat er meer voeding komt. Ze wil dan vaker aangelegd worden. Probeer het eens uit, misschien slaapt ze dan na een paar dagen weer beter. In principe is het goed om meteen vanaf het begin zelf in slaapt te laten vallen, maar vaak vallen ze in slaap aan de borst. Groetjes Adrienne