Mijn zoontje is nu 3,5 maand, hij was al niet zo lekker in orde. Eerst kreeg hij koorts, toen hoeste en nieste hij continu en nu ook nog eens diarree!Ik vind dat toch best eng. moet ik mij zorgen maken? iemand tips?
Zorgen dat hij genoeg drinkt... en dat hij ook goede plasluiers heeft. En als je het niet vertrouwd...de HA bellen...ons mamagevoel is het sterkste wat er is!
Ik lees even mee, hier een dochter van 7 maanden die gisteren 7 (!!!) diarreebroeken heeft gemaakt...Ze drinkt wel haar flessen waar ik extra water aan toevoeg - is bij elkaar ongeveer 670cc - maar andere dranken wil ze pertinent niet, wat ik ook probeer. Beetje fruit gegeten en gisteren zo'n 10 hapjes avondeten (vers: aubergine met tomaten en rijst). Plasluiers zijn niet super (die van 's ochtends altijd wel) maar ze is verder alert en best vrolijk. Dan hoef ik me geen zorgen te maken toch? Overigens zijn het bij haar waarschijnlijk tandjes...
Goed op jullie kindjes letten ze moeten genoeg blijven drinken. Liefst zo veel mogelijk. Bij twijfel gelijk ha bellen uitdrogen is zo gebeurt. Wanna be a mama jou kleintje is nog heel klein. Het licht er echt aan hoeveel diarree je kleintje heeft en hoeveel hij drinkt. Plasluiers goed in de gaten houden ook als ze aanzienlijk minder worden. Kijk goed naar je kindje als hij anders word lomer minder reactie gelijk HA bellen. heel veel sterkte, groetjes kim
Hoe is het nu?? Volgens mij is diarree altijd een risico op die leeftijd....genoeg blijven drinken is inderdaad heel erg belangrijk maar zoals anderen ook al zeiden, als je het niet vertrouwd, gewoon bellen! Beter 10x te veel als 1x te weinig he!!
Hier nog steeds poepbroeken...woensdag een stuk of 7, gisteren 8, en vandaag tot nu toe 3. Het is niet altijd diarree, er zitten ook normale poepbroeken tussen. Dus denk toch aan tandjes en niet aan buikgriep. Geen verhoging of koorts, plasluiers niet heel goed maar ze is verder alert en redelijk vrolijk, ze zit wel constant met handjes in mond en heeft al dagen minder eetlust. Vandaag eet ze voor het eerst weer wat beter. En luieruitslag, heeft ze nog nooit gehad, zielig