buisjes onder het jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debbyvb, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,

ben vanmorgen bij KNO arts geweest met onze kleine man.. Hij is 11 maanden en een beetje en we tobben hier al 7 weken met dubbele oorontsteking en zijn inmiddels toe aan de 3e AB kuur.. Arts heeft voorgesteld om buisjes te plaatsen, maar vind dit toch best wel heftig (door de narcose met name). Is er hier iemand met ervaring, tips.. vind hem nog zo klein en dan al dit, maar ja, dat tobben met die oren is ook zo ontzettend zielig.. graag tips x

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoon moet 10 December naar de KNO arts en is 8 maanden.
    Hij moet hoogstwaarschijnlijk ook buisjes.

Mijn oudste zoon was 7 maanden toe hij voor de eerste keer buisjes kreeg.

Mijn jongste heeft iedere maand oorpijn en heeft nu een dubbele middenoorontsteking en krijgt ook weer AB.

Van mij mogen de buisje zsm geplaatst worden,want dit is echt zo vreselijk zielig steeds maar weer die oorpijn :(

Mijn ervaring met de oudste is dat zodra de buisjes geplaatst worden/werden het een stuk beter ging en hij veel minder last had van ontstekingen.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan was 10 maanden toen hij buisjes kreeg en zijn amandelen werden geknipt.
    Nu moet hij weer onder het mes want hij krijgt andere buisjes en heeft bijna weer volledige amandelen die haast altijd ontstoken zijn. Dit gaat bij ons 11 dec nog gebeuren.

Ik zou zeggen doen en ze hebben er amper last van vooral alleen buisjes en het is maar een heel klein roestje waar ze misschien net 10 min in zitten

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame was ook 11 maand
    en duurde maar 20 min en toen mocht ze weer naar huis
    helaas ben ik het nu wel een beetje gewent dat ze onder narcose is geweest nu 3x en dat vindt ik een stukje erger dan alleen dat roesje

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zoontje van een vriendin heeft ze met 9 maand gehad, en zij vond de ingreep reuze meevallen, en daarna ging het zoooo goed met haar mannetje. eindelijk slapen (ging moeizaam vanwege de oorpijn), niet doorlopend verkouden en geen oorontsteking meer (hij had het al 7 keer gehad)

6. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    klinkt allemaal redelijk geruststellend, in welke ziekenhuizen zijn jullie geweest, ik twijfel of ik naar een kinderziekenhuis zal gaan of niet.. uiteraard wil ik het beste voor mijn zoon en wil ik ook niet dat hij pijn heeft maar vind het toch zo heftig, heb er gewoon slecht van geslapen vannacht! Nathalie, jouw oudste zoon was 7 maanden, had hij toen al vaak ontstekingen gehad? Noah is wel doorlopend verkouden maar gaat ook 2 dagen naar de creche.. gaat voorlopig alleen om buisjes..

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja heel erg vaak Debby,door de vele oorontsteking heeft mijn oudste zoon nu zelfs een spraak en hoor achterstand en heeft vanaf zijn 2e al logopedie.
    Dus je kunt er maar beter op tijd bij zijn

8. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    oei, das niet fijn, bedankt voor de tip.. ik vond zelf dat arts wel beetje snel was met buisjes, ik weet wel we zijn al 7 weken aan het tobben maar in wezen is dit dan de 1e keer (duurt wel beetje lang voor 1 keer maar goed) dat hij oorontsteking heeft) als ik jou zo hoor dan was het heel vaak, hoewel misschien wordt dit dan ook wel gezien als 3 x achter elkaar in plaats van 1 x?
    als ik er over nadenk slaapt onze man al heeeel lang slecht, dus wellicht heeft hij er wel eerder last van gehad maar is het ons nooit opgevallen.. hij trekt namelijk nooit aan zn oren of iets dergelijks

Deel Deze Pagina