Hoi Mijn meisje is nu bijna 4 maanden. En ze is nu zo enorm rustig/tevreden. nu hoor ik jullie denken, lekker toch niet zeuren maar het is zo tegengesteld met mijn zoontje dat ik het wel opvallend vind ze wordt wakker, is zo'n 1,5 uur wakker, speelt wat (lees slaat tegen speelgoed aan en pakt zo nu en dan iets vast, ze is nog niet heel actief, kan bijv ook gewoon rustig om der heen kijken vooral richting haar broer) leg haar weer op bed en ze valt vrijwel gelijk in slaap tot de volgende voeding. enige waar ze "lastig" in is, is drinken... ze is geen grote drinker, nooit geweest.( ze krijgt 4x fles van 150+5 en laat 9/10 keer 30/40 cc over en 1 fles van 180+6 en 2/3 eetlepels rijstebloem daar laat ze ook 30/40 van staan) maar goed ze is tevreden en trekt het goed op 5 flessen. en ze groeit goed maar zeg al...vind haar zo enorm makkelijk, dat ik soms denk zou er misschien iets mis zijn Wie heeft er nog meer zo'n makkelijk kind... ? en herkent dit? thnx
Waarom geef je rijstebloem? Ze is nog geen 4 maand, bijvoeding is dan nog echt niet goed ivm darmen. Daarnaast vult het, maar voegt niet toe kwa voedingsstoffen. Verder herken ik het wel. Mijn jongste is (op de reflux na) ook een zeer tevreden en meestal heel makkelijk.
omdat ze der flessen niet op drinkt, kwam ze snachts iedere keer om 4/5 uur in de ochtend . met rijstebloem slaapt ze door. verder poept ze prima en heeft geen last van krampjes (nooit echt gehad)
Wat nu niet is wil geen garantie geven. Na 4 maanden mag het, maar voor de 4 maanden.. Nee. En met deze leeftijd is een nachtvoeding nog heel normaal. Sorry, maar vind het altijd jammer om te lezen dat iemand zijn eigen nachtrust voor zijn/haar baby zet...
Ik zou er lekker van genieten en verder niet teveel over nadenken. Bij ons was het ook zo rond 4 maanden. Echt een heerlijke babytijd gehad! Verschil jongen meisje/karakter misschien? Ik hoop ook dat het zo blijft. Bij ons kwam het temperamentje wat later maar ze is nog steeds heel makkelijk. Heerlijk toch zo'n scheetje. Is jullie meisje ook lekker knuffelig? Ons meisje wel en kan ook nog steeds heel lief bij je blijven liggen ondanks dat ze al 14 maanden is.
ja echt heel knuffelig, heerlijk idd! Gijs wilde dat nooit Ik geniet ook echt wel van der! das ook niet zo moeilijk haha maar toch...blijf een piekeraar Fijn hoor dat jullie meisje ook zo makkelijk is
Maar doorslapen mag ook op deze leeftijd en als dat met rijstebloem is en ze heeft er geen last van zou ik het ook lekker geven hoor! Heb ook liever een kind dat doorslaapt dat een die dat niet doet En lekker de nacht doorslapen is voor je kind toch ook beter dan halverwege de nacht wakker moeten worden van de honger? Dus dan doe je toch in het belang van je kind? Anyway; mijn oudste dochter was al niet moeilijk, mijn jongste dochter is echt heel makkelijk (behalve ook het drinken hier hahaha). Maar ja, lekker van genieten dus he.
Wij hebben twee heel makkelijke meiden. Ze waren echt heerlijke baby's. Zo jammer dat die tijd niet meer terug komt. De oudste was trouwens ook een slechte drinker. En de jongste had wel last van reflux, maar we hadden al snel goede medicijnen (met dank aan de huisarts!). Verder allebei goed slapen, zelf 'spelen', gewoon heel tevreden.
dank je wel en een uitgeruste mama is ook fijn voor de kindjes (heb er nog 1 rond lopen en ik werk ook) Fijn die herkenning
Hier ook een makkelijk manneke. Drinkt ook niet superveel, laat van bijna alle flessen wel wat staan, maar is bijna altijd tevreden en lacht wat af. Speelt wat in de box en valt dan weer in slaap. En slaapt meestal de hele nacht.
Hier precies hetzelfde, mijn dochtertje is nu 6 maanden, huilt bijna nooit. is altijd tevreden en blij. sliep al snel door en is gewoon relaxt, mijn zoontje was ook het tegenovergestelde, hij huilde erg veel. had veel huil uurtjes en was vrij druk. elk kind is gewoon anders.
En alle onderzoeken waaruit gebleken is dat bijvoeding voor de 4 maanden slecht is voor je kindje? Dat zullen we maar vergeten, want we willen doorslapen? Even een feit; bijvoeding voor 4 maanden vergroot de kans op een allergie. Dat wil niet zeggen dat je het nu merkt, maar dat kan ook in de loop van de tijd. Ik zeg niet dat ze niet mag doorslapen, ik zeg dat het normaal is als dat nog niet gebeurd. Nee bijvoeden voor de 4 maanden is niet in het belang van je kindje! (Een zeer hoge uitzondering daargelaten, maar daar hebben we het nu niet over).
graag gedaan En inderdaad, ik heb naast de baby ook nog een peutertje en werk ook dus vind mijn nachtrust ook belangrijk voor de kindjes Bovendien vind ik bijvoeden met groente/fruit een ander verhaal dan 'bijvoeden' met rijstebloem (zie daar niet zo veel kwaad in dus) maar goed, dat is mijn mening
Ik gaf ook met 2,5 mnd rijstebloempap en niet om haar te laten door slapen hoor (doet ze nu nog niet ). Ik had een hongerige spuugbaby jhbpm hielp niks en rijstebloempap ook niet. Alles bleef er in golven uit komen. Maar ondanks het gespuug was ze super te vreden. Slapen is nooit goed geweest. Maar ze kan sinds ze 4 mnd is uren vermaken zonder dat ik omkijken naar haar had. Nu heb ik een hele pittige dame met sterk karakter maar nog steeda tevreden en makkelijk. Hier en daar een driftbui als ze haar zin niet krijgt maar ach. Ik kan haar nog steeds een uur lang in de box zetten. Geniet ervan hopelijk blijft het zo.
Tja, A.yla was ook altijd zo makkelijk. Zoals je weet zo'n makkelijke baby dat we er na 6 maanden wel graag nog een kindje bij wilden . Nu heeft zij natuurlijk wel "iets", maar ik denk dat dat los staat van hoe makkelijk ze als baby was. Ik zeg: lekker van genieten !
Yep hier ook, zoon een draak en me dochter lacht alleen maar. Heb vaak genoeg gedacht dat er wat mis was hahaha. Drinken gaat hier ook slecht maar verder is ze zooooo makkelijk
Het kan aan mij liggen maar het klinkt wat veroordelend. Ze zal het heus wel nagetrokken hebben. Ieder z'n opvoeding. Hoewel ik denk dat het vast een tip moet zijn? Het beantwoordt haar vraag iig niet.
Oh slapen is zo verschrikkelijk belangrijk dus gewldig dat ze zo goed slaapt zeg! Geniet daar zelf ook lekker van. Slapen is de belangrijkste peiler van goede ontwikkeling en het staat onbetwist vast dat veel jonge kinderen te weinig slaap krijgen. Hier ook twee goeie slapers en eters gehad. Heel tevreden kindjes en daarmee ook eennerg tevreden en uitgeruste mama. Heerlijk! Hopelijk is nummer 3 weer zo'n makkelijke!
@ts: fijn dat je baby doorslaapt. Hoe jij dat doet is jouw zorg maar ik neem aan dat je ook wel weet dat bijvoeden voor 4 maanden niet gewenst is. Ikdus is een uitzondering, dat geeft Averlhach ook aan dat er uitzonderingen kunnen zijn. En jammer dat er direct weer mensen zijn die er anders over denken. Rijstebloem voegt niets toe en als ze al fv laat staan is het ook niet handig. Rijstebloem maakt de melk dikker waardoor zuigen moeizamer gaat.