Zoontje 8 weken accepteerd zijligkussen niet..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sill, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    #1 sill, 6 mei 2011
    Laatst bewerkt: 6 mei 2011
    Hoi Dames!

Wij zitten met een probleempje..
    Ons zoontje van 8 weken heeft in de afgelopen weken een voorkeur ligging ontwikkeld. We hebben vanalles geprobeerd en niks hielp, meneer is eigenwijs. Nu hebben we een Delta Baby Sleep gekocht, een zijligkussen. Alleen als we hem erin leggen, begint hij hevig te spartelen en wil eruit. Hij is het er niet mee eens. Na flink tegenstribbelen krijgt hij de hik en spuugt hij een beetje. Dan haal ik hem er gelijk uit, want dan raakt hij nog meer in paniek.

Nu willen we proberen om een helmpje te voorkomen en het scheve hoofdje zelf op te lossen. Momenteel ligt hij naast me op de bank, in de zijligkussen - flink boos, omdat hij niet wil.. Hij huilt of schreeuwt niet hoor! Gewoon jengelen.

Hebben jullie tips, hoe ik dit aangenamer voor hem kan maken??

Liefs,
    Sill

Edit : Normaal is hij ingebakerd, vanwege drukke armpjes!

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden had in het begin ook een voorkeurshouding.
    Je kunt proberen om met voeden elke voeding op een andere arm te doen en met verschonen hem op de commode dan links met zn hoofd op het kussen te laten liggen en dan weer rechts, ook kun je het bedje nog aan de andere kant opmaken, vaak kijken ze naar het licht toe in die periode.
    Zo hebben wij ons best gedaan tegen onze strijd tegen het helmpje want het scheelde niet veel of Jayden had er ook 1 nodig, maar door onze inspanningen en het verliggen elke keer is het gelukkig niet gebeurd, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    Succes!!

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Misschien doet het pijn? Jouw zoon heeft niet voor niets een voorkeur! Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken met een osteopaat.

Wij hebben 5 maanden geklooid met Julia en haar voorkeurshouding; zijligkussen, bedje anders neerzetten, handdoek oprollen, alle speelgoed van 1 kant aanbieden......ik werd er verschrikkelijk onzeker en wanhopig van. Toen een osteopaat ingeschakeld, na 2 behandelingen was ze van haar voorkeur af. (helaas is haar hoofd niet meer mooi rond geworden:x)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Als hij echt zo tegenstribbelt zou ik ook een afspraak maken met een oteopaat al was het maar alleen om er zeker van te zijn dat het voor hem niet pijnlijk is om zo te liggen.

Bij Mr K hebben wij ook het zijliggingskussen gebruikt en die vond het heerlijk (slaapt nu ook altijd op zijn zij)
    Ms K vond het niets en worstelde zich vanaf dag 1 gewoon op de rug :D

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik sluit me aan bij pluk, ga naar een osteopaat..

Fysio van af 6 weken heeft hier niet geholpen en onze dochter heeft een helmpje. Zij accepteerde het zijligkussen ook niet, waarschijnlijk omdat ze niet graag op haar zij lag vanwege pijn. De blokkade in haar nekje is na zes weken verholpen maar de voorkeurshouding bleef. Nu blijkt na 7 maanden dat er hoogstwaarschijnljik toch nog een hoge blokkade zit in haar nekje(kiss-syndroom) waar de fysio niets aan kan doen en ik word dus doorgestuurd naar een manueel therapeut of osteopaat.

6. misa

misa Niet meer actief

En op de buik leggen en laten slapen kan ook helpen. :)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter had de eerste maanden ook een voorkeur. Nu sliep mn dochter bij mij in bed en dus sliep ze de ene deel van de nacht op mn linker en het andere deel op mn rechter arm. Zo wisselde ik haar zijkanten af en bovendien hoefde ik haar niet in te bakeren als ze lekker bij mij sliep. Ik draag het maar aan als alternatief voor inbakeren en fixatiemiddelen, als je er tijd en behoefte aan hebt kan je kindje ook bij je slapen.

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijligkussen heeft hier wel een helmpje voorkomen.
    Je kunt een hydrofielluier aan de achterkant eronder stoppen en dan om je kindje heen doen en aan de voorkant ook eronder stoppen. geeft een beetje een beschermd gevoel.
    Maar om heel eerlijk te zijn zou ik (als ik het over kon doen) m'n dochtertje op haar buik laten slapen. Dat doet ze nu uit zichzelf en slaapt er veeeeel rustiger door.

Deel Deze Pagina