studie en een kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Vanaf september moet ik nog een klein jaar afstuderen en dan heb ik mijn diploma. Er is één hele grote maar: hoe ik het ga doen met oppas en of ik het allemaal wel zie zitten. Aangezien ik veel moet samenwerken met anderen zit ik wisselende tijden op school en soms misschien zelfs wel 5 dagen.... Ik moet zeggen, ik word al helemaal down bij de gedachte dat ik mijn meisje dan zoveel moet missen. :cry: Zijn er meerderen die een studie/afstuderen gecombineerd hebben met een kindje? Graag jullie reacties!

Liefs Eva

2. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    zit zelf niet in zo'n situatie, wel heb een paar keer een paar dagen weg-gemoeten voor mijn werk.Het langste was 4 dagen.

En misschien wel fijn dan kan je je ook lekker focussen op je studiewerk!

Afscheid nemen is het moeilijkste, maar als je eenmaal bezig bent en zeker weet dat je schatje in goede handen is(yesse was bij de opa's en oma's)dan kom je de tijd wel door.
    Om heel eerlijk te zijn vond ik het wel lekker voor 'n paar dagen.Lekker doorslapen en gaan en staan waar je wilt.Niet dat het langer had moeten duren hoor want heb hem zeker wel gemist!
    én nog iets leuks, het is dan zooo leuk om weer naar huis te gaan!
    Als je dan binnenkomt de big-smile van je kind te zien héérlijk!

Even door die zure appel heen, straks ben je er trots op dat je het gedaan hebt!

succes melissa

3. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik heb hier geen ervaring mee ,
    maar zit met zo'n beetje dezelfde vraag en probleem als jou.!
    ik ben echt bang om mijn kleine bij de kinderopvang te moeten late. :(

mijn vriend werkt verschillend de ene week van 08:00 t/m 18:00 savonds en de andere week van 13:00 t/m 22:00 sávonds .
    dus dat betekent dat terence de ene week 3 uren per week naar kdv moet en de andere week 7 uren elke dag kan toch niet is toch veelste lang? :cry:

is er echt geen andere optie?vraag ik me dan af?

erg he ? mijn opleiding gaat dan ook voor een jaartje duren maar dan mis je veel hoor van je kleine. :(

hij kan dan misschien net lopen of kruipen en strax moet ik het van een leidster horen he terence kan al lopen he en praten een bepaalde woord

pffffffff ik zit hier heel erg mee. :(

(ps): wil best thuis blijven maar ja we kunnen nu niet van 1 inkomen leven ik moet werken of naar school voor hogerop te komen.

keuze maken meid blijft een moeilijke stuk in je leven . ;)

ik hoop dat andere (school,werk) gaande moeders jou (ons) kan helpen.

liefs loesmari

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben van plan om in sept. ook weer te gaan studeren. vind het erg moeilijk om mn zoontje dan ergens achter te moeten laten, maar ik heb vlakbij een gastouderopvang gevonden ide erg flexibel is qua uren (je betaalt ook gewoon per kwartier), en tis heel flexibel welke dagen enzo.
    ik moet nog 1,5 a 2 jaar studeren :( en heb zeker 2,5 dag in de week opvang nodig. moeilijkmoeilijkmoeilijk...

5. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    Hi meiden,
    Ik volg op dot moment een studie en heb een kleintje van 8 maanden.
    Op 10 september beviel ik van mijn meisje Noa en 2 weken later volgde ik alweer de colleges.
    Nu is dit mijn laatste jaar en ben ik nu aan het afstuderen.
    Mijn studie doe ik deeltijd wat betekend dat ik maar 1 dag in de week colleges volg en de overige dagen vul ik met thuis studeren.

Moet zeggen dat je wel discipline moet hebben, want ik heb Noa om mij heen en moet evengoed dan studeren, het huishouden doen en Noa verzorgen. Maar het is zeker goed te doen!

Ik had het eerste semester alleen maar groepsprojecten, maar samen met mijn studiegenoten hebben we goede afspraken kunnen maken en hebben we veel via de mail gedaan, ideaal

deeltijd studeren is voornamelijk een grote aanrader, aangezien het begrip van de studenten en de college tijden...

6. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

Toen ik zwanger werd volgde ik ook een studie en werkte ik drie dagen. Dat doe ik eigelijk nog steeds. Ik volg maar 1 middag en avond in de week college, dus dat is een ander verhaal dan een fulltime studie. Als ik moet afspreken met mijn studiegenoten, doe ik dat s avonds als mijn vriend thuis is of bij mij thuis. Ik heb het geluk dat ik kan samenwerken met mensen uit de buurt die naar mij willen komen. Als ik naar collega moet is mijn schoonmoeder in huis

Verder gaat Kim naar het KDV en is mijn vriend 4 dagen gaan werken.
    Het is wel even wennen en plannen dat vele wegbrengen, maar de studie is maar tijdelijk en ik vond het zonde om die jaren weg te gooien en te stoppen.

succes Bianca

7. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik doe ook een voltijd studie naast de zorg voor mijn dochtertje en het huishouden. Ik vind het prima te combineren en heb helemaal niet het gevoel dat ik het druk heb of niet voldoende tijd voor Estelle of het huidhouden heb.
    Ik heb wel afspraken op de universiteit kunnen maken. Zo geldt de aanwezigheidsplicht niet voor mij en hoef ik maar 2 dagen college te volgen. De rest doe ik thuis en ik heb contact met de docenten via de mail.

Estelle gaat 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar een oppas.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zit in september ook in het afstudeerjaar.

Ik doe een voltijd opleiding, maar heb het nu zo geregeld dat ik deeltijd de studie mag volgen. Dan blijf ik wel gewoon voltijd ingeschreven, maar volg de colleges in deeltijd.

Zo hoef ik alleen op vrijdag naar school.

Misschien kun je dat regelen met je opleiding?

9. Littlebird

6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Ik ga dat probleem in september ook weer tegen komen. Ik moet nog zeker twee jaar studeren voltijd. En dus zitten er helaas ook weken bij dat ik mijn kleine vent 5 dagen per week weg moet brengen. Ik kan helaas niet voor deeltijd kiezen, want dat is met mijn opleiding niet mogelijk, maar zal wel de lessen die ik kan missen ook niet gaan volgen. En hoe het straks gaat lopen dat is even afwachten.

10. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik studeerde bij mijn eerste ook nog. Heb dat niet echt als een probleem ervaren.
    Uiteraard ging de kleine geregeld naar de oppas, maar in mijn geval vielen het aantal collegeuren erg mee en dat maakt veel uit.

Daarna fulltime aan de slag, was een veel grotere overgang ( en ook die liep probleemloos)

11. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    hier nog iemand met een studie. In September begin ik aan mijn master orthopedagogiek en werk er ook nog 4 dagen bij. Ik ga mijn vakantiedagen erin zetten, zodat ik minder werk en dan als die op zijn ouderschapsverlof aanvragen. Ik kijk er enorm tegenop en zou eerlijk gezegd er zo mee willen stoppen. Maar nog 1,5 jaar denk ik dan maar, en dan ben ik voorgoed (niet helemaal waar, je blijft altijd wel leren) van school en studie verlost. Het lastigste vind ik dat ik naar verplichte lessen moet en ook stage erbij moet gaan lopen. Het zijn veel dagen weg van huis en eenmaal thuis moet je natuurlijk ook nog studeren.
    Ik ben blij als ik klaar ben!

12. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik ben straks ook weer van plan om een studie te gaan volgen, voltijd.
    Nu heb ik daarover een vraag, namelijk:
    Hoe doen jullie dat financieel? Je hebt toch een extra kosten post in de vorm van kinderopvang.

13. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Ik ga me voltijd inschrijven waardoor ik studiefinanciering krijg. Verder als je kinderopvang hebt kun je 1/6 deel vergoed krijgen van de studie zelf. Dat was bij de uva in ieder geval wel zo.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik werk 3 dagen en ben nog aan het studeren. Ik kan het redelijk combineren, maar ik studeer wel thuis. Af en toe merk ik wel dat ik het steeds voor me uit schuif, waardoor ik met examens in de knel kom. Maar ik ga het wel halen denk ik hoor.

Je zou kunnen denken aan flexibele kinderopvang. Volgens mij krijg je dan ook gewoon kinderopvangtoeslag, en ik weet niet of je nog een baan ernaast hebt, maar dan krijg je gewoon de volle mep.

15. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ben ziek geweest dus heb niet eerder kunnen reageren maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties! Ik doe de studie voltijd. Deeltijd is volgens de opleiding geen aanrader aangezien ik dan ook daarnaast nog eens 20 uur moet gaan stage lopen. Had gehoopt dat ze dit door de vingers zouden kunnen zien aangezien ik vorig jaar tijdens de voltijd studie fulltime stage heb gelopen maar nee dus :cry: Voor degenen die de opleiding voltijd volgen: zitten jullie allemaal op de universiteit? Ik doe nl HBO en daarvoor moet ik heel veel in subgroepen werken. Dit is het grootste struikelblok. Wanneer ik alles zelfstandig had kunnen doen was het makkelijker te doen geweest omdat ik dan veel meer in eigen tijd kan doen. De school heeft aangeraden misschien dan wat langer over het laatste jaar te doen, bv nu nog zo'n 1,5 a 2 jaar. Dat betekent dat ik bij steeds jongere mensen in de klas kom (ben inmiddels 31 jr) en financieel is dit ook niet te behappen.
    Ik vraag me soms wel eens af: is het nu werkelijk zo belangrijk in het leven om een papiertje te halen terwijl ik thuis het mooiste heb wat me is overkomen? Jullie merken het al, voorlopig ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.... :(

16. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik zit op de universiteit en ik hoef inderdaad nooit iets in groepen te doen. Ook hoef ik geen stage te lopen. Dat is inderdaad mijn grote voordeel. Ik kan alles gewoon lekker thuis doen, hoe en wanneer ik dat wil.

17. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Ik zit ook op de universiteit, maar ik moet gewoon 5 maanden stage gaan lopen in januari. Dan neem ik ouderschapsverlof op... Maar ik heb zelf ook weleens de gedachte waarom zo'n papiertje nu eigenlijk zo belangrijk is, maar als je het eenmaal hebt, heb je wel meer vrijheid ook qua financien en werkmogelijkheden denk ik altijd maar.

18. Littlebird

6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Ik doe ook HBO, en niet zozeer het werken in groepen is voor mij lastig, maar meer de practica lessen. De colleges kan ik wel missen, maar die niet. Dus die dagen zal ik ons kleine ventje toch wegbrengen. Nu scheelt het wel dat ik al wist dat ik zwanger was voordat ik aan de opleiding begon, nou ja ik kwam er twee weken voor de start van de lessen achter. Heb er heel bewust voor gekozen om toch mijn opleiding te starten.

Wat betreft kinderopvang en financien, ik werk niet, mijn man wel en ik kan een deel terugkrijgen via belastingdienst van mijn man en een ander deel moet ik bij de gemeente aanvragen. En zo krijgen we toch volledige toeslag die we ook zouden krijgen als ik zou werken.

En tja dat papiertje is in zoverre belangrijk voor mij dat als ik het heb en ik daarmee aan de slag kan mijn man thuis kan blijven of minder kan gaan werken. Hij is geschikter als huisman dan ik als huisvrouw

19. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Hebben jullie er dan geen moeite mee dat je de kleine op wisselende tijden naar de opvang zal moeten brengen? Daar gaat m'n ritme en regelmaat.... Ik heb het gevoel dat ik een slechte moeder ben als ik haar wegbreng naar een creche en er zit totaal geen weekstructuur in.

20. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met een voltijd opleiding. Ik werk 2 dagen en doe daarnaast een deeltijdopleiding, waarvoor ik 1 dag stage moet lopen en 1 middag/avond naar school moet.
    Het werken in groepjes vind ik ook lastig, maar gelukkig zitten er op de deeltijd opleiding veel moeders en mensen die werken, dus spreken we of af op tijden dat we normaal college zouden hebben of in het weekend of `s avonds ofzo. Dat vind ik wel fijn, want dan is mijn man thuis. Verder gaat Inge op mijn werkdagen en stagedag naar het kinderdagverblijf en op mijn schooldag naar opa.
    Ik voel me hier niet schuldig om, maar soms vind ik het zelf wel allemaal erg vermoeiend, zeker nu ze de laatste tijd `s achts weer 1 of 2 keer komt.
    Ik heb er ook aan gedacht om het in voltijd te gaan doen, maar dat lijkt me niet handig idd met de opvang. Ik denk niet dat ik me dan schuldiger zou voelen, maar het is zo`n geregel en voor mezelf vidn ik deze regelmaat wel lekker. Ik denk niet dat Inge er veel last van zou hebben, maar zij vindt het dan ook prachtig op het kinderdagverblijf en bij opa. ze is daar gelukkig heel makkelijk in. Volgens mij mis ik haar meer dan andersom, haha.

Deel Deze Pagina