Ons zoontje is morgen 16 weken oud. Vorige week heeft hij een week lang erge diarre gehad; waterig groen. En daarbij wat verhoging. Omdat hij goed bleef drinken en plassen en alert was, hebben we verder geen contact gehad met een arts. Sinds een paar dagen is zijn ontlasting weet normaal. Nu tref ik echter vanochtend allemaal spoortjes oud bloed in zijn ontlasting aan. Dat is natuurlijk niet goed. Hij is verder goed alert, maar lijkt wel vermoeider dan anders. Hij is vannacht ook vaker wakket geweest, huilend. Nadat ik even met hem had rond gelopen, sliep hij dan weer verder. Vanzelfsprekend heb ik de huisarts al gebeld; ik sta ingepland voor het telefoniach spreekuur tussen half vier en vijf. Maar zouden jullie dit afwachten? Of naar de eerste hulp gaan? Ik maak me wel zorgen. En hebben jullie misschien zelf zoiets ooit meegemaakt? Ik verwacht geen medische adviezen, maar wat ervaringen of tips zijn welkom...
Hoi, Zolang hij geen koorts heeft/krijgt en alert is en blijft zou ik het even afwachten. Maar snap dat je hier erg bezorgd over bent. En als jou gevoel zegt het klopt niet dan bel je alsnog naar de huisarts dat je geen telefonisch spreekuur wilt maar dat je langs wil komen. Beter schap en succes.
Hoe is de temperatuur? Ik zou denk ik wel even het telefonisch spreekuur afwachten want hij is, begrijp ik uit je verhaal, verder wel vrolijk? Zijn vermoeiheid kan natuurlijk komen doordat hij is wakker geweest. Maar als jij je niet goed erbij voelt om te wachten zou ik de dokter opnieuw bellen en aangeven dat je het niet wil afwachten en langs wilt komen.
Een telefonisch spreekuur? Ik had persoonlijk langsgegaan met luier en al. Bloed bij de ontlasting is altijd reden voor verder onderzoek imo. Of het nu bij pasgeboren baby's of bejaarden van 90 is.
Dank voor jullie reacties. Hij is inderdaad verder wel alert en vrolijk, maar toch ben ik er niet gerust op. Vind hem erg moe (gisteren heeft hij, naast andere slaapjes) van 11 tot 4 geslapen, met maar een kleine onderbreking om te drinken. Zijn temperatuur lijkt normaal, maar zal ik straks even opnemen. Ik snap je reactie Chebu, maar omdat ons zoontje erg gevoelig is voor prikkels en erg hangt aan ritme en regelmaat, heb ik om telefonisch contact verzocht. Mijn ervaring is dat huisartsen over het algemeen niets doen en je alleen doorverwijzen. Dat wil ik nu ook; een verwijzing naar kinderarts. Ik vraag me alleen af hoe dringend het is.... Kan ik het weekend afwachten? Oud bloed is natuurlijk een teken dat de bloeding zich verderop in de darm bevindt, maar hoe recent en omvangrijk is de bloeding... Daarom weet ik niet goed wat te doen...
Bloed bij de ontlasting was hier owv KMA. Wij zijn toen moeten overstappen naar pepti, dan endoscopie, en dan Neocate. Maar het kan ook een ontsteking zijn, daarvoor zal de ontlasting getest moeten worden.
Ik geef borstvoeding. Heb daar inderdaad wel over gelezen, maar hij heeft, naast reflux, geen symptomen van KMA. Is niet onrustig tijdens voeding en heeft geen eczeem.
Ik zou zelf echt de dokter bellen en aangeven dat je verwijzing naar kinderarts wil. Misschien kun je daar vandaag nog terecht. Als je pas vanavond daar terechtkomt op de spoedeisende hulp (want weekend) haal je je kind pas echt uit zijn ritme, lijkt mij? Daar kun je echt niet meteen binnenlopen nl.
Hier zoontje ook ooit bloed in ontlasting gehad. Was dus ook KMA. Meteen op de Neacate gezet. Inmiddels wordt hij bijna 2 en is hier al bijna een jaar helemaal van af.