Baby overal veel wakker/onrustig!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweemeisjes, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Mijn andere dochter is bijna vier en ja, ze heeft meer aan een uitgeruste mama! :)
    Wat fijn dat het bij jou ook zo ontzettend goed ging zeg! geniet er lekker van!

2. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Als ze gewoon nu lekker in de box wilt slapen, waarom zou je dat dan niet doen? Ze zeggen wel dat de box alleen een 'speelplekje' is, maar zo'n jong kindje weet echt nog niet wat dat is. Je kunt ook zeggen dat de box een plekje is waar de kleine tot rust kan komen.

En ik lees wel vaker dat er echte buikslapertjes zijn, ook dat kan (mits je het zelf natuurlijk goed in de gaten kan houden). Op een gegeven moment komt het echt wel allemaal weer goed, m.a.w. slaapt ze echt wel gewoon in haar eigen bedje.

WAt belangrijk is dat jij de rust vindt die je nodig hebt. Deze rust straal je uit naar jouw kindje en hoe rustiger jij bent, hoe rustiger jouw kindje zal zijn.

3. tweemeisjes

Gelijk heb je.
    Het CB raad het dan wel niet aan en had het over gewenning. Maar wij moeten d'r wel mee omgaan.
    Ik wil er ook niet al te zwaar aan gaan tillen, ze slaapt al vanaf het begin in de box. Het is vannacht ook gelukt om haar in het ledikant te laten slapen. Je krijgt zoveel adviezen dat je gaat twijfelen aan wat het beste is. De wandelwagen is niets mis mee hoor, en ik had het zeker ook gedaan als ze vannacht weer zo slecht had doorgeslapen.
    Het is ons tweede kindje, en toch ben ik nog een beetje onzeker hoor. Ze zijn toch allemaal anders, en geen baby met elkaar te vergelijken.

De rust heb je ook gelijk in, ik denk ook wel dat ik er ff doorheen zat. maar dat was maar heel eventjes :oops:

4. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Inderdaad, adviezen genoeg. Maar welke kun je toepassen op jouw kindje..dat is de grote vraag. Het blijft zoeken naar dat wat jouw kindje fijn vindt. En omdat elk kindje anders is, zijn ook de 'acties' wellicht anders. Mijn dochtertje is dus pas 1,5, dus het is allemaal nog niet zo lang geleden. Maar je merkt nu al de verschillen tussen de kindjes. En het is ook gewoon vaak een kwestie van uitproberen. Ik merkte zo bij toeval dat mijn zoontje lekker in de kinderwagenbak sliep. We waren met Kerst bij mijn zus en daar lag hij in de kinderwagenbak, omdat ze geen box hadden. En toen merkte ik dus dat hij daar bijna de hele dag in had geslapen! Maar als blijkt dat de kinderwagenbak toch niet echt helpt, tja, wellicht dat ik dan misschien het inbakeren zou uitproberen.

Laten we zeggen dat het je hersens wel actief houdt, hehe.....

5. tweemeisjes

Ja inderdaad!
    Het lijkt wel een puzzel wat nog niet af is, er onbreekt nog een stukje :)
    Er zit altijd verschil in kindjes, maar ik ben super blij dat ze niet huilt of last heeft van krampjes. Ik zie/hoor genoeg mama's wie er echt mee moeten rondlopen tot ze stil zijn. Gelukkig heeft zij dat niet. Positief nadenken is ook een hele opgave als je gewoon slecht slaapt! :oops:

Ze heeft om vijf eten gehad en slaapt nu nog lekker op haar buik.
    Nu denk ik dus echt dat het daar aan ligt hoor, want kan haar hoofd al optillen en draaien. (wel snel ook volgens het cb wie me niet geloofden totdat ze het zagen)
    Wat een rust!

Als het voor jou de uitkomst is is dat geweldig toch? En ik geef ook toe als het hier niet lukt ga ik dat ook maar eens proberen.

Fijne avond voor jullie!

6. tweemeisjes

geweldige fles die difrax!

7. tweemeisjes

Ze heeft doorgeslapen tot 7.00 uur! Sjonge jonge! Door die Difrax fles dus! veel meer voldaan, en het ging allemaal veel sneller. Daarom ben ik ook echt blij met deze adviezen!
    Pfttt als ik dit forum niet had gehad, had ik nu echt de knollen op. Voel me echt zoveel beter nadat ze gewoon lekker slaapt.
    Ik bedoel, gebroken nachten, tja.. je weet het hoort erbij maar fijn is dat nooit. (het went ook niet)
    Bedankt!

8. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Helemaal goed! Hopelijk gaat ze dat nu de komende nachten ook doen! Ons mannetje was na de nachtvoeding vannacht weer aan het spoken. Was om 03.30u wakker, fles gegeven en om 06.30u maar weer de volgende fles zodat hij eindelijk zou gaan slapen!

Tweemeisjes..hoeveel voeding geef je en hoelang doet ze nu over de laatste fles?

9. tweemeisjes

Ze krijgt een fles van 150cc met 5 schepjes voeding. Maar die drinkt ze niet altijd leeg! :oops:
    Volgens het CB geen probleem, ze neemt wat ze moet drinken.

Ze slaapt in ieder geval fijner nu, denk ik door de fles! Of het is gewoon toeval.
    Dat gespook is echt niet fijn nee, vannacht huilde ze 1x maar toen hebben we haar de speen gegeven en was het direct over.

Succes met jou zoontje!

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heej, wat fijn dat het bij jullie allebei beter gaat.
    Super! Het is idd echt puzzelen he.

11. Ik zou dan van Avent de naturally flow speen halen, die past zich aan het drinkgedrag van je dochter aan.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat super om te lezen dat de difrax fles zoveel verbetering heeft gebracht! Ik heb makkelijk praten, Louise dronk prima uit de Avent.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu al doorslapen :confused: ... wat een luxe :D ...

Verder zou ik idd niet te veel vasthouden aan het ritme ... na een tijdje ontdek je vanzelf het ritme van je meisje. En overdag zou ik haar lekker bij je laten slapen bijvoorbeeld in een draagzak, dan heb je ook je handen vrij voor je andere dochter. Ik vond het ideaal. Mirre heeft er tot een maand of 6/7 regelmatig ingelegen (op het laatste was het echt proppen) :)

14. tweemeisjes

Ja!
    Moet je nagaan dat er genoeg mama's zijn met een kindje wat zoveel huilt. Nu denk ik toch echt wel dat wij heel erg blij mogen zijn met een baby wat alleen maar huilt om eten. Een buurmeisje van ons heeft moeten rondrijden in de auto om het kindje stil te krijgen. Echt heel sneu!
    Maar het is gewoon hoe dan ook ontzettend pittig om zo'n kleintje tevreden te houden. Soms vraag ik me echt af hoe sommige mama's zo fris en fruitig naast het bed staan. (alsof ze een hele nacht hebben geslapen) en ik er direct uitzie als een lid van the Adams Family....

haha, hoe dan ook.. het is gewoon fijn om ervaringen te delen.

15. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    hahaha... zo zie ik er nu ook uit na 2 nachten met 4 uur slaap... Met dank aan de oudste (is het de een niet is het de ander wel grrr) en mezelf, aangezien ik niet in slaap val nadat ik wakker ben geworden 's nachts. Ook heel fijn.. not. Nou ja, dat komt wel weer als die kleine doorslaapt, maar ja... wanneer is dat he.
    Op zich slaapt ie wel goed buiten de voedingen om 's nachts. Gelukkig.
    Mijn eerste sliep trouwens ook veel in de box en dat ging helemaal prima. Voor de tweede is dat veel te onrustig, dus die ligt meer in bed.
    Hoeveel zijn jullie kindjes trouwens wakker overdag nu?

16. tweemeisjes

Bij mij is het heel verschillend hoeveel ze wakker is!
    Ik heb net de hele kamer opgeruimt, kerstboom afgetuigd hier en daar een paar dingen laten donderen maar goed. Ze slaapt daar op door. Wil haar wel laten wennen aan geluid. Zo direct bij de voeding na drie uur leg ik haar boven neer. Voor meer rust. Heb nog een kindje van drie en een half die echt heel veel geluid maakt haha.

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wennen aan geluid is prima toch...
    Hier was het 6-7,5 uur wakker (ik heb het ff bijgehouden). Maar dan echt van 1 uur tot soms 3 uur. Vanaf vandaag ga ik uit van 1 uur wakker en dan naar bed. Tot nu toe werkt dat best wel goed moet ik zeggen.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Fijn dat de Difrax fles helpt meid! :D

19. tweemeisjes

Dank jullie wel echt...
    Ode aan de fles hoor! haha.
    Wat een verschil met de baby! pffttt.. ze slaapt nog netjes door!

20. tweemeisjes

Pfft we hadden (slordig) gisteren de fles bij oma laten staan. toen moest ik dus voeden met avent, je kan wel raden wat er gebeurde. de hele fles terug! mijn man is nog 15 kilometer verderop de fles gaan halen! toen ging het perfect!

Deel Deze Pagina