Hoe oud was jullie baby toen hij/zij voor het eerst een nachtje ging logeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sax, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Hoi meiden!

Ben benieuwd of jullie mijn verhaal herkennen. Mijn zoontje is nu 6 maanden oud. Een heerlijk knulletje (maar dat vind iedere moeder:D). Bij mijn ouders heeft onze zoon het heerlijk. Hij is daar 2 dagen in de week als ik moet werken. Mijn ouder zijn dol op mijn zoontje en ik ben altijd met een enorm gerust gevoel op mijn werk als hij daar is. Dus wat dat betreft gaat alles prima!
    Nu gaan we eind juni met een groep vrienden naar Concert at Sea. Hartstikke leuk. Lekker een dagje weg. Maar aangezien het een flink eind rijden is moeten we er eigenlijk een nachtje aan vast plakken. Ook heel erg leuk, gezellig hotel geboekt met zijn allen. Maar naarmate 'de dag' dichterbij komt, heb ik er steeds minder zin in... Ik heb het gevoel er helemaal nog niet aan toe te zijn om onze zoon een dag en nacht te moeten missen...

Hoe ervoeren jullie de eerste keer dat jullie zoon/dochter uit logeren was?

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    7 weken. Vreemd maar ook wel eens prettig om uit te slapen. Ze is nu zes maand en drie keer uit logeren geweest.

3. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog nooit.

ZL is 15 maanden en hij slaapt niet door.
    En ik wil dat andere mensen niet 'aan doen' want hij is snachts vaak echt aan het spoken.

4. girly84

girly84 Lid

6 jul 2012
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoon gaat zaterdag voor het eerst weg te logeren is dan 12 weken oud. Wel spannend maar komt vast goed!;)

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Dochter is 13 maanden en nog nooit uit logeren geweest. Moet er ook echt nog niet aan denken ook! Ze slaapt de laatste tijd vaak tussenin en ik kan al niet slapen als ze "lang" in haar eigen bed slaapt, laat staan als ze niet thuis slaapt! Ik denk dat ik dan helemaal geen oog dicht doe....

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    7 maanden, mijn broer trouwde in amsterdam en wij bleven daar slapen, dus de kleine naar mijn schoonouders. Hij gaat er nu vaker slapen, ook bij mijn ouders. Thuis is hij niet een goede slaper, maar uit logeren gaat meestal beter! Wel fijn af en toe een nachtje voor ons alleen

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nog nooit. Ze is nu bijna 17 maanden en ik denk dat het nog heeeeeel lang duurt eer ze een keer gaat logeren.. Wij plannen gewoon geen tripjes waarbij we elders moeten overnachten..

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sam was een week of 16 denk ik. Ik had er niet zo heel veel moeite mee. Even tijd voor ons samen. Sam logeert nu 1 x per maand ongeveer bij de opa's en oma's. Dan hebben mijn man en ik tijd voor elkaar.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier nog een jonkie, maar ik ben er zelf voorlopig niet aan toe.... Ook al klinkt een nachtje doorslapen me als een feest in de oren. Ik heb ook het vermoeden dat ze elders gewoon een onrustig slaapt. Daarnaast heb ik nog 1 nachtvoeding... Geen ramp, maar om daar nu opa, oma of wie dan ook 's nachts mee 'lastig' te vallen.
    Het is goed zo... Wie weet ooit :D.

10. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat ons mannetje echt (bijna) klokje rond slaapt en niet meer voor een nachtvoeding komt. En aangezien hij zijn kamertje bij mijn ouders door en door kent, verwacht ik daar geen problemen.
    Maar ik denk dat ik er gewoon overheen moet. Het is ook heel erg leuk om weer eens een keer iets met vrienden te ondernemen... Maar pffffff ben wel in tweestrijd hoor.... En mijn man herkent het helemaal niet!!! Die heeft het er totaal niet moeilijk mee. Die zegt: hij heeft het heerlijk bij opa en oma, dus waarom maak je je zorgen?

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn oudste was 9 maanden ofzo en vond dat echt heel erg moeilijk. Ik ben huilend naar huis gereden, maar toen ik hoorde dat hij het leuk had was dat klaar.

Mijn jongste was 5 maanden, dat wilde ik niet, maar ik werd geopereerd dus ik moest. Dat vond ik ook vreselijk, maarja het moest. Hij vond het wel prima, dat stelde me gerust.

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    in het eerste jaar is onze kleine man 4 keer uit logeren geweest.
    Voor het eerst met 4 maanden.
    De 1e keer was naar mn eigen ouders
    daarna is ie nog 2 xnaar mn schoonouders geweest en nog 1 keer naar mijn ouders.

De 1e keer hebben we hem uit logeren gedaan omdat we een gezellig avondje uit gingen met vrienden omdat ik 30 werd.

Daarna is hij alleen uit logeren gegaan omdat onze ouders het zo leuk vinden.

Nou, we zijn daar mee gestopt.
    Ik heb er geen lol aan.
    Ben toch automatisch vroeg wakker
    En onze kleine man is daarna 1 tot 3 dagen van slag.
    Maakte trouwens niet aan bij wie hij dan vandaan kwam.

we hebben het een paar keer de kans gegeven maar iedere keer was het hetzelfde verhaal.

Kind beseft het nog niet dus tot die tijd geen logeerpartijtjes meer.
    Of het moet noodzakelijk zijn...
    hij is nu denk ik een jaar geleden voor het laatst uit logeren geweest en vind het voorlopig wel best zo.

Mn schoonouders zaten in het begin heel erg te zeuren dat ze vonden dat ie wel erg weinig kwam logeren maar hebben ze er nu gelukkig ook bij neergelegt.

Onze kleine man is heel erg gevoelig voor veranderingen namelijk.
    Pas zijn we wel een avondje weg geweest, hadden een feest van een bruiloft en toen hebben mn schoonouders opgepast.

Hij is lief gaan slapen toen mn schoonmoeder hem op bed had gelegt niks aan de hand.
    Totdat wij thuis waren en de kleine man ons waarschijnlijk hoorde.....
    Hij ging gelijk kermen en ben tot 2 uur snachts met hem in de weer geweest.

en nog een voorbeeld,
    Zijn pas geleden een midweek weggeweest...
    Slapen een drama...
    En we waren weer thuis en meneertje valt gewoon weer lief in slaap terwijl hij daar ons elke avond tot een uurtje of 11 heeft bezig gehouden.
    Dus tja...

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Bij 12 weken. Toen begon ik met werken. Tot nu. Ze slaapt 1 x in de week bij mijn moeder. Ze slaapt daar meestal goed en het is inmiddels zo'n beetje haar tweede thuis.;)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze is nu bijna 16 maanden en nog nooit uit logeren geweest. Vind ik echt nog niet nodig.

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    16 maanden.

Ik zag er erg tegenop maar vond het eigenlijk best fijn. Even jezelf kunnen zijn ipv alleen maar moeder.
    Ik ben alleen en fulltime thuis dus na 16 maanden 24 uren per dag de zorg voor mijn dochter te hebben gehad was het best welkom even tijd voor mezelf te hebben :)

16. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    6 weken, toen hadden wij een bruiloft. Ik en manlief zijn na de bruiloft ook naar het logeer adres (opa en oma;)) gegaan en hebben daar ook geslapen.
    Volgens mij de eerste keer zonder ons was ze 4 mnd.
    Ik heb er totaal geen probleem mee om haar te laten logeren. Ik vind het fijner om haar bij opa en oma te laten slapen ipv dat zij bij ons komen oppassen. Dan zit ik zo op de tijd te letten en kunnen zij ook niet hun eigen ding doen.
    En ik vind het belangrijk zo af en toe eens uit te gaan of met z'n tweetjes eens een nachtje weg te gaan.

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn dochter ging met 1 jr en 11 mnd voor het eerst 1 nacht uit logeren, wij hadden ene bruiloft.
    Mijn dochter ging een week na haar 2e verjaardag uit logeren voor 3 nachten. ik lag toen in het kraambed. Vond het heel eng, maar wist dat mijn dochter het echt super zou hebben bij opa en oma.

Mijn zoon gata misschiend deze week voor het eerst uit logeren voor 1 nachtje. Ik breng hem wel op bed daar.

Ik geef BV en vindt uit logeren gaan daarom niet echt makkelijk. daarnaast hoeft het van mij ook niet, ik vind het fijner om ze bij me te hebben.

18. sepherine

sepherine Niet meer actief

Nog nooit , ons oudste is nu 27 maand en nog nooit uit logeren geweest , jongste is bijna 1ven ook nog nooit uit logeren geweest , zal nog wel een paar jaar duren

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

3 1/2 maand, we hadden toen een bruiloft verder weg met overnachting. Daarna toen ze 16 maanden was (ook bruiloft) en nu dit weekend weer ivm een bruiloft in het buitenland.

3x in 2 jaar tijd dus, we doen het eigenlijk alleen bij bruiloften die ver weg zijn :D.

20. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Nog nooit ook en hij is 14 maanden ik moet er ook nog niet aan denken.

Deel Deze Pagina