De eerste weken buiten beschouwing gelaten (algehele chaos en drama) slaapt ze in haar eigen kamertje. We hebben er maar 1 maar zijn als ouders redelijk neurotisch waar t structuur betreft op bepaalde punten en dit is er wel eentje. Tenzij t hommeles is en ze heel veel pijn of ellendig is, dan is ze waar wij zijn. (in de nacht slaap ik dan bij haar op de kamer) In sommige gevallen is ze sneller dan ons en ineens in slaap gekukeld in de box, dan laten we haar liggen. In dr kamertje is overdag t rolgordijn omhoog en dr normale gordijnen wel dicht (kamertje met enkel glas op t zuidwesten, als t niet de felle zon is dan is t wel de tocht) Dus wel duidelijk onderscheid tussen dag en nacht.
Hier slaapt ze in principe in haar eigen kamertje in haar eigen bed, maar... wij hebben geen al te beste slaper en soms moet ik ook heen en weer naar de peuterspeelzaal, dus het is ook wel een beetje wat op dat moment werkt en/of het beste uitkomt. Ben ik gewoon thuis, hoef ik nergens heen gaat ze altijd eerst in d'r eigen bedje, lukt het haar niet om te slapen of is ze na een kort slaapje alweer wakker en lukt het haar niet om verder te slapen dan gaat ze in de draagzak of slaapt ze nog bij mij op schoot verder. In de box slapen doet ze niet, lukt haar niet en probeer ik dus al niet eens meer. Momenteel ligt ze in de kinderwagen te slapen hier beneden, omdat we haar broer naar de psz moesten brengen en dan ga ik haar natuurlijk niet weer uit de wagen halen en in d'r bed leggen. 's Avonds is ze meestal nog bij ons beneden, maar gisteravond lukte het opeens wel om in haar eigen bedje een paar uurtjes te slapen, de nacht ligt ze in principe ook in d'r eigen bedje, mocht ze echt de slaap niet kunnen vatten dan neem ik d'r even bij me in bed en als ze dan goed slaapt en ik wordt (weer) wakker, dan leg ik d'r over in d'r eigen bed.
@wendy424 ben benieuwd waar je nu voor hebt gekozen. Denk dat je er vanzelf achterkomt wat werkt voor jou en je kleine. Ik vond het in het begin ook zielig als ze alleen lag, mn meid is alleen snel geprikkeld en ik ben neurotisch wat betreft 'hoe het hoort' (word nu minder) dus ze kan het beste in haar bedje
Ik heb gister haar in de ochtend en in de middag 1 slaapje in haar bedje laten doen en de 2 kortere slaapjes beneden in de box/op mijn arm en merk dat het haar goed doet. Ze sliep afgelopen nacht gelijk 7 uur achter elkaar. Als ze in de 2 korte slaapjes ook onrustig is leg ik haar alsnog boven en als het slapen dan niet lukt leg ik haar lekker op mijn arm. Op deze manier is ze toch wat uurtjes bij ons beneden en raakt ze ook wat gewend aan drukte en heeft ze ook haar rust die ze nodig heeft
Ja die 7 uur zijn heerlijk begin me weer een beetje mens te voelen haha. Ben heel blij dat ik nu een manier gevonden heb. Zo kan ik mijn zoontje ook wat tijd alleen geven en is zij ook tevreden