Hey meiden, sorry weer een slaapvraag. Onze meid is al een tijd een goede slaper 's nachts (19.30 tot nog 6.30 met af en toe een verloren speen). Alleen ze heeft de afgelopen 4 nachten iets nieuws. Bedtijd gaat hetzelfde als altijd maar na een uur schrikt ze ineens wakker en begint dan meteen heel hard te huilen. Zo hard dat meteen haar neus verstopt is. Bij het troosten kruipt ze zowat in me (of in mn man), ze huilt echt dikke tranen en snikt en daarna gaat ze weer naar bed. Na een half uurtje ongeveer slaapt ze dan weer. We snappen er helemaal niks van... De rest van de nacht slaapt ze dan zoals altijd (tot nu toe). Ze is ongeveer 6.5 maand. Iemand een idee wat het is?
Geen idee wat het is, maar Bo heeft dit soms ook. Soms na een uur, soms pas na 3 uur. Ook niet iedere avond. Eigenlijk is er geen pijl op te trekken, maar het gebeurt zo'n twee keer per week. Soms ook wel eens een week niet. Ik denk dat ze dan gedroomd heeft, maar zeker weet ik het natuurlijk niet. Ik zit nog steeds te wachten tot het stopt
Geen idee wat het is, maar mijn dochter had het ook. Er zat weinig anders op dan haar te troosten, en daarna ging ze ook probleemloos weer slapen. Het ging vanzelf over maar ik weet niet meer hoe lang dat geduurd heeft. Als het bij jouw dochter altijd na een uur is, zou je kunnen proberen om haar kort daarvoor even wakker te maken. Hoeft niet klaarwakker, maar zo doorbreek je misschien een patroon in haar slaapcyclus. Je zou haar even kunnen opnemen en haar een slokje water laten drinken, dan is ze niet helemaal wakker en het zuigen kalmeert, zodat ze hopelijk meteen weer verder gaat slapen en het niet op een brullen zet.
Ff mn 'Oei ik groei-boek' erbij gepakt. Kort omschreven: rond 25-27 weken leren ze relaties tussen dingen om zich heen te begrijpen. Eén van de belangrijkste daarvan is dat je baby nu de afstand (diepte) tussen twee dingen waar kan nemen. Ik denk dat je gup deze nieuwe vaardigheid verwerkt tijdens de slaap (dromen cq. nachtmerries dus).
Ik geloof dat we t hebben gehad maar weinig in memory van geregistreerd. Zijn van die dingen waar je ineens in terecht komt en ook ineens weer foetsie zijn terwijl je nog aan t puzzelen bent wat t toch kan wezen. Oei ik groei app is ook aan te raden mocht je t boek nog niet hebben. Vindt m zelf erg geinig en ook wel handig (beetje referentiekader voor wat die kleine nu toch weer aan t sjouwen is).
Thnx dames. Heb de app en t boek ook en we zaten te kijken. Ze zit nu in week 29 en daarin leert ze blijkbaar dat niet iedereen papa en mama is en kan de eerste fase van eenkennigheid optreden. Maar omdat ze de eerste keer gewoon slaapt zoals anders en we ook gewoon weg kunnen lopen waren we hier niet echt op bedacht. Denk inderdaad dat het dan verwerken is. Maar vind het zo bijzonder dat het steeds echt na een uur is. @hummeltje5 zo grappig dat je gup zegt, dat zeg ik ook heel vaak @Vero0504 hoop dat het inderdaad zoiets is dat ineens weer voorbij is
Ook een hele tijd gehad, ineens schreeuwde hij heel heftig en we moesten hem dan rustig maken. Ineens was het over en sindsdien slaapt hij ook makkelijker in.
Ja dat heeft mijn zoontje ook gehad, ook exact na een uur. Ik dacht zelf dat het dromen waren omdat hij soms echt nog sliep. Na een paar weken was het over. Wij deden ook even troosten en dan weer verder laten slapen.
Oh wacht, ja weet t weer. Die periode moesten we om en om naar boven. Bij bepaalde tonen moet ze mij hebben, bij andere tonen dr vader (en oh wee als de verkeerde komt). Wij noemde t aanwezigheidscontrole of inspectiedienst controle. Is inmiddels allang weer over. Nu is iedereen die een speen of knuffeltje kan retourneren van harte welkom, al staat ze raar te kijken als oma ineens boven komt.
Gisteravond heeft ze een avondje overgeslagen en vanavond was het na 45min maar sliep ze binnen 2min weer. Het blijft bijzonder en zielig om te horen en zien!