Hoi hoi, In september wordt m'n zoontje 1 en van familie krijg ik al een tijdje de vraag wat ze hem kunnen geven. Eigenlijk willen wij niet dat hij teveel speelgoed heeft. Is namelijk nergens voor nodig. Ze kunnen maar met 1 ding tegelijk spelen en de helft beland dan in een hoek. Nu wil iedereen natuurlijk wel iets geven maar dan krijg je dus prul spul. Alleen directe familie is al 5 stellen, vrienden/buren etc nog niet meegerekend. Zijn er hier meer die er zo over denken en hoe heb je dat opgelost met cadeautjes? p.s. in de kraamweek hebben we best veel speelgoed gekregen wat geschikt is voor kind van 1 jaar en ouder. Zoals puzzel, vormendoos, beestje om achter zich aan te trekken, een 'fietsje' met duwstang.
Harde kartonnen boekjes of voorleesboeken, dat is altijd leuk. Onze dochter vind zelf "lezen" heel erg leuk. Als je geen kleinere dingen wil, kun je ook aan je naaste familie iets groters vragen. Bijv iets voor in de tuin als je die hebt, zandbak oid. Voor binnen een tafeltje met 2 stoeltjes..
Mijn zoontje is net 1 geworden en ondanks dat we hebben gevraagd geen speelgoed te geven, maar bv. kleding/slaapzakje/schelpzandbak te geven, hebben we bijna alleen maar speelgoed gekregen haha. Hartstikke leuk hoor, mijn zoontje vindt het allemaal geweldig (ik zet de komende tijd zo nu en dan iets nieuws neer), maar iets anders dan speelgoed was ook heel welkom geweest. Een mooie drinkbeker, oefenbestekje, , kledingsetje, slaapzakje, cadeaubon. Desnoods stopt de gever dit in een grote doos, mooi inpakken en een ballon erbij. Daar is je mannetje vast ook blij mee
Als je zelf kado ideeen hebt (zodat je geen prul spul krijgt), zou ik een online verlanglijstje aanmaken. Kan iedereen iets uitkiezen en afstrepen (zodat je niet iets dubbel krijgt). Hebben wij met kraambezoek ook gedaan. Ideaal!
Misschien kan iedereen wat bij elkaar leggen zodat je een jaarkaart kunt kopen voor een dierentuin of zo? Weet niet of jullie daar van houden.
Hier heeft hij het volgende gehad: * Heel veel duplo, hij vind de blokjes nu al leuk om mee te spelen en de autootjes om mee te rijden e.d. Straks kan hij er mooie dingen mee bouwen. * Buitenspeelgoed, zoals emmertjes, schepjes, gietertjes * Waterbaan voor buiten * Opblaasbadje * Rugtas, hij hoeft nu lang niet altijd zoveel meer mee als een paar maanden terug, dus regelmatig heb ik aan een rugtasje genoeg. * en een driewieler met duwstang, maar die hebben jullie dus al Verder nog wat losse dingen zoals een boekje, een cd, een speelgoed afstandsbediening van v-tech en een kruiptunnel van de IKEA. Misschien zit er nog iets voor je zoontje tussen?
knutselspulletjes? Potloden tekenboek ( eventueel met alleen witte bladeren zonder voorgetekend iets) verf. verfschort kwasten buitenspeelgoed. geld voor op zijn spaarrekening of spaarpotje
Hier trouwens ook een online verlanglijstje gemaakt en inlognaam en wachtwoord in de uitnodiging gezet, ideaal! Kreeg er veel positieve reacties op, mensen vonden het super handig.
Megabloks en toet toet auto's Loopfietsje Badjasje Driewieler met duwstang Zo'n tafeltje met 2 stoeltjes om aan te kleuren etc Zandbak / badje Rugzakje Reiskoffertje Buitenspeelgoed (zandtafel/schepjes etc) Babyschommel (vindt de mijne fantastisch)
Duplo is supermakkelijk cadeau voor iedereen, allerlei leuke setjes, van goedkoop naar duur. Met wielen, voor in bad, met dierfiguurtjes etc. (gooi je allemaal in 1 grote doos, zie je er niks meer van!) Kartonboekjes en prentenboeken/kijkboeken is ook leuk (kan je ook leuk in een kast wegzetten)
Handig dit topic, ik begin ook al een beetje na te denken over de 1e verjaardag, oma vroeg van de week al wat ze kunnen geven. Ligt een beetje aan je kindje maar een activity table kan heel leuk zijn. Verder ga ik voorleesboeken vragen, Jip en Janneke, Pluk van de Petteflet, Floddertje, etc. Verder nog wat bestek en andere dingen die ze nodig hebben aan tafel of onderweg. Je kan ook kleding vragen. Wanten, sjaal en muts voor in de winter bijvoorbeeld, leuke trui of pyjama.
Dank voor alle reacties. Er zitten in ieder geval wat dingen bij waar ik nog niet aan gedacht had, maar ook dingen die we al hebben gekregen in de kraamweek. Het probleem is dat we niet willen dat hij zoveel krijgt. Ieder stel wil iets geven. Opas en omas willen natuurlijk een groot kado, wijzelf willen iets moois en de tantes willen ook iets moois geven (geen klein iets als potloden). Dat zijn dan al 6 grote kado's. Ik vind het heel lastig om dan voor iedereen iets te bedenken. Had het idee dat wij van Toet toet auto's zo'n baan zouden geven en anderen dit zouden aanvullen met onderdelen. En hoe denken jullie over het vragen van geld voor zijn spaarrekening? Is dat raar?
Vind dat wel een goed idee om aanvulling op de toet toet auto's te vragen. Zo heb je stevig speelgoed waar ze lang mee vooruit kunnen en je krijgt dingen die je ook echt kunt gebruiken. Geld voor spaarrekening zou ik zelf alleen aan de opa's/ oma's vragen, die vaak toch wat meer geven. Hier is dochter net ook een jaar geworden. Wij hebben haar zelf een vtech 2 in 1 auto gegeven en een zand/watertafel. Van opa en oma heeft ze de toet toet treinbaan gehad, maar dat is vrij lastminute gegaan, anders had ik ook dingen voor toet toet erbij gevraagd. Vind het echt mooi en stevig speelgoed (al heeft ze er nog niet zoveel interesse in op dit moment, maar dat komt vanzelf). Daarnaast nog kleding waarmee ze weer even vooruit kwam. De rest van de familie heeft geld ingezameld en een gezamenlijk kado gegeven. Hier was ik heel blij mee, wilde juist weer wat nieuw speelgoed voor haar hebben, en op die manier heeft ze een paar grote kado's gehad van Fisherprice waar ze weer een tijd mee vooruit kan. Vond dat zelf wel fijner dan allemaal kleine kadootjes die in de kast verdwijnen. Van mijn schoonzus die apart iets gaf heeft ze trouwens o.a. draaitollen gehad en die zijn echt een hit. Ze slaat er lustig op los om ze maar te laten draaien, heel leuk om te zien!
En als je dan toch prul spul krijgt....lekker mee laten spelen en als t stuk is in de kliko! Hier ook veel action dingen (sommige heel stevig en goed) andere dingen snel stuk....die gaan de kliko in. Ik leg ook steeds wat weg, kun je af en toe wat nieuws te voorschijn halen. Leuk met de vakantie ofzo. Mn zoon heeft een leuke brandweer speeltent van de hema, vrij klein op te vouwen, zit in de vakantiekoffer,zodat hij daar iets nieuws heeft. Evt te veel aan speelgoed gaat hier naar opa's en oma's toe
Online verlanglijstje is handig. Maar welke site is dan het beste of makkelijkste. Ik was net namelijk op een site waar de lezer van mijn verlanglijstje zich ook moet registreren. Nou denk niet dat mijn vrienden en familie daar op zitten te wachten. Iemand tips?