Ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Mijn zoontje van bijna 10 mnd heeft vorige week buikgriep gehad. Dinsdag en woensdag met koorts, diarree, overgeven etcetc. Donderdag ging t wat beter, maar vanaf vrijdag duidelijk pijn met veel zure luiers en zo nu en dan beetje spugen. Dat is sinds gisteren ook over. Heb hem vanaf vrijdag voor de nacht een zetpil gegeven. Dat doe ik alleen omdat ik denk dat hij pijn heeft. Overdag is hij zeurderig, jengelig, wrijft in zn gezicht, wil veel bijten en zn hoofd overal in of tegenaan duwen. Ook grijpt hij meer naar zn oren. Hij huilt ook veel, zo ineens. Hij heeft geen koorts meer en sinds gisteren ook geen zure luiers meer. Ik mag absoluut niet in zn mondje voelen. Hij laat duidelijk merken dit niet fijn te vinden. Nu wou ik afgelopen nacht zonder zetpil proberen, maar rond 01.00 begon het weer. Zo hard huilen en gillen. Dat ben ik helemaal niet gewend van hem. Normaliter slaapt hij prima en jengelt ie wel eens, maar valt ook weer prima in slaap zodra hij zn speentje gevonden heeft. Na 1.5 uur van heen en weer lopen, troosten, bij me nemen etcetc heb ik toch weer een zetpil gegeven. En nu ligt ie vanaf 02.30 rustig te slapen. Ik ga straks de huisarts bellen of hij even naar zn oortjes wil kijken. Maar ik denk dat vooral pijn is van doorkomende tandjes. Herkennen jullie die 'symptomen' ? Ik weet t niet meer van mijn oudste. En wat doen jullie tegen de pijn, met name de nacht? Ik geef ook chamodent. Vraag me af of 1 zetpil in de nacht kwaad kan. Overdag geef ik dat niet, maar hij moet toch slapen 's nachts?
Edit: klinkt herkenbaar bij ons waren dat tandjes idd. Pijn aan oortjes/oortje trekken kan daar bijhoren. Net als rode wangen/spuitluiers/kwijlen/bijten en wat koorts. Die van ons dronk ook alleen melk als die minder warm was. Reguliere temperatuur moest ze echt niet. Paracetamol kan je gerust geven, neem aan dat t verder gewoon een gezond kindje is (geen lever/nier kwalen etc). Slapen/rust is de beste heelmeester, met te weinig slaap wordt elke pijntje erger omdat je t gewoon slechter kan hebben. Chamodent hielp hier trouwens geen bal, wij hadden dentinox. Dochter van ons is resistent tegen paracetamol als ze echt pijn heeft dus wij kregen ibuprofen voorgeschreven na controle van de huisarts. Niet erg blij mee, vind t tuig van de bovenste plank (risico van maagbloedingen enzo) maar ik heb t zelf ook dus dat heeft ze helaas van mij geerft.
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu ook dentinox gehaald. Morgenochtend kunnen we ook naar de huisarts om naar zn oortjes te laten kijken.
Hier heb ik hetzelfde gehad, waarvan ik dacht tandjes maar tot op heden helaas niets te ontdekken. Maar ik heb dus ook ruim 1.5 week paracetamol aan mijn zoontje gegeven voor de nacht. Zonder werd hij echt gillend wakker, met sliep hij een stuk rustiger. Heb het ook met de huisarts overlegd toen ik daar voor iets anders was, maar die gaf ook aan dat het niet echt veel kwaad kon. Maar hij gaf wel aan dat het dan wel een reden moest hebben om te geven, als de tandjes uitbleven en hij pijn bleef houden in de nacht wilde hij mijn zoontje graag eens zien om te kijken wat de oorzaak kon zijn. Inmiddels hier gestopt met de paracetamol (ondanks dat er nog geen nieuwe tanden te zien zijn), de nachten zijn weer een stuk rustiger, waarschijnlijk kwam het hier door een hevige griep die er kort op volgde. Maar conclusie is dus dat de huisarts had aangegeven dat een aantal weken gebruik in de nacht geen kwaad kon, als het maar duidelijk is waarvoor je het geeft (en het dus uiteindelijk tijdelijk is).
Je hebt tegenwoordig ook Neurofen in drankvorm voor kinderen. Is volgens mij ook op (gedeeltelijke) basis van ibuprofen, wellicht dat dat nog een optie voor je dochter is? Hier bij toeval eens gekocht omdat het drankje met paracetamol op was in de winkel (dochter wil hier dus echt geen (zet)pil), maar eigenlijk niet gebruikt omdat ik ibuprofen voor die kleintjes idd zo heftig vind. Maar als dat het enige is wat helpt bij je dochter dan is dit misschien nog een idee ipv de ibuprofen via de dokter.
Die hebben we ook voor onze dochter. Hij is vrij verkrijgbaar dus hoefde m officieel niet voor te schrijven maar ze was krap aan 6 maanden en de apotheek doet (terecht) erg lastig met uitgifte. We zijn er met pijn echt van afhankelijk dus kennen t middel, maar ik druk wel iedereen op t hart: kan je het af met paracetamol gebruik dan alsjeblieft geen neurofen. Wil je neurofen gebruiken lees alsjeblieft de bijsluiter heel goed naar de risico's. Maagbloeding is maar een kleine kans, maar t zou je kind maar wezen.