Onze kleine van 9mnd is voor t eerst ziek. Ze heeft een enorme snotneus, hoesten en ze is erg huilerig. Slapen en drinken nauwelijks, wel een potje fruit, half potje avondeten, yoghurt en stukjes brood op. Ze wil maar een paar slokjes van steeds 10cc krijg er onmogelijk meer vocht in. Ik heb haar gemeten omdat ze zoveel jammert en rode wangen had en ze heeft 39.4. Ze heeft nog nooit koorts gehad dus voel me er echt rot over. Moet k nu wat doen?
Als ze zich akelig voelt, paracetamol geven. Naar bijsluiter en dat verdelen over de dag. Verder kijken of ze nog wel drinkt, evt knijp fruit of waterijs oid. Hier een met koorts in bed. Ze geeft zelf aan of het gaat, ik geef dus niet standaard paracetamol maar als ze huilen en jammeren dus wel.
mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft ook koorst 39.8 hij is huilerig en drammerig dus ik geef pcm, mijn dochters worden van een beetje verhoging al mopperig en krijgen dan pcm omdat ze zich dan echt niet lekker voelen, mijn oudste kan met 41 graden nog naar school en heeft er echt geen last van en die krijgt dan ook geen pcm koorts mag gewoon 4 dagen aanhouden. zolang ze goed drinkt.... wil het drinken niet probeer dan bijvoorbeeld ijs, waterijsjes, mag of wil je geen suiker geven dan bijv zelf ijsjes maken met alleen water, soms wil lekker kippenboullion er ook wel in bij onze (oudste drie )kinderen soms met een beetje extra zout omdat dit vocht vast houd zodat ze niet uitdrogen
Pff het heerst he! Bedankt voor jullie tips mss toch straks maar wat ijsjes halen, normaalgesproken niet in huis in januari. Ze is wat rustiger nu in bed. PCM heb ik in huis, zat al steeds te twijfelen omdat ze met koorts mss wel weer sneller het virus eruit krijgt... Ik ben ook nog ongesteld, kan echt niks hebben, was net aan t meehuilen gelukkig mijn (nuchtere) vriend thuis, bah ze is nooit ziek
Ze heeft er duidelijk last van, dus dan geef je gewoon pcm. Ook niet te druk in maken. Vooral blij zijn dat je het 9 maand getrokken hebt zonder ziek zijn! Op deze leeftijd kunnen ze tenminste al wat hebben.
Hier ook een mannetje wat gister opgehaald moest worden van KDV met 39.7. Ik was dit keer terughoudend met de pcm omdat hij gewoon vrolijk was (heb het voor de nacht toch gedaan), maar als ze zo'n last heeft gewoon lekker doen hoor! Ik heb nog nooit gemerkt dat iets langer duurde omdat ik pcm gaf. Sterker nog, hier knapt hij eerder op omdat hij dan goed en veel kan slapen. Als het drinken echt niet wil lukken kun je ook eventueel nog fruit(hapjes) geven, zit ook nog aardig wat vocht in. Maar ze kon ook nog wel eens een keelontsteking hebben, en dan zal je zien dat het drinken beter gaat na pcm. Goed de luiers in de gaten houden, als ze erg licht worden of zelfs met niks erin, even de hap/huisarts bellen. Ook als de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt. Veel beterschap en probeer zelf ook te relaxen (zegt deze mama die gister moest huilen nadat kdv belde ). Komt allemaal goed!
Ik geef niet snel iets met koorts, maar als ze zo ziek zijn dat ze niet meer drinken, dan krijgen ze echt een paracetamol. Je wilt niet dat je kindje uitdroogt. Dus lekker een paracetamol geven, ze blijven er echt niet langer ziek van. Sterkte!
Lekker een zetpil geven idd en vanwege de verkoudheid zou ik morgen ook even neusspray, (zoutoplossing voor baby's) halen, om de neus open te houden en te voorkomen dat het evt een oorontsteking wordt.
Paracetamol geven en lekker dicht bij je houden ook voor je eigen gevoel Het heerst hier vorige week omstebeurt ziek Heb je ors? Kan je dit geven met water dan weet je igg dat uitdrogen niet op de loer ligt Beterschap
Ik heb een zetpil gegeven maar helpt helaas niets, wordt alsnog steeds huilend wakker . wil ook niet bij ons liggen pff . ze wil af en toe wel paar slokken water. Neusspray heb ik ook al gegeven
En even douchen met haar? Mijn dochtertje van bijna 4 mnd is ook enorm verkouden en wat koortsig. Koorts is wel gezakt na een zetpil, maar ze blijft huilerig en snotterig. Dus ben maar lekker met haar gaan douchen.
Hier vorige week zoontje van 9 maa de. Koorts Maar heb geen zetpil gegeven hij was er ook niet heel hangerig door en sliep wel langer als normaal Gewoon lekker verwennen
vanmiddag heb ik haar gedoucht, vond ze fijn maar zodra ze er onder vandaan was rillen en huilerig ondanks warm aankleden. Ze heeft nu flesje 180+6 opgedronken
Oké Ziek zijn hoort erbij Je dochter is nog nooit Ziek geweest wees blij Mijn zoontje van 9 maanden heeft al een en ander meegemaakt Met 3.5 week entero virus 5Dagen opname Met 9 weken met ambulance mee Was ook grieperig hoesten benauwd en overgeven en ineens werd die blauw en slap meteen 112 gebeld Na 2dagen mochten na huis konden niks vinden Heeft oorontsteking blaasonsteking gehad Spruw 2x En heeft vocht achter trommelvlies vanaf geboorte krijgt buisjes
Paracetamol Neusspray en evt otrovin snotzuigertje om de neus vrij te maken Z'n xylo 0,25% als bovenstaande onvoldoende werkt Bij weinig drinken wat limonade toevoegen of iets sterker maken dan normaal Niet te warm aankleden Lekker veel knuffelen, samen op de bank TV kijken Idd fijn dat je de dans al 9 maanden ontsprongen bent. Hier al verkouden vanaf 2 weken... Maar wel erg zielig, zo'n ziek kleintje. Beterschap!
Wat een nare reactie, zeg. Ik vind het heel erg voor je kindje en voor jou wat jullie allemaal al meegemaakt hebben, maar met deze reactie zeg je eigenlijk tegen TS: zeur niet zo, het kan nog veel erger. Tenminste, zo komt het op mij over. TS maakt zich zorgen om haar kindje en dat is haar goed recht. Of het nu "alleen maar" koorts is of wat jouw kindje heeft meegemaakt, we maken ons allemaal zorgen als ons kind ziek is. Bovendien gaat dit topic niet over jouw kind, maar over het kind van TS. Sorry hoor, dit schoot me echt in mijn verkeerde keelgat!
Vroeg ik me ook af... TS; als het vandaag niet minder is en ze reageert nog steeds niet op pcm, dan zou ik even de hap bellen voor advies. Zou me niets verbazen als ze een oorontsteking heeft, dat zou ook verklaren waarom ze niet wil drinken.
Ik ben ook blij dat ze 9mnd niks gehad heeft hoor! Ze gaat sinds een week pas naar een kdv dus pikt ze van alles op. en het kan altijd erger maar juist door die nare verhalen die je hoort en wij nog niks met haar meegemaakt hebben.. Het is onze eerste, bij een beetje koorts maak k me al zorgen vroeg me vooral af of dat nodig was en of ik er iets aan moest doen en zo ja, wat dan Ze is om 1:00 weer gaan slapen. We hebben haar bedje naast ons neergezet en ze heeft vanochtend opnieuw een fles op. Volgens mij gaat t wat beter