Borstvoeding en medicatie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Aszz, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oké, misschien nog een beetje vroeg maar ik vraag me wat dingen af.

Ik slik citalopram vanwege een prenataledepressie. Nu mag je hier gelukkig BV bij gaan geven. Mijn psychiater heeft dit al gezegd, en nu zag ik het ook op de lijst van borstvoeding.com staan.
    Maar, nu heeft mijn psychiater gezegd dat ik de voeding 3 uur ná de medicatie moet af kolven en weggooien. Dan dient de kleine een flesje te krijgen.
    Prima, dit wil ik dan kolven maar krijg je dan geen tepel/speen verwarring? Ik wil liever niet fulltime kolven maar zoveel mogelijk live voeden.

Iemand hier ervaring mee? Of advies?

Bedankt!

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kan dit soort dingen alvast het beste bespreken m.b.v. een Lactatiekundige. Je kan een tel.nr vinden van een LK bij jou in de regio op borstvoeding.com.
    Belangrijk is dat dit gesprek al plaats vindt voordat de kleine geboren is, zodat de LK je na je bevalling ook daarin goed kan begeleiden en van de situatie op de hoogte is.
    Wellicht dat je helemaal geen KV hoeft te geven, laat staan in een fles. Er bestaan ook andere toedieningsvormen. Maar zoals gezegd dit kan een Lk uitgebreid met je doornemen.
    Geniet lekker van je zwangerschap.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bedankt.
    Ik wil ook geen KV geven, maar afgekolfde melk. Die ik natuurlijk eerder heb geklofd :)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt ook bij Gonneke ( lk IBCLC )van eurolac een email medicatie consult doen.
    Zie voor meer info: Eurolac.net

Deel Deze Pagina