Baby overdags wakker maken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door chantalmom, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou cygnet, volgens mij had je al perfecte slapers, ongeacht of je "stuurde" :p
    Ik snap nu dat ik van een hele andere situatie uitga. Mijn ukje van twee slaapt altijd al maar tien uur per nacht maximaal en een uur overdag, doorslapen heeft ook zeker een mand of tien geduurd.
    Van sturen dmv wakker maken is dus uit nooit sprake geweest. En ik heb de ervaring dat verstoring van de slaap overdag of proberen later in bed te leggen, er juist voor zorgde dat er nog minder geslapen werd.

Maar ik denk dat TS meer aan jouw advies heeft, aangezien haar baby ook al flink wat uren maakt. Je kan het altijd proberen toch

2. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik ben er inmiddels goed achter dat het bij ons het beste werkt wanneer we onze dochter volgen. Misschien kun je proberen om alle flesjes wat later te geven zodat je "laatste" fles rond half 19 / 10uhr is.
    Ik bedoel dan niet rekken als hij al aan het huilen is van de honger maar daarvóór. Ik probeer wel altijd de fles van onze dochter om 10uur te geven. Daarna naar bed en dan slaapt ze tot 5/6 uur.
    Ik "rek" de tijd door haar n babymassage te geven, haar lekker in dr blote bips te laten liggen, dr voetjes in te smeren. Vind ze allemaal fijn.
    En misschien lukt t jou ook wel en slAapt je zoontje dan ook langer door. Hoewel, wij mogen blij zijn dat t slapen zo goed gaat!!

3. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Nu ik mn bericht na lees, klinkt het wel een beetje dubbel. Het is natuurlijk wel zo dat als onze dochter gaat jammeren omdat zij honger heeft wij niét gaan rekken. Als zij hongt heeft dan geven wij dr natuurlijk een flesje.
    Op den duur hoor je t ook wel aan de manier van huilen

4. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week mijn zoon zijn kinderarts gesproken omdat hij constant maar honger heeft en over de 1000ml ging. Ik gaf 150cc met 5 schepjes en 1 schepje nutritron. Soms kwam hij dan op 7 voedingen omdat hij dan in de nacht 2x kwam. De kinderarts zei dat we 5x 180cc met 6 schepjes moesten geven. En alleen overdags en avond, geen nachtvoedingen. Hiermee zijn we gelijk begonnen en sliep direct door van 22.00uur tot 7.30uur!!! De opvolgende nachten van 22.00uur tot 6.00uur en 00.00uur tot 6.00uur

5. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik denk dat je heel erg je gevoel en de behoefte van je baby moet volgen. De ene baby is de andere niet. Die van ons heeft bijv echt baat bij een beetje sturing. Ik laat er overdag max 4 uur tussen, en dat doe ik tot de laatste avond voeding. Hij heeft vandaag om 19:00 gehad en slaapt, maar ik maak m uiterlijk 23:00 wel wakker voor z'n laatste fles. Dan slaapt ie tot 06:00 door! Doe ik dit niet, dan komt ie midden in de nacht. Ik merk dat ik door hem wakker te maken z'n dag en nachtritme goed geholpen heb.

Deel Deze Pagina