Heb even gegoogled en kan alleen maar vinden dat kiwi niet verstandig is met betrekking tot allergie.
Wat ik kan vinden over kiwi's is dat ze onder de licht allergene voedingsmiddelen vallen. Dit wil zeggen dat kinderen met aanleg voor astma/ eczeem / gevoeligheid een snellere reactie kunnen krijgen op het eten van kiwi's. Met name kinderen onder de 1 jaar. Maar dit geldt ook voor aardbei / chocolade / citrusfruit. Maar het mag dus wel . Honing idd niet geven voor het eerste levensjaar. Kwebbel
Dat van die honing wist ik wel,maar kiwi's?? Vreet ze achter mekaar!!! niet de gewone dan,maar die kiwi gold....smul smul smul Weet wel dat we op het kinderdagverblijf voorzichtig deden met kiwi,maar de echte reden wist ik eigenlijk niet.
Om nog even terug te komen op de baby die dus is overleden aan het eten van honing... Ik vind 1 ding vreemd. Het ging om een baby van 2 maanden. Normaal gesproken krijgt een baby van 2 maanden toch alleen borstvoeding of flessenmelk???? Vinden jullie dat niet raar??? Gr Otje
dat vonden we wel raar... is ook over gepraat... misschien hadden die ouders wat oning in de melk gedaan om de keel te verzachten... ???
wat hierboven (ergens) staat: het speentje in de honing, zodat het kindje eerder die speen accepteert en lekker zoet is. Ik heb mn familie en schoonfamilie meerdere keren moeten vertellen dat honing echt niet kan. Die vinden mij mede hierdoor n rare. t Is dat mn ouders geen honing hebben, anders zouden ze t stiekum doen. Heel irritant. En nog zoiets: mensen die serieus voorstellen om n vingertje sterke drank te geven, zodat ie lekker slaapt. Als ik iedereen n mep zou verkopen die dat soort achterlijke uitlatingen heeft gedaan...
Van honing wist ik het wel en dat geldt ook voor noten, of etenswaren waar noten inzit! Maar wat zit er in kiwi's waarom het giftig kan zijn, ik heb altijd gedacht namelijk dat, dat de gezondste vrucht was die er bestond!!! Kan iemand mij vertellen, wat er inzit dat niet goed voor je is?!?
Astrid kreeg vanaf 6 mnd kiwi en ze vond het heerlijk. Ze kon er tegen, alleen was het wel pittenpoepen. Mijn CB maakte er verder ook geen punt van.
dat van die honing wist ik idd wel, staat meestal ook op de potjes zelf gedrukt. en idd pitjesvruchten zoals kiwi en aardbeien worden afgeraden ivm dat ze makkelijk allergieen oproepen als je kind daar gevoelig voor is, maar gevaarlijk is het dus niet, zoals honing wel!
Ik wist wel dat Honing niet goed was voor een kindje het eerste jaar. Dankzij de serie ER haha jaja je leert nog wat van zo'n ziekenhuis serie