Baby overleden op kinderdagverblijf

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kim11, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk zeg!

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Vreselijk zeg. Je zult het als kinderdagverblijf maar meemaken zoiets. Erg voor de leidsters. Maar natuurlijk helemaal erg voor de ouders.
    Rust zacht kindje!

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja heb het berichtje ook gezien. verschrikkelijk zeg.

Arme ouders en medewerkers. Rip kindje.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Fijn, de reacties eronder ook weer.
    "Wat doet een baby van 3 maanden op een KDV?"
    "ouders aansprakelijk stellen"
    "Fijne ouders, zulke tweeverdieners."
    Bah bah :(

Over het nieuwsbericht: Zolang er geen sprake is van schuld of nalatigheid bij het KDV, zeg ik: Heel erg voor de ouders én voor de betrokken medewerkers. Maar dit soort dingen gebeuren. Regelmatig. Kleine kinderen kunnen 'zomaar ineens' doodgaan. Gelukkig gebeurt dat héél weinig, maar het kan. Dat kan overal gebeuren. Thuis, bij oma, bij de gastouder, op het KDV, in de auto, in de box. Ongelukjes kunnen ook gebeuren. Kans daarop is bij een KDV vele malen kleiner dan thuis, dus da's een pré. Zelfs opzet, daarvan is de kans thuis helaas net zo groot als op een KDV, maar beide gelukkig ook zéér klein.

Hoe dan ook, sectie verrichten is niet abnormaal en volgens mij zelfs standaard.

Pas als blijkt, dat er echt iets niet goed is gedaan, ga ik daar pas over nadenken. Vooralsnog is het héél naar voor alle betrokkenen. Ik wens ze dan ook heel veel sterkte toe.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ken een vrouw wiens kleindochter op de creche is overleden. Geheel onverklaarbaar. Protocollen waren gevolgd, niet te warm/koud. Geen sigarettenrook enz enz. Gewoon ontzettend pech. Lijkt me zo vreselijk, helemaal als dan inderdaad reacties komen in de vorm van, tja wie laat er nou een 3 maanden oude baby bij de creche. Dit soort dingen gebeuren, vreselijk maar waar.

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Jij zegt precies wat ik wou gaan typen :)

7. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik had het inderdaad al gelezen op Telegraaf.nl
    Vreselijk! :( Rust zacht kindje!

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Walgelijk domme, kortzichtige mensen!

Wat een nachtmerrie moet dit voor de ouders zijn :(. Arme ouders en arm kindje!

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Verschrikkelijk voor de ouders, maar ook verschrikkelijk voor de leidsters...

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    vreselijk :(

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Gadverdamme wat zijn mensen op internet gemeen..

"veth 852 reacties 06-06-2014 | 16:30 uur
    Creches verbieden. Zeker voor babies...........en ouders aansprakelijk stellen."

Je zou maar de ouder van dit overleden kindje zijn en dit te lezen krijgen.. Bah bah bah.

Verder, wie weet had het kindje wel iets onder de leden, en was het anders thuis overleden.
    Kan daar toch niet over oordelen.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Gadver... Een nachtmerrie.. Voor de ouders maar ook de medewerkers... Brrr me maag draait om

Rust zacht kleintje...

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat een belachelijke reacties onder dat bericht....
    Het is altijd mijn nachtmerrie dat er een kindje overlijdt op het dagverblijf waar ik werk. Ik denk niet dat je daar als leidster ooit overheen komt. Echt vreselijk...

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een drama!!
    Je zou als leidster het kindje levenloos aantreffen.
    Ik denk direct aan wiegendood.
    Kennissen van ons hebben een kindje verloren aan wiegendood.
    De vader is notabene huisarts.
    Zaterdag bracht hij het kindje 's middags naar bed voor zijn middagslaapje.
    Toen hij even beneden was en de krant wilde gaan lezen bedacht hij dat die zijn leesbril op de commode had laten liggen.Hij ging naar boven en trof zijn kind dood aan in bed.Dit is in een tijdsbestek van een 1/2 uur gebeurt.
    Op dit kindje is ook een sectie geweest op verzoek van de ouders maar er is nooit iets afwijkends/verklarends gevonden.
    Dit drama is nu ruim 10 jaar geleden maar die vader kan zichzelf nog steeds schuldig voelen dat die zich niet eerder had bedacht dat zijn bril nog boven lag want dan was het misschien wel nooit gebeurt(is zijn gedachte)
    Vreselijk allemaal en wat zal het leven verwoest zijn van de ouders van dit kindje.
    Hier kom je nooit meer overheen.
    Heel verdrietig allemaal

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat een nachtmerrie, ontzettend verdrietig..

16. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wat vreselijk, dat is toch het ergste dat je als ouders mee kan maken het verlies van een kindje.

En die opmerkingen inderdaad eronder.
    Mijn vriend zegt net, en terecht, misschien werkte die moeder maar 1 dag in de week. Weten die mensen veel.

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Verschrikkelijk nieuws. Maar vooral de kortzichtigheid van vele mensen. In de meeste landen is haftijds werken nog eens geen optie, laat staan thuismoeder zijn. Dat kan gewoon niet, er is geen opvangnet of bijstand voor niet-werkende moeders. Dus werkt iedereen full-time. Die kinderen komen toch ook goed? Gaan gewoon naar de creche, fulltime elke dag van 9 tot 17u.
    Deze reacties komen van kortzichtige en vooral domme mensen die geen idee hebben van wat er zich in de rest van de wereld afspeelt en zomaar hun mening uiten over dingen waar ze niets van weten.

Deel Deze Pagina