Baby in crèche overleden - AT5 Echt Amsterdams Nieuws Baby overleden in Amsterdamse crèche - AMSTERDAM - PAROOL Ontzettend triest...
Vreselijk zeg. Je zult het als kinderdagverblijf maar meemaken zoiets. Erg voor de leidsters. Maar natuurlijk helemaal erg voor de ouders. Rust zacht kindje!
Fijn, de reacties eronder ook weer. "Wat doet een baby van 3 maanden op een KDV?" "ouders aansprakelijk stellen" "Fijne ouders, zulke tweeverdieners." Bah bah Over het nieuwsbericht: Zolang er geen sprake is van schuld of nalatigheid bij het KDV, zeg ik: Heel erg voor de ouders én voor de betrokken medewerkers. Maar dit soort dingen gebeuren. Regelmatig. Kleine kinderen kunnen 'zomaar ineens' doodgaan. Gelukkig gebeurt dat héél weinig, maar het kan. Dat kan overal gebeuren. Thuis, bij oma, bij de gastouder, op het KDV, in de auto, in de box. Ongelukjes kunnen ook gebeuren. Kans daarop is bij een KDV vele malen kleiner dan thuis, dus da's een pré. Zelfs opzet, daarvan is de kans thuis helaas net zo groot als op een KDV, maar beide gelukkig ook zéér klein. Hoe dan ook, sectie verrichten is niet abnormaal en volgens mij zelfs standaard. Pas als blijkt, dat er echt iets niet goed is gedaan, ga ik daar pas over nadenken. Vooralsnog is het héél naar voor alle betrokkenen. Ik wens ze dan ook heel veel sterkte toe.
Ik ken een vrouw wiens kleindochter op de creche is overleden. Geheel onverklaarbaar. Protocollen waren gevolgd, niet te warm/koud. Geen sigarettenrook enz enz. Gewoon ontzettend pech. Lijkt me zo vreselijk, helemaal als dan inderdaad reacties komen in de vorm van, tja wie laat er nou een 3 maanden oude baby bij de creche. Dit soort dingen gebeuren, vreselijk maar waar.
Walgelijk domme, kortzichtige mensen! Wat een nachtmerrie moet dit voor de ouders zijn . Arme ouders en arm kindje!
Gadverdamme wat zijn mensen op internet gemeen.. "veth 852 reacties 06-06-2014 | 16:30 uur Creches verbieden. Zeker voor babies...........en ouders aansprakelijk stellen." Je zou maar de ouder van dit overleden kindje zijn en dit te lezen krijgen.. Bah bah bah. Verder, wie weet had het kindje wel iets onder de leden, en was het anders thuis overleden. Kan daar toch niet over oordelen.
Gadver... Een nachtmerrie.. Voor de ouders maar ook de medewerkers... Brrr me maag draait om Rust zacht kleintje...
Wat een belachelijke reacties onder dat bericht.... Het is altijd mijn nachtmerrie dat er een kindje overlijdt op het dagverblijf waar ik werk. Ik denk niet dat je daar als leidster ooit overheen komt. Echt vreselijk...
Wat een drama!! Je zou als leidster het kindje levenloos aantreffen. Ik denk direct aan wiegendood. Kennissen van ons hebben een kindje verloren aan wiegendood. De vader is notabene huisarts. Zaterdag bracht hij het kindje 's middags naar bed voor zijn middagslaapje. Toen hij even beneden was en de krant wilde gaan lezen bedacht hij dat die zijn leesbril op de commode had laten liggen.Hij ging naar boven en trof zijn kind dood aan in bed.Dit is in een tijdsbestek van een 1/2 uur gebeurt. Op dit kindje is ook een sectie geweest op verzoek van de ouders maar er is nooit iets afwijkends/verklarends gevonden. Dit drama is nu ruim 10 jaar geleden maar die vader kan zichzelf nog steeds schuldig voelen dat die zich niet eerder had bedacht dat zijn bril nog boven lag want dan was het misschien wel nooit gebeurt(is zijn gedachte) Vreselijk allemaal en wat zal het leven verwoest zijn van de ouders van dit kindje. Hier kom je nooit meer overheen. Heel verdrietig allemaal
Wat vreselijk, dat is toch het ergste dat je als ouders mee kan maken het verlies van een kindje. En die opmerkingen inderdaad eronder. Mijn vriend zegt net, en terecht, misschien werkte die moeder maar 1 dag in de week. Weten die mensen veel.
Verschrikkelijk nieuws. Maar vooral de kortzichtigheid van vele mensen. In de meeste landen is haftijds werken nog eens geen optie, laat staan thuismoeder zijn. Dat kan gewoon niet, er is geen opvangnet of bijstand voor niet-werkende moeders. Dus werkt iedereen full-time. Die kinderen komen toch ook goed? Gaan gewoon naar de creche, fulltime elke dag van 9 tot 17u. Deze reacties komen van kortzichtige en vooral domme mensen die geen idee hebben van wat er zich in de rest van de wereld afspeelt en zomaar hun mening uiten over dingen waar ze niets van weten.