Baby bewust op andere plekken leren slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hoi iedereen. Mijn baby slaapt sinds twee maanden niet meer dag en nacht op mij, maar alleen nog maar in haar eigen bed. Ze heeft overdag vier slaapjes (35 minuten per keer). Ff Ergens naartoe met de kinderwagen plan ik altijd net wanneer ze wakker wordt, zodat ze op de weg terug kan slapen (wat eigenlijk steeds minder gebeurd).
    Moet zeggen dat ik de deur niet meer echt uitkom. Sm en eigen moeder verwachten ook dat ik af en toe een dagje langskom.

Raden jullie het me aan om haar in een campingbedje te leren slapen?
    Op zich ben ik een huismus dus vind het niet erg dat ik niet zo vaak de deur uit kom, maar ik wil ook bijvoorbeeld wel een keer een dagje met de baby bij mijn zus gaan logeren. Of een dagje strand.

Laatst heb ik het wel geprobeerd. Met de reiswieg naar sm, maar daar sliep ze in de vijf uur dat we er waren tien minuten. En een dagje naar een winkelcentrum sliep ze ook maar 30minuten op heel de dag. En al die moeders met baby om me heen bij de la place met baby's die heel de tijd sliepen. Zit ik met zon klaar wakker kind haha.

Hebben jullie dit jullie baby's aangeleerd?
    En hebben jullie op elke plek waar je vaak komt (so, ouders) een reiswieg ofzo? Hoe doen jullie dat als jullie kindje niet op ander plekken zou slapen?
    Als ze nou bijv 1 lange ochtendslaap had kon je daarna gaan. Maar mijn meisje wordt echt binnen twee uur steeds moe

Ze is vier maanden,p

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    #2 Natasjee, 1 jul 2015
    Laatst bewerkt: 1 jul 2015
    Ik heb het ze niet aangeleerd en ik heb ook echt niet overal een reiswieg of campingbedje staan, het zijn gewoon makkelijke slapers en slapen overal wel gelukkig. Alleen m'm schoonouders hebben 3 campingbedjes voor ze staan, maar verder slapen ze gewoon in de wagen (buggies) en voorheen in de reiswiegen van de kinderwagen.

Ik denk dat je kleine gewoon niet veel slaap nodig heeft of is ze wel moe en chagrijnig in de tijd dat ze wakker is? Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat je kindje aanleert.. Ging hier vanzelf.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij namen dochter altijd mee en lieten haar in reisweg vd kinderwagen slapen. Ging prima. Nu nemen we vaak campingbedje mee en slaapt ze overal waar we dit neerzetten en als we haar ver s avonds uit halen slaapt ze thuis gewoon weer verder. Maar niet elk kind is zo makkelijk volgens mij

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Met de eerste ging dat de eerste drie maanden goed, daarna moest ze echt in haar eigen bed slapen. De tweede is een stuk makkelijker, terwijl die de eerste twee maanden van haar leven amper buiten is geweest.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ons mannetje is nu bijna 4 maanden en slaapt gewoon in de reiswieg van de kinderwagen als hij echt moe is.
    Thuis slaapt hij overdag altijd in de box en soms op mijn buik.

6. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik deed het door juist weg te gaan als ze moe was. Dus thuis spelen bij moeheid in kinderwagen/maxi cosi/campingbedje...natuurlijk ook in haar eigen bedje en nu slaapt ze overal!

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou het niet per se aanleren, maar gewoon eens een nachtje of slaapje proberen. Ik laat de baby thuis altijd in zijn bedje slapen, maar als ik ergens anders ben en hij wordt moe dan wieg ik hem in slaap en leg ik hem weg. Dat vind ik dan de makkelijkste manier.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik laat hem in de kinderwagenbak slapen of in de draagdoek. En bij mijn ouders heeft hij een eigen bedje. Hij is geen supermakkelijke slaper, maar in de doek lukte het altijd om hem in slaap te krijgen. Nu met deze temperaturen draag ik hem niet, maar moet hij het doen met de kinderwagenbak als we onderweg zijn.

Deel Deze Pagina