wat zouden jullie doen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi1982, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    ik wil graag jullie mening horen over het volgende.
    ik vertel het even in het kort de grote lijnen
    onze zoon is al vanaf 6 maanden bijna aan 1 stuk ziek.
    zijn klachten zijn verkouden hoesten benauwd piepen en een afbuigende groeicurve en vaak verhoging/koorts.
    ondertussen is zijn neusamandel verwijderd en hij heeft buisjes gekregen.
    we lopen vanaf de zomer al met hem in het ziekenhuis er zijn al een hoop onderzoeken gedaan daar kwam alleen uit dat hij bloedarmoede heeft(is ondertussen behandeld)en nu zijn ze er vorige week achter gekomen dat er vlekjes op de long foto zaten.
    de long foto moet nu nog een keer gedaan worden van meerdere kanten en als er het zelfde uitkomt word er gekeken of hij geen zeldzame longziektes heeft.
    allergie test was goed.
    maar nu dus het volgende wij hebben al 7 jaar een hele lieve kat die echt bij ons gezin hoort nu zitten we dus te twijfelen om hem weg te doen omdat er al gezegd is dat de allergie test niet waterdicht is op deze leeftijd.
    zijn klachten worden alleen maar erger gisteren zaten we zelfs in het ziekenhuis omdat hij blauw werd dit heeft hij de laatste tijd steeds vaker.
    ook begint onze dochter van 4 er echt last van te krijgen dat haar broertje zo vaak ziek is.
    wat zouden jullie doen zouden jullie proberen hoe het gaat als de kat weg is??
    even voor de duidelijkheid als er uit de allergie test was gekomen dat hij allergisch voor de kat was dan hadden we hier niet over na hoeven te denken!!
    graag hoor ik jullie mening

liefs mimi

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Kun je de kat niet misschien bij familie onderbrengen een tijdje? Dan kun je kijken of dit verschil maakt en zo niet, kun je hem terugpakken.
    Ik weet niet of het kan hoor, maar kan het mogelijk ook iets met huisstofmijt ofzo te maken hebben? Maar ja... dan zou het natuurlijk wel uit de allergietest gekomen moeten zijn...

3. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    bij familie brengen is niet mogelijk dit hebben we al gevraagd.
    hij zal dus echt naar een ander huisje moeten.
    dat maakt de keus dus ook zo moeilijk.
    huisstofmijt hebben we ook al aan gedacht maar ook dat kwam niet uit de allergie test.(al is die dus niet betrouwbaar op deze leeftijd)
    er zitten trouwens wel veel allergieën in de familie oa huisstofmijt en katten allergie

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik zou ook de mogelijkheden onderzoeken om hem tijdelijk elders onder te brengen. Wellicht in een asiel of kan je tijdelijk elders (via, via) n onderkomen vinden. Dan weer je het iig zeker voordat je definitief afscheid neemt.

5. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Een katten pension oid?
    Ander matras nemen?

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeft hij vloerbedekking op zijn kamertje? Want daar kan een hoop stof in verzamelen en als hij last heeft van allergie kan dat heel erg vervelend zijn! Mijn man heeft ook last van allergieën en kan absoluut niet tegen vloerbedekking. Dan krijgt hij het super benauwd.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Das idd moeilijk! Wij hebben zelf ook 2 katten en m'n hart zou breken als ik zou vermoeden dat m'n dochter mogelijk allergisch is voor hun...

Zou idd eens kijken of er een pension of asiel in de buurt is waar je de kat tijdelijk onder kan brengen. Maar zou dit zeker, op welke manier dan ook, uitproberen. Vooral ook omdat je zegt dat de allergie in de fam voorkomt...

Succes, is geen leuke keuze... Hoop sowieso dat ze er achter gaan komen wat er met hem is en dat hij snel op gaat knappen.

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat sneu dat je mannetje zoveel ziek is.
    Dan wil je natuurlijk alles proberen om te zorgen dat hij er minder last van heeft.
    Ik zou de kat ook naar een pension brengen om te kijken of het dan iets beter met je zoontje gaat.
    Kan me voorstellen dat dat wel heel moeilijk is.

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    nee we hebben door het hele huis laminaat.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Misschien dat je je kat bij een pension kan onderbrengen voor 1 á 2 weken. Het kost wel geld maar zo kan je wel kijken of de kat de oorzaak is.

11. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik zou eerst afwachten of er nieuws komt uit het longonderzoek. Daarna zou ik even met de arts overleggen en geeft die aan dat het hebben van de kat een oorzaak zou kunnen zijn voor zijn longproblemen en ziekte, dan zou ik voor hem (hoe ontzettend moeilijk ook) een ander fijn huisje zoeken...

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Een dag of 4 naar een mooi katten hotel/pension??

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Met alle respect, maar je kat voor 1 a 2 weken wegbrengen heeft totaal geen zin. Bij een kattenallergie ben je niet allergisch voor de haren, maar voor de huidschilfers van de kat. En die zijn werkelijk O-ve-ral! Je zal dan je vloer goed moeten reinigen, je gordijnen, stofzuigerzak!, stoelen, banken, matrassen enz enz.
    Dus als je je kat 2 weken zou laten logeren, zou je heel je huis moeten (laten?) reinigen, en eer dat alles huidschilfer vrij is, komt je kat al weet terug.

Ik ben zelf zware astmapatiënt, en (foei!) wij hebben katten in huis rondlopen. Ik denk zelf dat je kindje niet allergisch is voor je kat, je bouwt namelijk immuun stoffen op tegen je eigen huisdieren. Ik heb een flinke kattenallergie, en met mijn katten kan ik alles. Maar zodra ik een andere kat aanraak krijg ik jeuk, vlekken en heb ik als de wiedeweerga mijn piefjes en pilletjes nodig.

Daarbij heeft het totaaaaaaal geen zin om bij een kind onder de 5 jaar een allergie test te doen. Vandaag zo allergisch als iets, morgen er overheen 'gegroeid' en vice versa. Maar goed, ze hadden je al verteld dat het niet waterdicht is.
    Bij onze dochter bestaat ook het vermoeden dat ze (een vorm van) astma heeft, maar nu testen is best lastig. Daarbij zijn haar klachten voor nu te vaag en te weinig voorkomend (gelukkig)

Hopelijk komen jullie er snel achter waar je kindje last van heeft. Zo benauwd zijn is echt mega vervelend, laat staan voor zo'n kleintje :(

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik ben ook astma patient en ben enorm allergisch voor katten. mijn ouders hebben de kat weg gedaan toen ik nog baby was en dat was ook wel echt nodig. Ik zou het risico niet nemen en de kat weg doen.

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Als het nodig is om de katten weg te doen, is dat ook de enige oplossing die er is. Als zou blijken dat onze dochter ook mega allergisch is voor onze katten, zullen wij ook een ander huisje zoeken voor de katten. Hoe moeilijk ook, maar dochter gaat dan toch voor.
    Alleen word er nogal vaak geroepen dat het aan de katten ligt. En ik ben het levende bewijs dat er met een flinke kattenallergie op zich wel met katten te leven is.
    Allergieën zijn in verschillende vormen/gradaties. Kennelijk zit ik ondanks dat ik het zwaar te pakken heb, qua katten toch nog wel gunstig.
    Mijn longarts heeft destijds gezegd dat ik het eerst maar eens 'moest' proberen met de katten, omdat de kans groot was dat ik immuun zou worden voor ze. Weg doen kon altijd zei hij. En hij heeft, in mijn situatie dan, gelijk gekregen.
    Maar nogmaals, zou het voor mij, of onze dochter beter zijn om zonder katten in huis te leven, dan zouden wij een ander huisje voor ze zoeken. Moeilijk, maar de enige oplossing die er dan is.

16. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    het is inderdaad zo dat het niet veel zin heeft om onze kat 1-2 weken weg te brengen het zou inderdaad voor langere tijd moeten(dit heb ik al nagevraagd)
    het is ook vaak zo dat asmatische klachten (wat hij dus heeft) vaak samen hangen met een allergie
    ik heb ook al gevraagd wat het kost als ze naar een pension moet tijdelijk de prijzen liggen tussen de 8-10 euro per nacht.
    voor 2 weken is dat te doen maar maar we hebben het hier dus echt over een paar maanden.
    we zijn al in de ronte aan het vragen of er iemand is die een (tijdelijk) adresje weet voor onze kat.

Deel Deze Pagina