Baby slaapt weinig overdag maar regelmaat bieden lijkt niet de oplossing

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appel29, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel29

Appel29 Nieuw lid

16 mei 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn baby, nu 10 weken, sliep heel weinig overdag en is heel onrustig. Ik kocht het boek baby in een droomritme en volgde de instructies. In principe komt het erop neer dat je je baby rust en regelmaat moet bieden volgens het ritme slapen, voeden, spelen, slapen. Voorheen liet mijn baby overdag gemakkelijk 3 tot 4u tussen een voeding. Omdat ik hem dus een voorspelbaar ritme wil bieden in de hoop dat hij hierdoor rustiger wordt, volgde ik bovenstaand principe. Omdat hij maar korte slaapjes doet, gaf ik hem bijgevilg ook veel regelmatiger een fles overdag. Dit voelt echter niet correct aan aangezien hij voorheen gemakkelijk meer tijd er tussen kon laten. Alleen was zijn ritme dan niet logisch en at hij soms na een slaapje, soms tussen twee slaapjes door of soms viel hij in slaap na zijn voeding en kwam het slaapje dus erna. Nu ik het ritme van in het boek volg, eet hij ook onrustiger en komen zijn nachtvoedingen minder goed uit (vraagt nu 2 nachtvoedingen, voorheen 1). Een positieve noot: bij het volgen van het ritme in het boek, sliep hij wel meer overdag. Zou ik het ritme blijven volgen of toch verder doen zoals vroeger zodat hij meer tijd tussen zijn voedingen laat? Hebben er nog mama's ervaring met het boek 'Baby in een droomritme'?

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb t boek gelezenaar had er biet echt wat aan.
    Ik had wel wat aan t boek de tevreden baby
    Je moet dat ritme niet helemaal tot op de letter willen vgen want is toch per baby anders en de auteur is soms wat te stellig dat het zo zou moeten. Echter heeft het mij wel ritme gebracht. Ben begonnen toen ze ongeveer 7 weken was en paar weken zo gedaan. Toen ze ritme eenmaal had dat gaan volgen.

3. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ik wilde dat ritme ook graag volgen aangezien ze ook onrustig is maar idd soms hazenslaapjes en dan ging het schema weer door de war. Vind het lastig dat ze in het boek daar niet over hebben. Dus denk dat het alleen werkt als je kindje tot de volgende voeding slaapt en als je niet vaak er op uit gaat.

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik zou lekker jullie oude ritme aanhouden. Verder de tips aanvullend proberen toe te passen.
    Onze dochter heeft ook altijd weinig geslapen,, maar kwam ook vooral moeilijk in slaap. Voor het in slaap komen heb ik de tips uit het boek gebruikt. Of nou ja, geprobeerd :p

5. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Gewoon je gevoel volgen! Hier ook een hazen-slaapster.. Al vrij snel, ik heb vanalles geprobeerd.. Ritmes volgen, naast haar zitten, steeds aai over de bol, laten huilen en ga zo maar door.. Tot grote frustratie van mezelf en van dochterlief.. Uiteindelijk heb ik de beste optie gekozen: laat het maar gebeuren.. Inmiddels slaapt ze soms een slaapje van 30 minuten en soms een slaapje van 1,5 uur.. Als ze haar slaap nodig heeft dan pakt ze 'm.. Als ze echt niet wil slapen, dan ga ik niet vechten en mag ze eruit.. Wel op voorwaarde dat ze niet gaat mopperen en jengelen.. Moet zeggen dat dit voor ons allebei het beste werkt tot op de dag van vandaag :)
    Herken je vraag wel trouwens, in de periode waar jij nu inzit heb ik ook gezeten en ik weet hoe graag je wilt dat ze gewoon goed slapen.. Nu denk ik: ze slaapt vanaf week 1 ong. 12 uur in een nacht, alles wat ze overdag pakt is meegenomen..
    Succes ermee!

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb dat boek ook gekocht omdat mijn zoontje overdag (maar ook 's nachts) bijna niet sliep.
    Ik heb toen niet het schema dat in het boek staat opgevolgd, maar er wel een paar tips uit gehaald (zoals: hoe lang een kindje ongeveer moet slapen met welke leeftijd, riueeltjes, methodes van slaaptraining enz.). Maar qua voedingen heb ik mij hier niets van aangetrokken, dat moet je denk ik gewoon zelf inschatten naar behoefte van je kindje.

Voor nachtvoedingen heb ik op een gegeven moment (10 weken is nog wel jong maar misschien helpt het bij jullie ook) een droomvoeding gegeven. Dus dan geef je je kindje nog slapend de fles (niet wakker maken, ze drinken slapend ook en daarna voorzichtig weer terug in bedje leggen) in de hoop dat hij 's nachts dan niet meer wakker wordt van de honger. Dit hielp bij ons wel heel goed. Ik gaf hem die fles dan rond 0.00u.

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik volg mijn meisje in wat zij aangeeft. Als ze moe is, gaat ze slapen, heeft ze honger, dan krijgt ze eten en is ze wakker en wil ze knuffelen en spelen, dan doen we dat :) Het is 'lastig' dat er niet veel ritme voor mij in zit, maar zij doet het er veel beter op en ik zelf ook.

Ze moet overdag altijd even mopperen en huilen voordat ze heerlijk in slaap valt. Dit doet ze altijd terwijl ik haar knuffel. Als ik haar alleen leg blijft ze huilen en gaat ze niet slapen. Door naar haar te kijken en te kijken naar wat zij nodig heeft op welk moment en geen schema's en regels te volgen etc gaat het hier steeds beter.

8. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere

Dit hebik ook bij mijn zoontje gedaan werkthier ook veel beter. En nu begint hij langzaam een rimte erin te krijgen en slaapt ook veel langer overdag. Snachts ging hierzo gelukkig altijd goed en sliep vrijsnel door

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier ook een mannetje wat alleen hazeslaapjes deed. Ook het boek. Gekocht en gaan volgen. Ik voed alleen op verzoek en dat komt niet altijd goed uit met wat het boek zegt qua slapen.
    Ik probeer het boek wel te volgen qua hoeveelheid slaap opeen dag en de tijd dat hij wakker kan/mag zijn. Inmiddels slaapt hij s ochtends vaak 1 slaapje van 1,5 uur. Wat een verademing.
    Ik volg het boek dus niet heel strak, maar gebruik het echt als leidraaden dat werkt goed.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik vond het wel belangrijk dat ze hier meer ging slapen met het bieden van een ritme. Maar qua voeding ben ik blijven geven op verzoek. Ik heb dus eigenlijk de wakker uren aangehouden van baby in een droomritme. Max 1-1,5 uur en dan weer naar bed met een ritueel en troosten tot ik weg kon gaan.
    En nu met 3 maanden is een ommezwaai.... geen problemen meer met slapen over het algemeen en een veel tevredener baby.

Deel Deze Pagina