Vanmorgen inenting, baby krijst enorm nu :(

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lichtroze, May 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad. Inmiddels krijst ze echt ontroostbaar. Ze gilt echt. Ik word er helemaal naar van. Volgens het cb is dat normaal. Klopt dat? En wat kan ik doen om haar pijn te verlichten?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,499
    2,949
    113
    Wat vervelend hè! Hier was dat ook met de eerste prikjes. Ze voelde zich echt niet lekker. Ik heb me toen met haar die dag op bed, met een filmpje genesteld. Ze heeft de hele dag aan de borst gezeten (ik weet niet of je bv geeft?) Daar werd ze heel rustig van en heeft toen de hele dag zo geslapen.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,147
    113
    Happyland
    Ach wat sneu! Hier vielen inentingen altijd zo fijn samen met een sprongetje...Ik zou haar lekker bij je nemen en proberen te troosten.

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Och wat vervelend, voor haar en voor jou! Ze kunnen zich zo naar voelen door de prikjes.

Een paracetamolletje heeft hier altijd goed geholpen. Heb je die in huis?

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,147
    113
    Happyland
    Ja dat is ook een goeie tip!

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook bij de eerste prik. Als hij zijn grote teen bewoog begon het al. Ik heb een paracetamol gegeven. Dit hielp een beetje. Het is deze dag even doorbijten en hopen dat ze vanavond op tijd gaat slapen. De volgende dag was het hier over

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb haar inderdaad een zetpil gegeven en dat lijkt nu te helpen. Mag je het ook koelen of maakt dat het juist erger? Haar beentjes zijn best rood. Ik geef inderdaad bv, maar ze wilde net niet drinken, alleen maar huilen :(

8. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Klinkt als mijn dochter na haar eerste prikjes. Ik heb ook een paracetamol gegeven en daarna viel ze lekker in slaap. Dat was trouwens ook het advies wat ze me bij het CB hadden gegeven.

Bij de volgende prikjes had ze gelukkig nergens last van.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat was hier ook, paracetamol geven en luchtig aankleden. Verder in de gaten houden en flink knuffelen. De arme kleine schatten!!!

Sinds de 3 maanden heb ik echt een hekel aan inentingen... MAAR; die daarna kwam was hier minder erg (te verwaarlozen). En ze hebben er eentje laten vervallen :D !!!

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Inderdaad een paracetamol en lekker bij je pakken.. Lekker knuffelen en haar de liefde en warmte geven die ze verdient!
    Het is echt zo sneu die kleintjes.. Sinds een half jaar niks is mijn meisje volgende week weer aan de beurt voor inentingen.. Zie er nu al tegenop.. Bah!

11. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    De paracetamol lijkt aan te slaan. Ze ligt nu nog wat na te snikken aan de borst, arm popje :(. Pfoe had haar nog nooit zo overstuur gezien. Ik schrok me een ongeluk, zat gewoon mee te huilen. Gelukkig is mijn man de rust zelve en heeft hij haar vastgehouden

Maar dat harde krijsen is dus niet na elke inenting zo begrijp ik?

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij ons was dat alleen bij de 3 maanden... Daarna alleen even een korte pruillip tijdens het prikken zelf, maar verder totaal nergens last van.

13. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Moet zeggen dat mijn dochtertje eigenlijk geen last had van die inentingen.. Hooguit een beetje hangeriger en iets meer jengelen.. Maar geen verhoging, of krijsen oid.. Het kan enorm verschillen per keer zeggen ze.. Ik zie er nu vooral tegenop omdat die een andere injectie is waar ze vaker last van hebben en omdat ze ouder is.. Ze beseft het nu veel beter denk ik...

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Even off topic: mijn dochter krijgt haar eerste prikje al met 2 mnd. Begrijp ik goed dat jullie kindje hun eerste prikje pas met 3 mnd kregen?

15. SportySteenbok

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    De eerste keer, met 8 weken dacht ik, was echt verschrikkelijk. De hele dag van slag. En daarna werd het elke keer een beetje minder erg. Zelfs die met de 14 mnd, een beruchte, viel alles mee.
    Dus ja, als het gaat zoals bij ons, heb je het ergste bijna achter de rug!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik nam aan dat het met 3 maanden was, maar ik ben eigenlijk vergeten wanneer het exact was :) Mijn schatz heeft maar bij 1 prikje zo erg gehuild, koorts gehad en is beroerd geweest; dat ik er gewoon automatisch vanuit ging dat het om 'deze' ging :D

Ik kan het wel voor je opzoeken hoor :cool:!

17. SportySteenbok

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier vorig jaar ook met 2 maanden.

18. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad bij drie maanden, maandje later dus.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Echt? Welke is dat?
    (even nieuwsgierig :))

TS: ik zou idd een zetpil geven en de pijnlijke plekken even masseren en koelen. Sterkte!

Share This Page