Nou dan zou mijn kind de opper autist zijn.. Die is 16 maanden en zwaait ook alleen wanneer ze het wilt! geniet gewoon lekker van je kind, biedt variatie in speelgoed maar ook niet te veel! Kan ook onrust veroorzaken! Hier speelt ze soms ook dagenlang met hetzelfde en ineens is het niet meer in trek...
Ze is 10 maand, lekker haar gang laten gaan. Kinderen - en baby's dus ook - kunnen sowieso soms gedrag vertonen waarvan volwassenen meteen denken dat het heel 'autistisch' is, maar dat hoort er gewoon bij. Ze zijn sociaal nog vol op in ontwikkeling, maar ook dingen als op kleur sorteren en 1000x hetzelfde doen is gewoon typisch iets voor kinderen. Terwijl als een man van 30 continu houten blokken op kleur gaat sorteren en op vorm, we een beetje raar staan te kijken Volledig normaal kindergedrag hoor!
zie het helemaal voor me. Maar inderdaad. Ook bijvoorbeeld dat "vliegen" of flapperen, wat typisch is voor veel autisten. Ook compleet normaal babygedrag. Autisten ontgroeien dat alleen nooit. En moet een baby van 10 maanden kunnen zwaaien, klappen en op zn naam reageren? Dan is hier ook nog wel wat werk aan de winkel
Ik ga maar even oefenen de komende weken, want dat klappen en zwaaien zit er hier nu nog ook niet in @ TS, ook ik zeg; Geniet lekker van je kleintje, maar volgens mij doe je dat al! Verder lees ik hier ook over hoogbegaafdheid en een consultatiebureau dat al adviseert over lagere scholen en dan bij kindjes van net 1. Het kindje hebben ze in totaal waarschijnlijk 1 uur van hun leventje hebben gezien. Nu ontken ik niet dat hoogbegaafdheid bestaat, maar bij die kleintjes is het nog zo moeilijk te voorspellen/diagnosticeren en verwachtingen bij ouders zijn zo snel gecreëerd. Hopelijk wordt/is dit niet standaard bij het cb.
Ik sorteer zelf ook wel eens wat op kleur Klopt hoor dames: ik ben gerustgesteld en geniet lekker verder van mijn slimme maffe dame. Senks again!